Greece, Thessaly, Μαυροβούνι, Αμυγδαλή-Κουκουράβα -Σκούτλη

Photo ofGreece, Thessaly, Μαυροβούνι, Αμυγδαλή-Κουκουράβα -Σκούτλη Photo ofGreece, Thessaly, Μαυροβούνι, Αμυγδαλή-Κουκουράβα -Σκούτλη Photo ofGreece, Thessaly, Μαυροβούνι, Αμυγδαλή-Κουκουράβα -Σκούτλη

January 23, 2015
January 2015

•   4.7 1 review

near Kalívia, Thessaly (Greece)

Μαυροβούνι, Αμυγδαλή-Κουκουράβα-Σκούτλη -Ώρες ανάβασης (3h &30΄)
Βαθμός δυσκολίας 2
Φθάνοντας στην κοινότητα της κάτω Αμυγδαλής (36 χλμ από την Λάρισα ), από τον επαρχιακό δρόμο Βόλου –Αγιάς μέσω Καλαμακίου, στρίβουμε στον πρώτο κοινοτικό δρόμο δεξιά, όπου υπάρχει μικρή πλατεία,η στάση του υπεραστικού αυτοκίνητου και ενδεικτική ταμπέλα για την Άνω Αμυγδαλή, παραπάνω βρίσκεται η Εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου, στο προαύλιο της οποίας υπάρχει παλιά βρύση με τρεχούμενα νερά. Από το σημείο αυτό συνεχίζουμε για 100 μέτρα στον κοινοτικό δρόμο και μπαίνουμε στο μονοπάτι που μας οδηγεί στην Άνω Αμυγδαλή ( παλαιά Κουκουράβα). Το μονοπάτι κινείται σε καλοδιατηρημένο καλντερίμι και σε 50΄ λεπτά περίπου μας οδηγεί στο σχεδόν εγκαταλειμμένο χωριό της Κουκουράβας (υψόμετρο 350μ.), αυτό βρίσκεται χτισμένο αμφιθεατρικά σε θέση που βλέπει προς τον κάμπο όπου παλαιά ήταν η λίμνη Βοιβηίς (Κάρλα). Όταν προσεγγίσουμε στο χωριό τελειώνει το καλντερίμι σε νεόκτιστη κατοικία, εμείς συνεχίζουμε με κατεύθυνση ΒΑ σε χωματόδρομο όπου συναντούμε σε 150 μ. δεξιά μας την πέτρινη βρύση με νερό το οποίο είναι πόσιμο. Ακολουθούμε αριστερά μας (ΒΑ), παλαιό χαλασμένο καλντερίμι που διασχίζει τις παλαιές ετοιμόρροπες κατοικίες του χωριού και ανηφορίσει ανάμεσα από στάνη και δεξαμενή ύδρευσης, εδώ το μονοπάτι ακολουθεί κατσικόδρομο ανάμεσα σε πουρνάρια προς την ράχη όπου βρίσκεται χαρακτηριστική άσπρη πέτρα(Στουρνάρι).
Βρισκόμαστε πάνω στη ράχη και από εδώ έχουμε μια πανοραμική άποψη της Κουκουράβας και του Κισσάβου απέναντι. Συνεχίζουμε να προχωράμε επάνω στην ράχη με (ΒΑ) κατεύθυνση, αλλά κατεβαίνοντας 30 μέτρα περίπου χαμηλότερα από την δεξιά πλευρά της ράχης, μπαίνουμε μέσα σε μονοπάτι χωρίς σημάδια και σχετικά κακοτράχαλο, αυτό είναι το παλαιό καλντερίμι που χρησιμοποιούσαν στις μετακινήσεις τους οι βοσκοί και οι ξυλοκόποι .
Προκειμένου να μη ξεφύγουμε από το μονοπάτι παρατηρούμε στο δεξί μας χέρι κατά διαστήματα τα πέτρινα πεζούλια που έχουν απομείνει από το καλντερίμι. Το μονοπάτι αυτό μας οδηγεί σε εγκαταλειμμένο αγρό τον οποίο αφού διασχίσουμε στο σύνορο, περπατάμε πάλι με την ίδια κατεύθυνση και (ΒΑ) ανεβαίνουμε στον χώρο όπου βρίσκεται η κεραία της κινητής τηλεφωνίας που υποβαθμίζει και μολύνει το περιβάλλον,την οποία περνάμε ή την παρακάμπτουμε γρήγορα προκειμένου να μην εκτιθέμεθα στην ακτινοβολία των εκπεμπόμενων συχνοτήτων της. Ακολούθως διασχίζουμε ένα χωματόδρομο (ο οποίος πληροφοριακά πρέπει να γνωρίζουμε ότι οδηγεί μετά από διασταύρωση δεξιά στην περιοχή «Παλιολίβαδο») και μπαίνουμε στο δάσος, όμως σύντομα φτάνουμε σε ξέφωτο που διασχίσουμε κάθετα και μπαίνουμε πάλι σε πυκνή δασωμένη ράχη στην οποία περπατάμε όσο το δυνατόν στο ψηλότερο μέρος της.
Μετά από περπάτημα 20΄ λεπτών φτάνουμε σε βραχώδες μέρος της ράχης , από όπου μπορούμε Νότια να θαυμάσουμε την θέα της λίμνης της Κάρλας, ήδη από την αρχή που ξεκινήσαμε έχουμε συμπληρώσει περίπου δυόμιση (2h&30΄) ώρες περπάτημα.
Συνεχίζουμε να περπατούμε στη ράχη ενώ σε κάποια σημεία παρατηρούμε χαμηλότερα δεξιά μας χωματόδρομο,είναι αυτός που οδηγεί στο Παλιολίβαδο όπως αναφέραμε παραπάνω. Η ράχη τελειώνει στον εν λόγω χωματόδρομο που όμως εμείς διασχίσουμε κάθετα και μπαίνουμε σε δυσδιάκριτο μονοπάτι με βάση σημάδι που βρίσκουμε μπροστά μας συνεχίζοντας να προχωράμε μέσα στο δάσος έχοντας τον χωματόδρομο πλέον αριστερά μας. Στο μονοπάτι αυτό θα βρούμε αρκετά σήματα διότι ενώνεται με άλλο μονοπάτι που έρχεται από την Έλαφο. Η κατεύθυνση μας θα αλλάξει όταν το μονοπάτι συναντήσει τον δρόμο, τότε θα στρίψουμε δεξιά και ανέβαίνουμε σε σχετικά βραχώδη και γυμνή ράχη. Στο τέλος της ράχης αριστερά μας βλέπουμε το Παλιολίβαδο ενώ ευθεία μπροστά μας είναι ο χωματόδρομος που οδηγεί στην κορυφή (έχουμε συμπληρώσει περίπου τρεις (3h) ώρες περπάτημα).Πλέον ήμαστε πολύ κοντά για να φτάσουμε στην βάση της κορυφής που ξεκινά ακριβώς στην διακλάδωση του χωματόδρομου ,έτσι σε δεκαπέντε λεπτά περίπου ήμαστε απάνω στην κορυφή Σκούτλη όπου υπάρχει και το υψομετρικό σημείο.
Μη ξεχάσετε στην επιστροφή να κάνετε μία μικρή βόλτα μέσα στην "Κουκουράβα" μέχρι τον "Άγιο Γεώργιο" με το υπέροχο παλαιό καμπαναριό και στα ξωκλήσια, του "Αγίου Αθανασίου" και της Παναγίας".Καλό περπάτημα!

