Photo ofGreece , Peloponnese, Ταΰγετος, Βρύση Μαγγανιάρη, Καταφύγιο ΕΟΣ, Κορυφή Αιλιάς, Σπηλιά Λιαντίνη Photo ofGreece , Peloponnese, Ταΰγετος, Βρύση Μαγγανιάρη, Καταφύγιο ΕΟΣ, Κορυφή Αιλιάς, Σπηλιά Λιαντίνη Photo ofGreece , Peloponnese, Ταΰγετος, Βρύση Μαγγανιάρη, Καταφύγιο ΕΟΣ, Κορυφή Αιλιάς, Σπηλιά Λιαντίνη

September 19, 2017
September 2017

•   5 2 Reviews

near Krionérion, Peloponnese (Greece)

Η σηματοδοτημένη και ευδιάκριτη διαδρομή Βρύση Μαγγανιάρη- καταφύγιο Ταϋγέτου-κορυφή Ταϋγέτου (Αιλιάς), είναι μια μέτριας δυσκολίας διαδρομή που ξεκινά από τη βρύση Μαγγανιάρη σε δασωμένη περιοχή, ανεβαίνει στο καταφύγιο του ΕΟΣ Σπάρτης και μετά αφού φτάσουμε στο αλπικό τοπίο ακολουθεί πετρώδες και βραχώδες έδαφος. Κινούμαστε πάντα μέσα σε μονοπάτι με αρκετά σήματα και αν ήμαστε προσεκτικοί δεν χάνουμε εύκολα τον προσανατολισμός μας, εκτός εάν οι καιρικές συνθήκες δεν επιτρέπουν.
Την ημέρα που περπατήσαμε το καταφύγιο του Ταϋγέτου, ήταν ανοικτό και μάλιστα οι διαχειριστές του ήσαν πολύ φιλόξενοι και ευγενικοί .
Από το καταφύγιο το μονοπάτι ανηφορίζει μέχρι τα Λακκώματα και τις Γούβες. Η συνέχεια του μονοπατιού είναι η θέση Πλάκες που ακολουθεί τις στρώσεις του ασβεστόλιθου, που μοιάζουν να έχουν διαμορφωθεί ως φυσικό λιθόστρωτο μονοπάτι. Φτάνοντας στις Πόρτες ήμαστε στο μεγάλο διάσελο της κορυφογραμμής. Περνάμε κοντά από ένα μικρό βάραθρο που βρίσκεται στη βάση του κώνου της κορυφής και μετά φτάνουμε στο ψηλότερο σημείο του βουνού (2405 μ.) την κορυφή Προφήτης Ηλίας(Αι-λιάς).
Αξίζει τον κόπο να επισκεφτούμε την σπηλιά οπού άφησε τα εγκόσμια ο Πανεπιστημιακός καθηγητής Δημήτρης Λιαντίνης. Για να πάμε στην σπηλιά από τη θέση Πόρτες κατευθυνόμαστε βόρεια στο κοντινό ύψωμα, όταν φτάσουμε στη ράχη του υψώματος κατεβαίνουνε με την ίδια κατεύθυνση στην πλαγιά για 50 μέτρα περίπου, όποτε θα βρούμε την τοποθεσία της σπηλιάς.

The marked and distinct of faucet “ Manganiari “- Taygetos shelter - Taygetos peak (Aealias) is a moderate difficulty route starting from the Manganiari fountain in a forested area, going up to the EOS Sparta shelter and after reaching the alpine landscape follows rocky and rocky terrain.
We always move on a path with several signs and if we are careful we do not lose our orientation easily, unless the weather does not allow.
The day we walked the Taygetos shelter, it was open and even the managers were very hospitable and polite.
From the shelter, the path ascends to ”Lakkomata” and “Gouves”. The continuation of the path is “Plakes”, which follows the layers of limestone, which seem to have been formed as a natural cobbled path. Arriving at the “Doors” we were on the big ridge of the ridge.
We pass by a small precipice located at the base of the peak cone and then at the highest point of the mountain (2405 m) we reach the peak of Prophet Elias (Aelias).
It is worthwhile to visit the cave where the university professor Dimitris Liantinis left behind. To go to the cave from “Portes” we head north to the nearby hill, when we reach the ridge of the hill, descend in the same direction on the slope for about 50 meters, whenever we find the location of the cave.

Αγιολιάς

σπήλαιο-βάραθρο

Trail

Σπηλιά Λιαντίνη

Υψόμετρο 2200 μ. "Βγήκα ψηλά γιε μου και πλάγιασα, σε πέτρα γιε μου, σε λιθάρι. και εκεί ήταν μνήμα γιε μου κλέφτικο, θαμμένο παλικάρι. Αχ και ακούω το μνήμα γιε μου να βογκά, βαριά ν' αναστενάζει. Πάρε αδερφέ μου το κορμάκι μου, και θαψ' το στο χωριό μας". .

Στύλος θέση Γούβες

Χωμ μον απέναντι

Χωματοδρομος μονοπάτι

• Photo of 1821
    1821 Jul 15, 2018

υπέροχο

• Photo of Mountain Berserker
    Mountain Berserker Apr 8, 2024

Ωραια καταγραφη της διαδρομης για ενα απο τα πιο ομορφα βουνα της Ελλαδας!