Greece, Thessaly, Χάσια Ορθοβούνι – Κράτσοβο–Τρυγόνα

Photo ofGreece, Thessaly, Χάσια Ορθοβούνι – Κράτσοβο–Τρυγόνα Photo ofGreece, Thessaly, Χάσια Ορθοβούνι – Κράτσοβο–Τρυγόνα Photo ofGreece, Thessaly, Χάσια Ορθοβούνι – Κράτσοβο–Τρυγόνα

April 10, 2016
April 2016

near Orthovoúni, Thessaly (Greece)

Η διαδρομή ξεκινά από το πλάτεμα του πρώην σταθμού διερχομένων αυτ/των της ΕΟ Τρικάλων –Ιωαννίνων ακριβώς στην είσοδο της κοινότητας του Ορθοβουνίου. Σε απόσταση περίπου 50 μέτρα απέναντι αρχίζει ανηφορικός χωματόδρομος που ακολουθούμε για μία ώρα. Μετά από μερικά καγκέλια του χωματόδρομου, ανεβαίνουμε στην ράχη «Χελώνα» των Χασίων, όπου έχουν στηθεί δύο κεραίες της κινητής τηλεφωνίας. Από το σημείο αυτό κινούμαστε συνεχώς επάνω στην ράχη και κατευθυνόμαστε προς τον κώνο της πρώτης κορυφής «Bαλκανάσια» (1285μ). Η ανάβαση γίνεται πάντοτε επάνω στην ράχη του κώνου σε απροσδιόριστο μονοπάτι, έχοντας σημάδια κορδέλες η πορτοκαλί σήματα επάνω σε δέντρα και πέτρες που έχουν τοποθετηθεί από ορειβάτες του συλλόγου μας. Έτσι σε δύο ώρες από την στιγμή που ξεκινήσαμε, φτάνουμε στην πρώτη κορυφή όπου η θέα είναι υπέροχη! Στη συνέχεια η πορεία μας γίνεται πιο δύσκολη, ειδικότερα στο σχετικά απότομο κατέβασμα, υψομετρικής διαφοράς (-150 μ.) που ακολουθεί. Μετά από αυτό το κατέβασμα η διαδρομή μας είναι πιο ομαλή ενώ συνεχίζουμε να περπατάμε όσο το δυνατόν ψηλότερα επάνω στη ράχη, προκειμένου να αποφύγουμε το πυκνό δάσος που απλώνεται τριγύρω μας. Σε τρείς ώρες από την αρχή της διαδρομής, αφού περάσουμε τον «Στάλο του Καντάρα» διασχίζουμε ένα λιβάδι και φτάνουμε σε χωματόδρομο. Στο σημείο αυτό νότια(Ν) ο χωματόδρομος κάνει μια απότομη στροφή (Φουρκέτα) και κατευθύνεται κατηφορίζοντας προς την Κοινότητα της Τρυγόνας (παλαιά ονομασία «Χλιντζάδες»). Συνεχίζοντας με ομαλή ανηφορική πορεία δυτικά(Δ) στον χωματόδρομο περνάμε δύο πεδιάδες την «Ομπόρα» και τα «Κουκουτσάλια». Μετά την τελευταία πεδιάδα σε στροφή του χωματόδρομου σχηματίζεται βόρεια (Β) μία διχάλα με άλλο χωματόδρομο, τον οποίο ακολουθούμε μέχρι να συναντήσουμε σε υψόμετρο (1340 μ.) τη βρύση «Στου Φούρνου». Πίσω ακριβώς από την βρύση μέσα σε πυκνό δάσος υπάρχει δυσδιάκριτος παλαιός κατσικόδρομος που οδηγεί πρώτα στη ράχη της κορυφής και ακολούθως με κατεύθυνση βορεινή(Β) στην ίδια την κορυφή «Κράτσοβο» η «Βίγλα» (1568μ.). Η ανάβαση αυτή έχει από την βρύση (230) μέτρα υψομετρική διαφορά και καταλήγει σε υψομετρικό κολονάκι, ενώ ακριβώς από κάτω από την κορυφή υπάρχει το κτίσμα του Δασαρχείου.
Η επιστροφή από την κορυφή γίνεται από την ίδια διαδρομή που ανεβήκαμε μέχρι τη φουρκέτα του χωματόδρομου που αναφέραμε παραπάνω. Από το σημείο αυτό και σε (1) μία ώρα με νότια(Ν) πορεία επάνω στον συγκεκριμένο δρόμο, φτάνουμε στο τέλος της διαδρομής μας στην κοινότητα της Τρυγόνας.

The path begins from the former station of going through highway of Trikalas- Ioanninon precisely in the entry of community of Orthoboyni. In distance roughly 50 metres opposite begins an unpaid road that we follow for one hour. The unpaid road, we go up in the ridge “Turtle of” Chasion, where have been set up two aerials of mobile telephony. From this point we moved itself continuously on the ridge and directed itself to the cone of first top “brakianasa” (1285m). The ascent becomes always on the ridge of cone in a path, having marks ribbons orange signals on trees and stones that have been placed by climbers of our association. Thus in two hours from the moment where we began, we reach in the first top where the view is splendid! Afterwards our course becomes difficult, more specifically in the relatively abrupt down, hypsometric difference (-150 m.) that follows. After this our way is smoother while we continue walking as much as possible more tally on the ridge, so that we avoid the dense forest that unfolds around ours. In three hours of from the start her way, after we pass “Stalos of Gantara” we cross a meadow and we reach in unpaved road. In this point southern (N) the unpaid road makes a abrupt turn (Hairpin) and is directed to the Community of Trygona (old name “Chlintzades”).
Continuing with smooth course (W) in the unpaid road we westwards pass two plains “Ompora” and “Koykoytsalia”. Afterwards the last plain in turn of unpaid road we take shape north (N) a gross with other road, which we follow until we meet in altitude (1340 m.) a faucet its name is “In the Oven”. Behind precisely from the tap in dense forest exist old path that leads first to the ridge of top and following with direction North (N) to itself the top “Kratsovo” or “Bigla” (1568m.). This ascent has from the tap (230) metres hypsometric difference and it leads to the top, while precisely from under the top exists the building of Forest inspection. The return by the top becomes from the same way that we went up, to the abrupt turn (Hairpin) of unpaid road that we reported before. From this point and in (1) one hour with southernly (N) course on t o n concrete street, we reach in the end of our way in the community of Trygona.

Βρύση 'στου φούρνου'

Ορθοβούνι

Πυκνό δάσος

Στάλος 'Γκαντάρα'

Πρόκειται για τον περιβόητο λήσταρχος "Θωμά Γκαντάρα". που δρούσε και στην περιοχή των Χασίων.