Greece, Thessaly, Μαυροβούνι, Έλαφος -Σκλήθρο

Photo ofGreece, Thessaly, Μαυροβούνι, Έλαφος -Σκλήθρο Photo ofGreece, Thessaly, Μαυροβούνι, Έλαφος -Σκλήθρο Photo ofGreece, Thessaly, Μαυροβούνι, Έλαφος -Σκλήθρο

January 30, 2016
September 2015

near Élafos, Thessaly (Greece)

Το χωριό Έλαφος είναι κτισμένο στην πλαγιά του δυτικού Μαυροβουνίου με εξαιρετική θέα ,προς τη λίμνη Κάρλα, την νότια πλευρά του Θεσσαλικού κάμπου και τις κορυφές της Όθρυος. Περιβάλλεται από πυκνό δάσος από δρυς και οξιάς. Το παλαιότερο όνομα του χωριού ήταν Βουλγαρινή. Αξιόλογο θρησκευτικό μνημείο η μονή Καμπάνα Παναγιά 19ος αιώνας βόρεια του χωριού, απ’ όπου περνά το 02 εθνικό μονοπάτι που ξεκινά από τον Όλυμπο ,διασχίζει τον Κίσσαβο περνώντας απο την Ανατολή, Αγιά, επίσης διασχίζει το Μαυροβούνι περνώντας απο την Ποταμιά, Έλαφος, Κεραμίδι, Βένετο και καταλήγει στο Πουρί Πηλίου .
Για να πάμε στο χωριό Έλαφος παίρνουμε τον δρόμο από Λάρισα προς Αγιά. Περνάμε τα χωριά Πλασιά, Καστρί, Αμυγδαλή και φθάνουμε στο χωριό Καλαμάκι και κατευθυνόμενοι προς τα Κανάλια στρίβουμε μετά από μία γέφυρα αριστερά προς Έλαφο.
Στο Καλαμάκι μπορούμε να φτάσουμε και από τον επαρχιακό δρόμο Βόλου –Αγιάς μέσω της κοινότητας του Αχίλλειου
Το μονοπάτι για το Σκλήθρο ξεκινά από τον κεντρικό ασφαλτόδρομο που ενώνει την Έλαφο με τον Αγίοκαμπο, πολύ κοντά στην πλατεία με τον μεγάλο πλάτανο οπού βρίσκεται η κοινότητα της Ελάφου και η εκκλησία του χωριού. Βασικά στην αρχή ακολουθούμε το εθνικό μονοπάτι Ο2,που έρχεται από την κοινότητα της Ποταμιάς και στο σημείο αυτό διασχίζει κάθετα τον ασφαλτόδρομο και ακολουθεί μικρό τσιμεντένιο δρομάκι πίσω από το ιερό της εκκλησίας.
Από εκεί κατευθυνόμαστε με νοτιανατολική(ΝΑ) κατεύθυνση προς την έξοδο του χωριού και αφού βγούμε σε χωματόδρομο φτάνουμε σε βρύση και στο γήπεδο του χωριού.
Πίσω από τη βρύση ακολουθούμε το ανηφορικό μονοπάτι σχεδόν πάνω από το γήπεδο ακολουθώντας τα πρώτα κόκκινα σημάδια. Μετά από ένα τέταρτο της ώρας κινούμενοι μέσα σε ρέμα βγαίνουμε σε χαρακτηριστική φουρκέτα χωματόδρομου που διασχίζουμε κάθετα.
Το μονοπάτι μας οδηγεί σε δάσος από βελανιδιές στο οποίο συνεχίζουμε με κατεύθυνση Νοτιοανατολική (ΝΑ) ανάμεσα από πυκνή βλάστηση σε εμφανή περάσματα,αναμεσα σε πύκνή βλασττηση. Αφού ακολουθήσουμε τα σημάδια φτάνουμε σε διασταύρωση Στο σημείο αυτό αφήνουμε το Εθνικό μονοπάτι Ο2 ,το οποίο στέφεται Νότια (Ν) ενω εμείς έχουμε διαφορετική πορεία από αυτό. Κατευθυνόμαστε Ανατολικά (Α) μέσα στο δάσος συναντώντας διάφορες σημάδια και πινακίδες που μας οδηγούν μετά από διασταύρωση χωματόδρομου σε ανηφορική ράχη με μεγάλες βελανιδιές και καταλήγουμε στον Κεντρικό ασφαλτόδρομο.
