Greece Thessaly, Κίσσαβος (Όσσα), Ομόλιο, Χάλκωμα, Σπηλιά.

Photo ofGreece Thessaly, Κίσσαβος (Όσσα), Ομόλιο, Χάλκωμα, Σπηλιά. Photo ofGreece Thessaly, Κίσσαβος (Όσσα), Ομόλιο, Χάλκωμα, Σπηλιά. Photo ofGreece Thessaly, Κίσσαβος (Όσσα), Ομόλιο, Χάλκωμα, Σπηλιά.

October 8, 2019
August 2019

near Omólio, Thessaly (Greece)

Η σκέψη για τη διάνοιξη του παλιού μονοπατιού που ενώνει το χωριό Ομόλιο με το χωριό Σπηλιά στον Κίσσαβο, ήταν του φίλου και ορειβάτη «Άκτιβ Άλεξ».
Για μένα ήταν μια πρόκληση και μία αρχή για μια νέα «εξερεύνηση» προκειμένου να μάθω περισσότερα για το βουνό της περιοχής μας, τον Κίσσαβο.
Το αποτέλεσμα είναι αυτή η διαδρομή που παρουσιάζουμε στην παρούσα σελίδα.
Το ξεκίνημα της διαδρομής αρχίζει από την κεντρική πλατεία του Ομολίου με κατεύθυνση δυτική παίρνουμε το σοκάκι που μας οδηγεί κοντά στο ρέμα «Μάννα Νερού» όπου στρίβουμε Νότια ακολουθώντας την αριστερή ράχη «Φούρνοι» της χαράδρας που σχηματίζεται με την απέναντι ράχη «Καλογερική».
Η ανοδική πορεία συνεχίζεται στα παλιά μονοπάτια επάνω στη ράχη με κάθετες διασχίσεις χωματόδρομου. Προχωρώντας στο μονοπάτι αφού περνάμε διαδοχικά δύο λιβάδια, διασχίσουμε πάλι τον χωματόδρομο και μπαίνουμε σε μονοπάτι που περνά σε αυχένα και μετά ένα χαρακτηριστικό πέρασμα μέσα από βράχους.
Μετά τους βράχους έχουμε στην αριστερή μας πλευρά χαράδρα. Χωρίς να περάσουμε την χαράδρα συνεχίζουμε ανοδικά μέχρι ότου αυτή γίνει τελείως αβαθής και αφού διορθώσουμε την πορεία σε Ανατολική, συνεχίζουμε μέχρι να συναντήσουμε τον χωματόδρομο που οδηγεί στην Κεραία.
Από τον χωματόδρομο διορθώνουμε την πορεία μας σε Νότια και συνεχίζουμε μέχρι να βρούμε δυτικά μεγάλους βράχους με καταπληκτική θέα προς την χαράδρα αλλά και απέναντι προς τη Ραψάνη και τον Κάτω Όλυμπο.
Στη συνέχεια φτάνουμε στη ράχη του «Κοντόβραχου» στην περιοχή «Προσήλια» και μετά ανεβαίνουμε στη ράχη της «Κούτρας». Μετά τη ράχη «Κούτρα» πλέον ήμαστε πολύ κοντά στην θέση «Χάλκωμα». Αφού στρίψουμε Νοτιοδυτικά σε μονοπάτι με φτέρες κατεβαίνουνε στη λίμνη «Ασπρόχωμα», οπού μπορούμε να κάνουμε μια στάση για ξεκούραση, απολαμβάνοντας τη φυσική ομορφιά της λίμνης.
Κατόπιν η πορεία μας συνεχίζεται σε μονοπάτια, που έχουν πατηθεί από μηχανές «Εντούρο» και διαφορές παρακάμψεις που έχουμε εντοπίσει προκειμένου να συντομέψουμε την διαδρομή επάνω στο εθνικό μονοπάτι Ο2.
Βεβαίως από την λίμνη μπορούμε να βγούμε στη Θέση «Χάλκωμα» και να ακολουθήσουμε το εθνικό μονοπάτι Ο2 με κατεύθυνση Νότια προς την Σπηλιά, αυτό όμως θα μας στοιχίσει τουλάχιστον δύο με τρία χιλιόμετρα παραπάνω.
Οι παρακάμψεις και το εθνικό μονοπάτι Ο2 μας οδηγούν σε άλλη μικρή λιμνούλα και από εκεί στην θέση «Σοκάκια» στην περιοχή του μεγάλου φαραγγιού «Μπουγάζι» απέναντι και Βόρεια του χωριού Σπηλιά.
Όταν φτάσουμε στον Ασφαλτόδρομο Σπηλιάς- Καταφυγίου κατευθυνόμαστε Νότια και μετά την απότομη στροφή (φουρκέτα), φτάνουμε στην Τρανή βρύση της Σπηλιάς.
Λίγο παραπάνω βρίσκεται το Ηρώο των πεσόντων της μάχης της Σπηλιάς την 26-3-1944, όπου οι Γερμανοί κατακτητές σκότωσαν αντάρτες αλλά και αρκετούς αμάχους πολίτες.
Απέναντι από το Ηρώο ξεκινά το πλακόστρωτο σοκάκι που θα μας οδηγεί στην κεντρική πλατεία της Σπηλιάς.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ :
Ευχαριστούμε πάρα πολύ για την βοήθεια του! Τον παλαιό ορειβάτη Σωτήρη Μαλασιώτη, για τα στοιχεία του μονοπατιού (Χάρτες ίχνος GPS, KML και σκαρίφημα) που πήραμε από την ιστοσελίδα του στο ίντερνετ https://vision.iti.gr/routes/home/.

