Greece, Thessaly, Μαυροβούνι,Κανάλια, Λαμπίτσα, Δρακοπήγαδο

Photo ofGreece, Thessaly, Μαυροβούνι,Κανάλια, Λαμπίτσα, Δρακοπήγαδο Photo ofGreece, Thessaly, Μαυροβούνι,Κανάλια, Λαμπίτσα, Δρακοπήγαδο Photo ofGreece, Thessaly, Μαυροβούνι,Κανάλια, Λαμπίτσα, Δρακοπήγαδο

May 2, 2016
November 2012

near Kanália, Thessaly (Greece)

Viewed 2052 times, downloaded 41 times

Η κοινότητα τα Κανάλια της Μαγνησίας βρίσκεται πολύ κοντά στην λίμνη Κάρλα (πρώην Βοιβηίδα ), έχει πληθυσμό 1213 άτομα, με κύρια απασχόληση την γεωργία και την κτηνοτροφία. Παλαιότερα πριν την αποξήρανση της λίμνης για πολλές γενιές οι κάτοικοι της παραλίμνιας περιοχής ήταν αποκλειστικά ψαράδες και ζούσαν κυριολεκτικά μέσα στην λίμνη για αρκετούς μήνες, σε καλύβες "καράβια" όπως τα ονόμαζαν. Η ευρύτερη περιοχή από το έτος 2005 απέκτησε καθεστώς προστασίας (Περιοχή Οικοανάπτυξης Κάρλας - Μαυροβουνίου - Κεφαλόβρυσου - Βελεστίνου) και δημιουργήθηκε φορέας διαχείρισης. Σημαντικός επισκέψιμος χώρος είναι το Μουσείο λιμναίου πολιτισμού όπου προβάλετε φωτογραφικό, αρχειακό και λαογραφικό περιεχόμενο υλικό με τη ζωή των ψαράδων της λίμνης.
Η διαδρομή μας αρχίζει από το γήπεδο της κοινότητας που βρίσκεται δίπλα από τον ασφαλτόδρομο Κερασιάς-Καναλίων.
Από εδώ με κατεύθυνση Ανατολική (Α) μπαίνουμε σε χωματόδρομο στον οποίο συναντάμε στην αρχή του ένα παλαιό ασβεστάδικο. Προχωρώντας περίπου ένα χιλιόμετρο συναντούμε βόρεια (Β) το μετόχι του Αγίου Νικολάου και συνεχίζουμε για την ράχη βορειοανατολικά (ΒΑ), ακολουθώντας την σήμανση που έχει κάνει ο Ε.Ο.Σ. Βόλου.
Προχωρούμε με μεγάλη προσοχή επάνω στη ράχη, λόγω της πυκνής χαμηλής βλάστησης και παρατηρούμε στο μονοπάτι, κομμάτια από το παλαιό καλντερίμι που ερχόταν από το Βένετο στα Κανάλια. Το μονοπάτι μας οδηγεί σε χωματόδρομο (υψόμετρο 550μ.), οπού βρίσκουμε ταμπέλα με την ένδειξη “Βένετο” να μας κατευθύνει Βορειοδυτικά (ΒΔ),κινούμενοι επάνω σε χωματόδρομο μέχρι να φτάσουμε σε τεχνητή μπάρα Σουβάλα. Εκεί βρίσκουμε Βόρια (Β) άλλη ταμπέλα που μας οδηγεί από μονοπάτι προς την Αγ. Παρασκευή. Πληροφοριακά πρέπει να γνωρίζουμε ότι ο συγκεκριμένος χωματόδρομος μας οδηγεί Βορειοανατολικά (ΒΑ) προς το Βένετο από το παλαιό Καλντερίμι και Ανατολικά προς την Άνω Κερασιά.
Στη συνέχεια ακολουθώντας το μονοπάτι αφού περάσουμε μία ρεματιά και φτάσουμε σε παλιά γκρεμισμένα πέτρινα κτίσματα, βρισκόμαστε σε πετρώδες και κακοτράχαλο έδαφος.
Ακολούθως κατηφορίζουμε (300μ.) προς την περιοχή της Λαμπίτσας από όπου η θέα είναι υπέροχη προς την λίμνη της Κάρλας και την γύρο περιοχή.
