Photo ofGreece, Thessaly, Μαυροβούνι, Έλαφος-Κορυφή Σκούτλη (Επιστροφή) (Τμήμα του εθνικού μον. Ο2) (Part of the National path O2). Photo ofGreece, Thessaly, Μαυροβούνι, Έλαφος-Κορυφή Σκούτλη (Επιστροφή) (Τμήμα του εθνικού μον. Ο2) (Part of the National path O2). Photo ofGreece, Thessaly, Μαυροβούνι, Έλαφος-Κορυφή Σκούτλη (Επιστροφή) (Τμήμα του εθνικού μον. Ο2) (Part of the National path O2).

April 23, 2016
May 2014

near Élafos, Thessaly (Greece)

Για να πάμε στο χωριό Έλαφος παίρνουμε τον δρόμο από Λάρισα προς Αγιά. Στο 28 χιλ. της διαδρομής πάμε δεξιά. Περνάμε τα χωριά Πλασιά, Καστρί, Αμυγδαλή, φθάνουμε στο χωριό Καλαμάκι, όπου πάμε αριστερά προς Έλαφο.
Το χωριό Έλαφος είναι κτισμένο στην πλαγιά του δυτικού Μαυροβουνίου με εξαιρετική θέα προς τη λίμνη Κάρλα, την νότια πλευρά του Θεσσαλικού κάμπου και τις κορυφές της Όθρεος. Περιβάλλεται από πυκνό δάσος από δρυς και οξιάς. Το παλαιότερο όνομα του χωριού ήταν Βουλγαρινή. Αξιόλογο θρησκευτικό μνημείο η μονή Καμπάνα Παναγιά 19ος αιώνας βόρεια του χωριού, απ’ όπου περνά το 02 εθνικό μονοπάτι προς την κορυφή του Μαυροβουνίου τη Σκούτλη, τον Πρ. Ηλίας, Ποταμιά και Ανατολικά προς Κεραμίδι.
Το μονοπάτι αυτό είναι μέρος του εθνικού μονοπατιού 02, που ξεκινά από τον Όλυμπο, Κίσσαβο, Ανατολή, Αγιά, Ποταμιά, Έλαφο,Κεραμίδι, Βένετο και καταλήγει στο Πουρί Πηλίου.
Η αφετηρία του μονοπατιού είναι η πλατεία του χωριού, όπου ειναι η εκκλησία και το κοινοτικό γραφείο. Αριστερά μας υπάρχει αγροτικός δρόμος απ’ όπου ξεκινά η πεζοπορία. Στην πρώτη διασταύρωση πάμε αριστερά, περνάμε τη γέφυρα όπου και το αντλιοστάσιο ύδρευσης και λίγο πιο πάνω στη στροφή του δρόμου μπαίνουμε στο μονοπάτι που βρίσκεται ανατολικά δίπλα στο χωματόδρομο.Ακολουθώντας το μονοπάτι και αφού συναντήσουμε την ενδεικτική πινακίδα Ο2, συνεχίζουμε στο ανηφορικό μονοπάτι μέχρι να φτάσουμε σε λιβάδι με ψηλότερο σημείο την εκκλησιά Καμπάνα Παναγιά την οποία προσπερνάμε.Σε λίγα μέτρα πιο επάνω μπαίνουμε σε μονοπάτι μέσα σε δάσος με κατεύθυνση βορινή (Β). Η ανάβαση συνεχίζεται ήπια περπατώντας επάνω στο διεθνές μονοπάτι Ο2, μέχρι να φτάσουμε στην πρώτη κορυφή "Γεροθανάσης".
Μετά από ένα διάστημα καθοδικής πορείας συναντάμε πάλι ένα χωματόδρομο, τον οποίο διασχίζουμε και μπαίνουμε πάλι στο δάσος .Βγαίνουμε ξανά στο δρόμο, περνάμε απέναντι όπου υπάρχει στύλος με σχετικά κατεστραμμένη πινακίδα του μονοπατιού σε μονοπάτι μέσα στο δάσος,Το μονοπάτι εδώ ακολουθεί χαρακτηριστικό ρέμα που είναι για μας ενας οδηγός στην πορεία μας. Μετά από ένα χρονικό διάστημα συναντάμε το δρόμο που έρχεται από Έλαφο και κατευθύνεται στο ερημοκλήσι του "Πρ. Ηλία". Εδώ συναντώνται βασικά τα μονοπάτια που έρχονται και από την "Αμυγδαλή" και από την "Ποτάμια".
Από τον "Πρ. Ηλία" εξακολουθούμε την διαδρομή στον δασικό δρόμο που είναι νότια και κατευθύνεται για την κορυφή Σκούτλη (1050 μ.), στην οποία φθάνουμε σε χρονικό διάστημα 20΄ λεπτών της ώρας.
Η επιστροφή στην Έλαφο γίνεται από την ίδια διαδρομή.

To go to the village of «Elafos» we take the road from Larissa to «Agia». At 28 km of the route we go right. We pass the villages "Plaisia", "Kastri", "Amygdali", we reach the village "Kalamaki", where we go left to "Elafo".
The village of Elafos is built on the slopes of western Mavrovouni mount with excellent views of Lake "Karla", the southern side of the Thessalian plain and the tops of "Otrys" mount, which Surrounded by dense oak and beech forests. The oldest name of the village was "Voulgarini". A remarkable religious monument is north of the village, the monastery of "Kambana Panagia", of 19th century, from which passes the national path 02 to the summit of Mavrovouniou Skoutli, “Pr. Elias”, “Potamia and East towards “Keramidi”.
This path is part of the national path 02, starting from “Olympus”, “Kissavos”, ”Anatoli”, "Agia","Potamia", "Elafos", "Keramidi", "Veneto" and ends at the "Puri Pelion".
The starting point of the path is the village square, where the church and the community office are. On our left there is a rural road from where the hiking starts. At the first junction we go left, pass the bridge where the water pump and just above the turn of the road we enter the trail that is located east of the dirt road. Following the path and after we meet the sign O2, we continue on the uphill path until we reach in a prairie with the highest point of the church of “Kambana Panagia” which we pass by. In a few meters up we enter a path in a forest in the north direction (B). The ascent continues gently along the O2 international path until we reach the first peak of "Gerothanasis".
After a downhill stretch we meet again a dirt road that we cross and back into the forest. We go back to the road, we pass across where there is a pillar with a relatively damaged sign of the path on a path in the forest, the path here follows a characteristic stream that is for us a guide on our path. After a while, we come across the road that comes from “Elafos” and leads to the "Elias" desert. Here are basically the paths that come from "Amygdali" and "Potamia".
From Pr. Elias we continue the route to the forest road that is south and is directed to the peak of “Skoutli” (1050 m), which we arrive at a time of 20 minutes.
The return to “Elafos” is on the same route.