Hours ascent (3h & 30)
Difficulty level 2
Reaching the sity Kato Amygdali (36 km from Larissa), from the main road Volos -Agias via Kalamaki, turn at the first Community road right, where there is a small square, attitude intercity car and a indicative sign for Upper Amygdali, located above the Church of St.Constantine, in the courtyard where there is an old fountain with running water. From here continue for about 100 meters east and the first corner we see a sign and the path that leads us to the Upper Amygdali (the old name is Koukourava). The trail moves well kept street and about 50 minutes leads to the almost deserted village of Koukouravas (altitude 350m.), It is built in a prestigious position watching over the plain that before many years it was the Lake Voiviis (Carla).
When you reach the village, the path ends in a new built house, we continue heading northeast along an anpaved road where we find in 150 m. Our right to stone fountain with water but it is drinkable. Follow us left (NE), old broken path that crosses the old ramshackle houses of the village and climb between pen and water tank, here the path follows “katsikodromos” between oaks to the ridge where typical white stone (Stournari). We are located on the back and here we have a panoramic view of Koukouravas and Kissavos opposite. Continue to move onto the ridge (NE) direction, but going down 50 meters below the right side of the back, we enter into a path without signs and on rough, this is the old path that used to travel to the shepherds and woodcutters. In order not to move away from the path we see on our right hand occasionally stone terraces that are left of the old path. This path leads us to a deserted field in which after crossing the border, we walk again in the same direction (NE) go up in space where the antenna of mobile telephony degrades and pollutes the environment and pass or dodging quickly becose to not exposed to radiation emitted frequency.
Then we cross an unpaved road (which information should be aware that leads after crossing right in the "Paliolivado") and enter the forest, but soon reach a clearing that cross vertically and enter again in dense forested ridge on which we walk as much as possible any highest part of. After walking 20 minutes we reach a rocky part of the back, where we South admire the view of Lake Karla, from the beginning we started we have completed about two and a half (2h & 30) hours of walking.
We continue to walk in the back and at some points we observe lower right our unpaved road, is the one that leads to Paliolivado as mentioned above. The back ends in this dirt road but we traverse vertically and entering indistinct path based sign in front of us and we continue to move into the forest having the road now left us. In this path will find several brands because joins another path that comes from the deer. The direction we will change when the meeting path road then turn right and go up to relatively rocky and bare back. At the end of our spine left we see the “Paliolivado” while straight ahead is the unpaved road that leads to the top (we have completed about three (3h) hours walking). Finally we were very close to get to the base of the peak starts right at the fork in the dirt road so in 15 minutes we were bumped to the top of mountain "Mayrobouni",whose name is “Skoutli” where there is the elevation point.
On the way back, do not forget to take a short walk in "Koukourava" to "Agios Georgios" with the wonderful old bell tower and in the chapels of "Agios Athanasios" and "Panagia". Have a good walk!