Photo ofGreece Thessaly, Κάτω Όλυμπος, Καρυά Ολύμπου - Καλλιπεύκη (Τμήμα του εθνικού μονοπατιού Ο2) (Part of the Nasional Path O2) Photo ofGreece Thessaly, Κάτω Όλυμπος, Καρυά Ολύμπου - Καλλιπεύκη (Τμήμα του εθνικού μονοπατιού Ο2) (Part of the Nasional Path O2) Photo ofGreece Thessaly, Κάτω Όλυμπος, Καρυά Ολύμπου - Καλλιπεύκη (Τμήμα του εθνικού μονοπατιού Ο2) (Part of the Nasional Path O2)

February 18, 2020
April 2019

near Karyá, Thessaly (Greece)

Από την Καρυά Ολύμπου βγαίνουμε στην επαρχιακή οδό Λάρισας Καλλιπεύκης και με κατεύθυνση Ανατολική (A) φτάνουμε στο γήπεδο της κοινότητας.
Ακριβώς στην πόρτα του γηπέδου ξεκινά το εθνικό μονοπάτι Ο2 επάνω σε ένα χωματόδρομο που κατευθύνεται νότια νοτιοανατολικά.
Ακολουθούμε τον χωματόδρομο μέσα στη πεδιάδα της Ζηλιάνας οπού λέγετε ότι κατά την Αρχαιότητα υπήρχε η αρχαία πόλης της «Κονίσπολης».
Όταν φτάνουμε κοντά σε κτήριο οπού στεγάζεται ένα μαντρί στρίβουμε ανατολικά (Ε) σε άλλο χωματόδρομο και συνεχίζουμε μέσα στην πεδιάδα, μέχρι το ρέμα της "Σκαμνιάς" οπού συναντούμε βρύση με Ποτίστρα. Αφού περάσουμε το ρέμα συνεχίζουμε στο ίδιο χωματόδρομο που μας οδηγεί μετά από ένα άλλο μικρότερο ρέμα στην περιοχή της "Αγίας Παρασκευής".
Φτάνοντας στις παρυφές της πεδιάδας ορθώνεται μπροστά μας η οροσειρά που καλύπτεται από πυκνό δάσος Ελάτης του υψιπέδου της "Καλλιπεύκης".
Να σημειώσουμε εδώ ότι κατά την δική μου εκτίμηση το οροπέδιο της "Καρυάς" είναι χαμηλότερο από το οροπέδιο της "Καλλιπεύκης" κατά περίπου 200 μέτρα .
Συνεχίζουμε την πορεία μας με βάση τις παλαιές μισό κατεστραμμένες ταμπέλες του εθνικού μονοπατιού Ο2, δηλαδή αφήνουμε τον χωματόδρομο και ανηφορίζουμε προς το ελατόδασος.
Όταν θα μπούμε στο δάσος προσπαθούμε να ακολουθήσουμε προσεκτικά τις ενδεικτικές ταμπέλες Ο2 που είναι τοποθετημένες επάνω σε δέντρα .
Το μονοπάτι μέσα στο ελατόδασος είναι πολύ εντυπωσιακό και στα περισσότερα σημεία του είναι σχετικά ανέπαφο κάτω από τα έλατα, λόγω έλλειψης χαμηλής βλάστησης, αλλά υπάρχουν και τμήματα του που έχουν καταστραφεί από πεσμένα κλαδιά ή χαμηλή βλάστηση.
Τελικά το μονοπάτι μας οδηγεί στη ράχη που σχηματίζεται μεταξύ των κορυφών της «Ανάληψης» (1364μ.) και της χαμηλότερης κορυφής του Προφήτη Ηλία (1207μ.). Από εδώ ακολουθούμε κατηφορικά με Νότια κατεύθυνση την φαρδιά χαράδρα που σχηματίζουν οι πλαγιές των δύο κορυφών που αναφέραμε.
Η χαράδρα μας οδηγεί στη θέση Καταβόθρα της λίμνης Ασκουρίδας της Καλλιπεύκης. Να σημειώσουμε ότι στο κατέβασμα αυτό από το διάσελο μέχρι τη λίμνη δεν είναι δυνατό να ακολουθήσουμε ακριβώς το στίγμα που βλέπουμε στους χάρτες που κυκλοφορούν στην αγορά. Ο λόγος είναι ότι υπάρχουν οι εγκαταστάσεις ενός ποιμνιοστασίου το οποίο έχει περιφράξει την περιοχή.
Γενικώς εδώ πρέπει να ήμαστε πιο προσεκτικοί, διότι υπάρχουν και λειτουργούν σαν παγίδες, παλαιές εγκαταλειμμένες στάνες που έχουν αφήσει πολλά υπολείμματα από διάσπαρτα συρματοπλέγματα.
Όταν φτάσουμε στη θέση Καταβόθρα συναντάμε πάλι την επαρχιακή οδό Λάρισας Καλλιπεύκης την οποία ακολουθούμε Ανατολικά (A). Μετά από περίπου 1500 μέτρα περπάτημα επάνω στον ασφαλτόδρομο μας φτάνουμε στο κέντρο της Καλλιπεύκης.