Στη συνέχεια με πορεία βορειοδυτική (ΒΔ) και σε απόσταση περίπου ενός χιλιομέτρου, συναντούμε ένα ξέφωτο που σχηματίζεται ένα μικρό λιβάδι. Εάν παρατηρήσουμε προσεκτικά νότια (Ν) θα δούμε ένα κατηφορικό μονοπάτι το οποίο θα μας οδηγήσει στο γνωστό «Δρακοπήγαδο».
Το «Δρακοπήγαδο» ειναι το αξιοθέατο της περιοχής και ένα από τα αξιολογότερα και ομορφότερα κατακόρυφα σπήλαια του Πηλίου . Βασικά είναι ένα μεγάλο βάραθρο που πρέπει να έχει ορατό βάθος τουλάχιστον 60 μέτρα. Το στόμιο του είναι διαμορφωμένο με σταλακτίτες και σταλαγμίτες έτσι ώστε να δίνει την εντύπωση στόματος Δράκου με δόντια. Σύμφωνα με την παράδοση που επικρατεί το πηγάδι ανοίχτηκε από το "Πάτημα Του Δράκου”, καθώς στηρίχτηκε με δύναμη στο ένα του πόδι για να πατήσει με το άλλο στο απέναντι βουνό.
Στο "Δρακοπήγαδο" θα πρέπει να ήμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί και δεν πρέπει να πλησιάζουμε κοντά στο στόμιο του βαράθρου, επειδή το έδαφος γύρο από αυτό είναι σαθρό και μπορεί να υποχωρήσει.
Συνεχίζουμε την διαδρομή μας έχοντας επιστρέψει πίσω στο κυρίως μονοπάτι που ακολουθούμε και κατευθυνόμαστε Δυτικά (Δ) μέχρι να φτάσουμε στον Ασφαλτόδρομο για το Κεραμίδι και το Βένετο. Από το σημείο αυτό κατηφορίζουμε στο ασφαλτόδρομο για 100 μέτρα όπου συναντούμε Νότια(Ν) το σχετικά κατεστραμμένο παλιό καλντερίμι που ένωνε τα Κανάλια με το Κεραμίδι.
Πλέον με την ίδια κατεύθυνση περπατάμε στο παλαιό καλντερίμι ακολουθώντας και την σήμανση που συχνά συναντάμε στο διάβα μας , ώστε να σιγουρευόμαστε ότι δεν έχουμε λοξοδρομήσει από την πορεία μας.
Μέσα στο καλντερίμι θα συναντήσουμε ένα μικρό εικονοστάσι και μετά από 400 μέτρα περίπου θα φτάσουμε σε χωματόδρομο μπροστά από συρματοπλέγματα όπου βρίσκεται και η δεξαμενή ύδρευσης της κοινότητας Καναλίων.
Εδώ είναι το «δυσκολότερο;» μέρος της διαδρομής αφού ήμαστε αναγκασμένοι προκειμένου να φτάσουμε στο προορισμό μας, να ψάχνουμε τρόπο να περάσουμε το εμπόδιο με το συρματόπλεγμα που έχουν τοποθετήσει οι κοινοτικές αρχές της περιοχής, αν και γνωρίζουν ότι εκεί καταλήγει το παλαιό καλντερίμι που είναι επισκέψιμο από περιπατητές και επισκέπτες του χωριού!
Παρακάμπτοντας το συρματόπλεγμα μπορούμε εναλλακτικά να ακολουθήσουμε περιμετρικά τον δυτικό (Δ) χωματόδρομο και αφού περάσουμε την βρύση «Χατζηδήμη» να φτάσουμε στην πλατεία των Καναλίων ,όπου είναι και το τέλος της διαδρομής μας.
Αξίζει να επισκεφτούμε και το βυζαντινό ναό του Αγίου Νικολάου, μνημείο του 12ου αιώνα που βρίσκεται περίπου 2 χλμ. νοτιοανατολικά (ΝΑ) από τα Κανάλια.