Χωρίς να βγούμε στην άσφαλτο συνεχίζουμε παράλληλα με αυτήν να περπατούμε μέσα στο δάσος με κατεύθυνση ανατολική. Στην πορεία μας θα συναντήσουμε ένα ύψωμα πετρώδες και εάν οι συνθήκες το επιτρέπουν από το σημείο αυτό θα έχουμε μια πανοραμική άποψη της λίμνης Κάρλας. Σε απόσταση περίπου ενός χιλιομέτρου βγαίνουμε από το δάσος περπατώντας για λίγα μέτρα (περίπου 100μ) στον Κεντρικό ασφαλτόδρομο.
Στην πρώτη διασταύρωση Νότια (Ν) συναντούμε έναν χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούμε.
Σε 30΄ λεπτά περίπου φθάνουμε σε ένα μεγάλο ξέφωτο άνοιγμα που πίσω ακριβώς από αυτό Ανατολικά (Α), βρίσκεται μια Σουβάλα και ένας άλλος χωματόδρομος επάνω στον οποίο συνεχίζουμε την πορεία μας.
Μετά από 30’ λεπτά της ώρας περίπου βρίσκουμε ένα ρέμα. Εκεί στρίβουμε Νότια (Ν) στην απέναντι πλευρά του ρέματος και μετά από λίγο οδηγούμαστε σε ένα λιβάδι στο τέλος του οποίου αρχίζει ανατολικά (Α) χωματόδρομος.
Ανηφορίζουμε τον χωματόδρομο και ακολούθως κατηφορίζουμε κατευθυνόμενοι πάντα Ανατολικά (Α) δίπλα σε ρέμα. Στα 400 μέτρα περίπου συναντούμε διασταύρωση Νότια (Ν) με άλλο τυφλό χωματόδρομο. Τον ακολουθούμε για 50 μέτρα μέχρι το τέλος του, προκειμένου να μπούμε σε μονοπάτι που θα μας οδηγήσει στον προορισμό μας. Στο σημείο αυτό με δυσκολία διακρίνουμε Νότια (Ν) το μονοπάτι το οποίο ακολουθούμε Ανατολικά (Α) μέσα σε πυκνή βλάστηση δίπλα στο ρέμα. Το μονοπάτι μετά από πέρασμα στην απέναντι όχθη του ρέματος, καταλήγει στα πρώτα σπίτια του Σκλήθρου και μετά από ευχάριστη περιπλάνηση στα στενά δρομάκια φτάνουμε στην πλατεία της κοινότητας.
Τα χωριό Σκλήθρο βρίσκεται σε υψόμετρο 435 μ. στο ανατολικό Μαυροβούνι, συνδυάζει βουνό και θάλασσα πνιγμένο κυριολεκτικά στο πράσινο, βλέπει το Αιγαίο από ψηλά, μέσα από ανοίγματα που κάνει το βουνό και η θέα είναι καταπληκτική. Από το Σκλήθρο μπορούμε εάν θέλουμε να ακολουθήσουμε μια περιπατητική διαδρομή ειδικά διαμορφωμένη από την κοινότητα και να καταλήξουμε στην παραλία ακολουθώντας το μονοπάτι Σκλήθρο - Ισιώματα – Γλυμένη, Μύλος, διαρκείας μίας (1) ώρας περίπου με συνολικό μήκος 5 χλμ.
Το μονοπάτι από την Έλαφο στο Σκλήθρο για πρώτη φορά εξερευνήθηκε, καθαρίστηκε και σηματοδοτήθηκε μαζί με εμένα από τον Δημήτρη Λεβέντη ,τον Κώστα Δολμέ και τον Παναγιώτη Αποστόλου.