The thought of opening the old path that connects the village of «Omolio» with the village of «Spilia» in «Kissavos», was of “Active Alex's” friend and climber.
For me, it was a challenge and a start to a new "exploration" in order to learn more about the mountain in our area, «Kissavos».
The result is this path we present on this page.
The beginning of the route starts from the central square of «Omolio» in the west direction, taking the alley that leads us to the stream "Manna Nerou" where we turn south following the left "Fournoi" of the ravine formed with the opposite ridge "Kalogeriki".
The uphill path continues on the old trails on the back with vertical dirt road crossings. Continuing the trail after passing two meadows in succession, we cross the dirt road again and enter a trail that passes through a neck and then a characteristic passage through rocks.
After the rocks we have a ravine on our left. Without crossing the ravine we continue uphill until it becomes completely shallow and after correcting the path to the East we continue until we meet the dirt road that leads to the Antenna.
From the dirt road we make our way south and continue until we find large rocks to the west with spectacular views of the ravine but also of «Rapsani» vilagge and «Kato Olympos» mountain.
Then we reach the "Kontovrachos" back in the "Prosilia" area and then go up to the "Kutra" backs. After the "Kutra" back we were now very close to "Halkoma". After we turn southwest on a fern path, we descend to Lake «Asprochoma», where we can make a stop for a rest, enjoying the natural beauty of the lake.
Then we continue on the paths, which have been traversed by 'Entouro' engines and various detours we have identified in order to shorten the route on the O2 national trail.
Of course by the lake we can get to the "Halkoma" location and follow the national path O2 heading south towards the « Spilia», but this will cost us at least two to three kilometers further.
The national trail O2 detours, lead us to another «souvala» small pond and from there to the "Sokakia" area and after in the area of the big canyon "Bougazi" opposite and to the north of the village “Spilia”.
When we reach the “Spilia-Kafigiou” Asphalt Road, we head south and after the sharp hairpin, we reach the “Trani fountain”.
A little further up is the Hero of the fall of the Cave Battle on 26-3-1944, where the German conquerors killed partisans and many civilians.
Opposite Heros begins the paved alley that will lead us to the central square of “Spilia”.
NOTE :
Thanks so much for his help! The old climber “Sotiris Malassiotis”, for the elements of the trail (GPS trace maps, KML and scribbles) that we got from his web site https://vision.iti.gr/routes/home/.

Ασφαλτόδρομος στροφή Φουρκέτα μον.

Αυχένας

Είσοδος στο Δάσος Ο2

Κόμβος μεσαίος χωματόδρομος

Κεραία

Photo ofΆσφαλτος Κλασσικό μον. Ο2 πρός Καταφύγιο Photo ofΆσφαλτος Κλασσικό μον. Ο2 πρός Καταφύγιο Photo ofΆσφαλτος Κλασσικό μον. Ο2 πρός Καταφύγιο

Άσφαλτος Κλασσικό μον. Ο2 πρός Καταφύγιο

Πέρασμα σε Αγροτική οικία

Ποτίστρα

Ράχη στροφή

Photo ofΧωματόδρομος - Σκαλοπάτια στην πέτρα Photo ofΧωματόδρομος - Σκαλοπάτια στην πέτρα Photo ofΧωματόδρομος - Σκαλοπάτια στην πέτρα