From "Karya" we exit the «Larissa Kallipefkis” Provincial Road and head east (E) to the community stadium.
Right at the gate of the stadium begins the O2 national trail on a dirt road heading south-east.
We follow the dirt road in the plain of “Ziliana” where you say that in ancient times there was the ancient city of "Konispolis".
When we get near a building that houses a corral we turn east (E) to another dirt road and continue through the plain until the stream of "Skamnias" where we find a fountain. Crossing another stream we continue to the same dirt road which leads us after another smaller stream to the area of "Agia Paraskevi".
Arriving at the outskirts of the plain, the mountain range covered by dense fir trees forest of the "Kallipefki" highland rises before us.
It should be noted here that, in my estimation, the “Karya” Plateau is about 200 meters lower than the “Kallipefki” Plateau.
We continue our course on the old half-destroyed signs of the O2 national trail we leave the dirt road and go up to the fir forest.
When we enter the forest, we try to follow the O2 signposts that are placed on trees.
The path through the fir forest is very impressive and in most places it is relatively intact under the firs, due to the lack of low vegetation, but there are also parts of it that have been damaged by fallen branches or low vegetation.
Eventually the trail leads us to the ridge that forms between the summit of "Analipsis" (1364m) and the lower peak of “Prophet Elias”(1207m). From here we go downhill in the south direction to the wide ravine that forms the slopes of the two peaks we mentioned.
The ravine leads us to the “Katavothra” of Lake “Askurida” of “Kallipefki”. Note that in this descent from the neck of the mountain to lake it is not possible to continue exactly the position we see on the market maps. The reason is that there are facilities for a sheepfold which has enclosed the area.In general, we have to be careful here, because there are and are traps, old abandoned sheepfolds that have left a lot of olds scattered wire mesh.
When we reach “Katavothra”( cesspool) we again meet the provincial road of Larissa Kallipefkis which we follow east (E). After about 1500 meters of walking on the asphalt road we reach the center of Kallipefki.

Θέση Καταβόθρα

Πέρασμα στο μονοπάτι ανάμεσα σε φυλλώματα

Ελατοδάσος μονοπάτι Ο2 συνέχεια

Ελατοδάσος μονοπάτιΟ2 πέτρα

Ταμπέλα του εθνικού μονοπατιού Ο2 . DSC00196 Φωτογραφία με συντεταγμένες.

PictographRisk Altitude 3,782 ft

Μικρό ξέφωτο πυκνό Ελατόδασος

Δύσκολο σημείο για να βρεις το μονοπάτι όταν κατευθύνεσαι από την Καλλιπεύκη στην Καρυά. Οι επισυναπτόμενες φωτογραφίες DSC00194, DSC00195 περιέχουν τις συντεταγμένες του σημείου.

Μονοπάτι Ο2 Ράχης Προφήτη Ηλία - Ανάληψης

DSC00206 : Στο σημείο αυτό το κομμάτι του εθνικού μονοπατιού εξέρχεται από το έλατόδασος. Ερχόμενοι από την Καρυά βγαίνουμε από το δάσος σε ξέφωτο επάνω στη ράχη του διάσελου μεταξύ του όγκου του Προφήτη Ηλία και του όγκου της Ανάληψης.

Photo of1096 Ράχη Πρ Ηλία Ανάληψης χωματόδρομος Photo of1096 Ράχη Πρ Ηλία Ανάληψης χωματόδρομος Photo of1096 Ράχη Πρ Ηλία Ανάληψης χωματόδρομος

1096 Ράχη Πρ Ηλία Ανάληψης χωματόδρομος

Είσοδος εθνικού μονοπατιού Ο2 στο Ελατοδάσος

Καρυά Ολύμπου

Στύλος πινακίδες Ο2 Κατεστραμμένες

Στο σημείο αυτό υπάρχει σιδερένιος στύλος με τα υπολείμματα κατεστραμμένων ταμπελών του εθνικού μονοπατιού Ο2.

PictographInformation point Altitude 3,521 ft

Πλατεία Καλλιπευκης

Ποτίστρα Ρέμα Σκαμνιάς

Στύλος με παλιές ταμπέλες Ο2

Η φωτογραφία DSC00198 περιέχει τις συντεταγμένες. Στο σημείο αυτό συνεχίζουμε νότια και ανοδικά σε μονοπάτι.

Photo ofΧωματόδρομος Κτήμα απέναντι πράσινο εικονοστάσι Photo ofΧωματόδρομος Κτήμα απέναντι πράσινο εικονοστάσι Photo ofΧωματόδρομος Κτήμα απέναντι πράσινο εικονοστάσι