Photo ofGreece Thessaly, Μαυροβούνι Έλαφος, Κεραμίδι (Τμήμα του εθνικού μονοπατιού Ο2) (Part of the Nasional Path O2) Photo ofGreece Thessaly, Μαυροβούνι Έλαφος, Κεραμίδι (Τμήμα του εθνικού μονοπατιού Ο2) (Part of the Nasional Path O2) Photo ofGreece Thessaly, Μαυροβούνι Έλαφος, Κεραμίδι (Τμήμα του εθνικού μονοπατιού Ο2) (Part of the Nasional Path O2)

December 14, 2019
December 2019

near Élafos, Thessaly (Greece)

Η διαδρομή μας είναι ένα τμήμα του εθνικού μονοπατιού Ο2 και αρχίζει από το χωριό Έλαφος (Βουλγαρινή), ένα πανέμορφο χωριό του Δήμου Αγιάς σε υψόμετρο 480 μέτρα στις δυτικές πλαγιές του ορεινού όγκου του Μαυροβουνίου.
Η πορεία μας αρχίσει πίσω από το ιερό της εκκλησίας της Αναλήψεως του Σωτήρος στην Έλαφο, από όπου ακολουθούμε αριστερά (Ανατολικά) το πρώτο μικρό σοκάκι του χωριού μέχρι να μας βγάλει πρώτα σε χωματόδρομο και μετά στη βρύση και στο γήπεδο του χωριού.
Από εδώ αντί να συνεχίσουμε τον χωματόδρομο, που στρέφεται νότια, τον παρακάμπτουμε και συνεχίζουμε ανατολικά δίπλα στο γήπεδο ακολουθώντας πάντοτε τις ενδεικτικές τσίγκινες πινακίδες (Τετράγωνη βάση με άσπρο φόντο και στη μέση κόκκινος ρόμβος. Στο κέντρο του ρόμβου με λευκά γράμματα, υπάρχει ο αριθμός της διαδρομής «Ο2» ), με αυτόν τον τρόπο αποφεύγουμε τις πολλές άσκοπες στροφές του χωματόδρομου.
Όταν φτάσουμε σε λιβάδι δίπλα στον εν λόγο χωματόδρομο στρίβουμε Νοτιοανατολικά και μπαίνουμε σε ένα πολύ όμορφο και πυκνό δάσος με τεράστιες βελανιδιές. Από εδώ ακολουθούμε το μονοπάτι με οδηγό τις πινακίδες Ο2. Στο μονοπάτι συνεχίζουμε με πορεία ανατολική μέχρι το ρέμα «Μπεγιάτικο» διασχίζοντας αυτό. Στο σημείο αυτό σχηματίζεται και ένας μικρός καταρράκτη. Μετά το ρέμα η πορεία μας πάντα με ανατολική κατεύθυνση βγαίνει σε δασικό χωματόδρομο που τον ακολουθούμε. Από εδώ και πέρα τα σήματα του μονοπατιού είναι πολύ λιγότερα και σε κάποια σημεία ανύπαρκτα. Όταν ο δασικός χωματόδρομος διασταυρωθεί με τον κεντρικό χωματόδρομο συνεχίζουμε την πορεία μας με νότια κατεύθυνση. Μέσω του χωματόδρομου φτάνουμε στην “Πρώτη Λίμνη” (waypoint). Από το σημείο αυτό μετά από περίπου 250 μέτρα συναντάμε αριστερά (ανατολικά) δασικό χωματόδρομο, οπού πρέπει να αλλάξουμε πορεία σε νοτιοανατολική κατεύθυνση. (Εδώ πρέπει να επιστήσουμε την προσοχή σας, διότι εάν από λάθος συνεχίσουμε να ακολουθούμε τον κεντρικό χωματόδρομο, θα μας οδηγήσει εκτός προορισμού , συγκεκριμένα θα μας οδηγήσει στην «Λίμνη Κάρλα» κοντά στην κοινότητα των «Καναλίων»).
Η συνέχεια είναι πλέον πάλι ανατολική και κατευθύνεται στα λιβάδια. Βασικά κινούμαστε σε παλιό Μουλαρόδρομο ο οποίος χρησιμοποιείται από τους κτηνοτρόφους που βόσκουν εκεί τα γελάδια τους. Στα λιβάδια θα συναντήσουμε και άλλες μικρές λίμνες (Σουβάλες) και θα συνεχίσουμε την πορεία μας ανατολικά στον εν λόγο μουλαρόδρομο ο οποίος τελικά μετατρέπεται σε φαρδύ χωματόδρομο. Μετά από πορεία τεσσάρων χιλιομέτρων επί του χωματόδρομου, βρίσκουμε βόρεια το παλαιό καλντερίμι.
Στο σημείο αυτό αφήνουμε τον χωματόδρομο και ακολουθούμε το καλντερίμι το οποίο μετά από 500 μέτρα εισέρχεται στο Κεραμίδι. Ακολουθούντες τα κατηφορικά σοκάκια καταλήγουμε στην όμορφη κεντρική πλατεία του χωριού με την παλιά εκκλησία (1797) του Αγίου Γεωργίου.