The village of “Elafos” is built on the slopes of western mountain “Mavrovouni” with excellent views, towards Lake “Karla”, the southern side of the Thessalian plain and the peaks of mountain “Othrys”. Surrounded by dense oak and beech forests. The oldest name of the village was “Voulgarini”. A remarkable religious monument is the monastery of 19th century “Kambana Panagia” north of the village, through which passes the national path O2 that starts from Mount Olympus, crosses Kissavos passing from the East, also crosses “Mavrovouni “ passing through “Potamia”, “Elafos”, “Keramidi”, “Veneto” and ends at “Pouri” of the mountain Pelion.
To go to the village of “Elafos” we take the road from Larissa to “Agia”. We cross the villages of “Plasia”, “Kastri”, “Amigdali” and we reach “Kalamaki” and head to “Kanalia” after a bridge left to “Elafos”.
In “Kalamaki” we can also reach the provincial road of Volos through the village of “Achillio”.
The path to village “Sklithro” starts from the main asphalt road that connects “Elafos” with “Agiokampos”, very close to the square with the big plane tree where the community of “Elafos” and the church of the village are. Basically, at the beginning we follow the national path O2, which comes from the village “Potamia” and at this point crosses the asphalt road and follows a small cement path behind the sanctuary of the church.
From there we head southeast (SE) direction to the exit of the village and after going out on a dirt road we reach the tap and the village stadium.
Behind the tap, we follow the uphill path almost above the stadium following the first red marks. After a quarter of an hour moving in a stream, we walk into a characteristic dirt road that we cross vertically.
The path leads us to a forest of oak trees where we continue southeast (SE) between dense vegetation and clear passageways, between thick pines. After we follow the signs we reach the junction. At this point we leave the National path O2, which is crowned South (S) while we have a different course from it. We head east (E) into the woods by encountering various signs and signs that lead us through a dirt road junction on a hill ridge with large oaks and end up on the Central Asphalt Road.
Without going to the asphalt, we continue alongside it to walk through the forest in the eastern direction. In the course of our journey we will meet a stony hill and if conditions allow it from this point we will have a panoramic view of Lake “Karla”. About a kilometer away, we walk out of the woods, walking for a few meters (about 100m) on the Main Asphalt Road.
At the first junction South (S) we meet a dirt road that we follow.
In about 30 minutes we arrive at a large open-air opening just behind this East (E), a “Souvala” (small lace) and another dirt road on which we continue our course.
After 30 'minutes we almost find a stream. There we turn South (S) across the river and after a while we drive to a meadow at the end of which begins an east (E) dirt road.
We climb the dirt road and then downhill heading east (E) next to a stream. At about 400 meters we encounter a South (S) junction with another blind dirt road. We follow it for 50 meters until its end, in order to get on a path that will lead us to our destination. At this point we find it difficult to discern South (S) the path that we follow East (E) into dense vegetation next to the stream. The path after crossing the opposite bank of the stream ends up in the first houses of “Sklithro” and after pleasant wandering in the narrow streets we reach the community square.
The village of “Sklithro” is situated at an altitude of 435 m in the eastern part of “Mavrovouni”, combining mountain and sea, literally green, overlooking the Aegean from above, through openings that make the mountain and the view is amazing.
From “Sklithro”, if we want to follow a walking route specially formed by the community and reach the beach following the path “Sklithros - Isisomi – Sculmeni”, lasting about 1 hour with an overall length of 5 km.
The path from Elafos to Sklithro was first explored, cleaned and marked with me by Dimitris Leventis, Costas Dolmes and Panagiotis Apostolou.