The community “Ta Kanalia” of Magnesia, finds a lot near the lake “Karla”
( old name “Boibiida” ), has population 1213 peoples with main employment the agriculture and the livestock-farming. In the old days before the desiccation of lake for a lot of generations the residents of lake region were exclusively fishermen and lived litteraly in the lake for enough months, in huts “boats” as they named them. The wider region than the year 2005 acquired arrangement of protection (Region Oikoanaptyxis Karla - Montenegro - Kefalobrysoy - Belestinoy) and was created institution of management. Important visiting space is the Museum of lacustrine culture where you appear photographic, archival and folklore content material with the life of fishermen of lake.
Our way begins from the ground of community that is found behind from the road “Kerasia”- “Kanalia”. From here with direction Eastern (A) we enter in unpaved road in which we meet in his beginning one old calcium Factory. Advancing roughly one kilometer, we meet north (Ν) the abbey of Saint Nikolas and we continue for the ridge north-easterly (ΝA), following the marks that have made the E.O.S. Volos. We advance with big attention on the ridge, because the dense low vegetation and we observe in the path, pieces from the old cobbled road “kalnterimi”, in Greeks, that came from the “Veneto” in “Kanalia”. The path leads us to unpaved road (altitude 550m.), where we find label with the clue “Veneto” us to direct North-westernly (NW), moved on earth-road until we reach in artificial lake call “Soybala”. There we find North (N) other label that leads us from path to a little church “Ag. Paraskevi”. Informatively it should we know that the particular unpaid road us leads North-eastern (NA) to the Veneto from old cobbled road and Eastern (E) to the “Ano Kerasia”. Following the path after we pass ravine and reach in old demolished stone buildings, we found in rocky and stony ground. Following go downhill (300m.) to the region of “Lampitsa” where the view is splendid to the lake “Karla” and the tour region. Afterwards with course north-western (NW) and in distance of roughly one kilometer, we meet a clearing that takes shape a small grass land. If we observe carefully southern (S) we will see a path which will lead us the acquaintance “Drakopigado”. An attraction where causes to us awe.
“Drakopigado” is big gulch, that should have visible depth at least 40 meters. His orifice is shaped with stalactite and stalagmite so as to it gives the impression of mouth Drakon with tooths . According to the delivery that prevails the well was opened by the “Step of Drakon”, as it supported with force in his one leg in order to it steps with the other in the opposite mountain. In this point we will be very careful. So should not we approach near, because the ground round from the orifice of chasm is weak terrain?
We continue our way having it returns in the mainly path where we follow and we directed itself Western (W) until we reach in the road for the “Keramidi” and “Veneto”. From this point go downhill in the road for 100 meters where we meet Southern (S) the relatively destroyed old “kalnterimi” that linked “Kanalia” with “Keramidi”.
Τhen with the same direction we walk in the old «kalnterimi» following and the red marks that often we meet in our way , so that we were secured that we do not have losted from our course. In “kalnterimi” we will meet a small monument with icons and after 400 meters roughly we will reach in unpaid road front from barbwires where is found also the reservoir of water supply of community “Kanalia”.
Here is the “difficult?” part of ours way to forced so that we reach in our destination.
We search way to pass the obstacle with the barbwire that have placed the Community authorities of region, even if they know that there leads the old “kalnterimi” that is visiting from walkers and visitors of village!
Passing the barbwire we can alternative follow parametric the westerner (W) unpaid road and after we pass the fountain “Chatzidimi” reach us in the square of “Kanalia”, where it is also the end of our way.
Do not forget to visit the Byzantine little church of Saint Nikolas, monument of 12 century that is found roughly 2 km from “Kanalia”.

Photo ofΜον για Α. Παρασκευή 'Παππά το πηγάδι' Photo ofΜον για Α. Παρασκευή 'Παππά το πηγάδι' Photo ofΜον για Α. Παρασκευή 'Παππά το πηγάδι'

Μον για Α. Παρασκευή 'Παππά το πηγάδι'

παλαιό τοπωνύμιο "Παππά το πηγάδι".

Αρχή μονοπατιού Κανάλια

Παγκάκι 'Δυο δέντρα '

Παλαιό τοπωνύμιο "Δυο δέντρα ".

Διαστ Μον Δρακοπήγαδο

Δρακοπήγαδο

Το «Δρακοπήγαδο» είναι ένα μεγάλο βάραθρο που πρέπει να έχει ορατό βάθος τουλάχιστον 40 μέτρα. Το στόμιο του είναι διαμορφωμένο με σταλακτίτες και σταλαγμίτες έτσι ώστε να δίνει την εντύπωση στόματος Δράκου με δόντια. Σύμφωνα με την παράδοση που επικρατεί το πηγάδι ανοίχτηκε από το "Πάτημα Του Δράκου”, καθώς στηρίχτηκε με δύναμη στο ένα του πόδι για να πατήσει με το άλλο στο απέναντι βουνό.