Our route is part of the O2 national trail and starts from the village of «Elafos» (Bulgarini), a beautiful village of the Municipality of «Agia» at an altitude of 480 meters on the western slopes of the “Mayroboyni” mountain range.
Our course begins behind the shrine of the Ascension Church of the Savior in “Elafos”, from where we follow left (East) the first small alley of the village until it takes us first to a dirt road and then to the fountain and stadium of the village.
From here instead of continuing the dirt road, turning south (S), we bypass it and continue east (E) next to the stadium, always following the indicative tin plates (tetragon with white background and middle red rhombus. In the center of the rhombus with white letters “O2”). This way we avoid the many unnecessary turns of the dirt road.
When we reach a meadow next to the said dirt road we turn southeast (SE) and enter a very beautiful and dense forest with huge oaks. From here we follow the trail to the O2 signs. On the trail we continue east (E) to the stream "Beyiatiko" crossing this. A small waterfall is formed at this point. After the stream, we always head east (E) in a forest dirt road that we follow. From here on, the path signals are much less and in some places non-existent. When the forest dirt road intersects with the main dirt road we continue south. Through the dirt road we reach the waypoint "Πρώτη Λίμνη" . From this point after about 250 meters we come to a left (Εast) forest dirt road, which we have to change course to the southeast(SE). (Here we must draw your attention, because if we continue to follow the main dirt road by mistake, it will lead us out of the destination and in particular to “Lake Karla” near the “Canalia” community).
The continuation is again east (E) and heading to the meadows. Basically we are moving to an old “ Mule Road” used by farmers who graze their cattle there. In the meadows we will meet other small lakes (Suvales) and continue east on the said mule road which eventually turns into a broad dirt road. After a four-kilometer course on the dirt road, we find the old cobbled path north.
At this point we leave the dirt road and follow the cobbled path which after 500 meters enters Keramidi. Following the downhill streets we reach the beautiful central square of the village with the old church (1797) of Agios Georgios.

Ρέμα καταρράκτης

Το ρέμα λέγεται Μπεγιάτικο.

Διασταύρωση χωματόδρομων

Κατεύθυνση Νότια αριστερά.

Χωματόδρομος παράκαμψη μονοπάτι

Μονοπάτι χωματόδρομος

Παλαιό καλντερίμι Κεραμιδίου .

Έξοδος Καλντεριμιού

Έξοδος του Καλντεριμιού στο Κεραμίδι.

Μονοπάτι Χωματόδρομος απέναντι

Διχάλα χωματόδρομοι

Κατεύθυνση Ανατολικά (Δεξιά).

Μονοπάτι χωματόδρομος μονοπάτι

Από το μονοπάτι βγαίνουμε σε χωματόδρομο και αμέσως μετά με κατεύθυνση ανατολική μπαίνουμε πάλι σε μονοπάτι.