Photo ofGreece, Mount Athos , Άγιον Όρος, Κλέφτικο -Σταυρός-Παναγία - Κορυφή Μεταμόρφωσης του Σωτήρος Photo ofGreece, Mount Athos , Άγιον Όρος, Κλέφτικο -Σταυρός-Παναγία - Κορυφή Μεταμόρφωσης του Σωτήρος Photo ofGreece, Mount Athos , Άγιον Όρος, Κλέφτικο -Σταυρός-Παναγία - Κορυφή Μεταμόρφωσης του Σωτήρος

February 10, 2017
August 2016

•   4.3 1 review

near Skíti Kafsokalývion, Mount Athos (Greece)

"Αντί προλόγου,
Την παραμονή της εορτής της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στις 18 Αυγούστου , οι επισκέπτες του Αγίου Όρους συνηθίζουν να ανεβαίνουν στην κορυφή του Άθω, προκειμένου να παρακολουθήσουν την ολονύκτια αγρυπνία που γίνεται στο ομώνυμο εκκλησάκι της κορυφής (2.033 μέτρα).
Έτσι συγκεντρώνονται πολλοί πιστοί, Έλληνες και Ξένοι που μετά από πολύωρη πεζοπορία σε ένα από τα ομορφότερα μονοπάτια του Αγίου Όρους, φτάνουν στον ενδιάμεσο σταθμό το μικρό ξενώνα του ναΐσκου της Παναγίας (1.500 μέτρα).
Από το σημείο αυτό την ίδια μέρα το απόγευμα, ξεκινά η πομπή της λιτάνευσης των εικόνων που συνοδεύεται από μοναχούς και προσκυνητές, με προορισμό την κορυφή του Άθω".
Το ξεκίνημα της διαδρομής μας αρχίζει από το λιμάνι της Ουρανούπολης, αφού επιβιβαστούμε στο καραβάκι «Αγία Άννα» και περάσουμε όλα τα νότια παράλια της χερσονήσου του Αγίου Όρους, μετά από τρεις ώρες ταξίδι φτάνουμε στον λιμάνι ¨Κλέφτικο¨. Αυτό βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο της χερσονήσου του Άθω στο ακρωτήριο Φονιάς, δηλαδή μεταξύ του αρσανά των «Καρουλιών» και του αρσανά της Σκήτης των « Καυσοκαλυβίων». Στο λιμανάκι αυτό είναι δύσκολο να πιάσει το πλοίο, ειδικότερα τους χειμερινούς μήνες όταν ο καιρός δεν το επιτρέπει.
Το όνομα «Κλέφτικο» το πήρε από την ομώνυμη τοποθεσία και το μονοπάτι που φιδοσέρνεται από την θάλασσα μέχρι την περιοχή της «Κερασιάς».
Για την κορυφή, ως ενδιάμεσος σταθμός της διαδρομής υπάρχει η περιοχή της «Κερασιάς», όπου θα μπορούσαμε να καταλύσουμε, αυτό όμως είναι πολύ δύσκολο, γιατί τα λιγοστά κελιά των μοναχών της περιοχής, δεν διαθέτουν τους απαραίτητους χώρους για την φιλοξενία των επισκεπτών.
Μετά την αποβίβαση από το καραβάκι, η πεζοπορία μας αρχίζει από το λιμάνι και συνεχίζεται σε ευδιάκριτο φαρδύ μονοπάτι με αρκετά σκαλοπάτια αλλά πολύ σκιερό, λόγο της ψηλής και πυκνής βλάστησης που το περιβάλει.
Προσοχή σε απόσταση ενάμιση χιλ/τρο και υψόμετρο τριακοσίων ( 300) μέτρων , στην δεξιά πλευρά του μονοπατιού θα βρούμε μια μικρή βρυσούλα με πόσιμο νερό.
Ακολουθεί η πύλη της περιοχής της «Κερασιάς» και το κελί του «Ιωάννου του Θεολόγου», μετά συναντούμε την πρώτη διασταύρωση. Δυτικά (Δ) συνεχίζει το μονοπάτι για τον Άθω και Ανατολικά (Α) κατευθύνεται στο κελί του «Αγίου Γεωργίου».
Στη συνέχεια για την κορυφή αφού περάσουμε το κελί των «Εισοδείων Της Θεοτόκου» συναντούμε το μονοπάτι που έρχεται από την Μονή «Μεγίστης Λαύρας», οπότε στρίβουμε και κατευθυνόμαστε Δυτικά (Δ).
Μετά από ένα χίλ/τρο πορεία φτάνουμε σε βρύση με πόσιμο νερό που πρέπει οπωσδήποτε να εφοδιαστούμε για όλο το υπόλοιπο της διαδρομή μας.
Εάν κοιτάξουμε δυτικά πολύ κοντά από το σημείο αυτό, θα δούμε ένα ξύλινο «Σταυρό». Είναι η διασταύρωση όπου συναντιόνται τα μονοπάτια, από την μονή της «Μεγίστης Λαύρας», την «Αγία Άννα», τον « Άγιο Βασίλειο» ,τα «Κατουνάκια» , πίσω από τον «Σταυρό» είναι η αρχή του μονοπατιού που κατευθύνεται στην κορυφή του Άθω.
Μέχρι εδώ έχουμε διανύσει περίπου τέσσερα χιλ/τρα και βρισκόμαστε σε υψόμετρο οκτακοσίων (800) μέτρων.
Από την θέση «Σταυρός» στην αρχή θα διανύσουμε ένα δάσος με καστανιές και ανεβαίνοντας ψηλότερα θα συναντήσουμε ένα κακοτράχαλο κομμάτι του μονοπατιού που είναι αρκετά ανηφορικό και κουραστικό, όμως μετά ακολουθεί ένα δάσος βελανιδιάς που το μονοπάτι ανηφορίζει πιο ομαλά, δίπλα σε ένα ρέμα.
Θα χρειαστούμε περίπου δυόμιση με τρεις ώρες, σε ευδιάκριτο μονοπάτι για να φτάσουμε από τον «Σταυρό», στη βάση της κορυφής του Άθωνα στα χίλια πεντακόσια μέτρα (1500 μ.), όπου βρίσκεται το καταφύγιο της «Παναγίας».
Η «Παναγία» είναι ένα πετρόκτιστο οίκημα που στο εσωτερικό του υπάρχουν, ένα σκεπασμένο πηγάδι με νερό, απέναντι ένα τζάκι και στο βάθος ένα απέριττο εκκλησάκι αφιερωμένο στην Παναγία. Δίπλα υπάρχει θάλαμος με κρεβάτια ενώ στο πίσω μέρος υπάρχουν οι λοιποί χώροι, των μαγειρείων κ.λ.π..
Εδώ πιθανόν να μη βρούμε πόσιμο νερό, γιατί η δεξαμενή που μαζεύει το βρόχινο νερό τα τελευταία χρόνια δεν λειτουργεί και επίσης το νερό του πηγαδιού είναι αμφιβόλου ποιότητας.
Από την αρχή της διαδρομής μέχρι την «Παναγία» έχουμε διανύσει επτά και μισό (7,5) χιλ/τρα και ο συνολικός χρόνος είναι περίπου πέντε με έξι ώρες.
Το τελευταίο κομμάτι της διαδρομής είναι η ανάβαση στο κώνο της κορυφής του Άθω (2033 μ.). Είναι μία ανηφορική κακοτράχαλη πορεία, διάρκειας μίας με μιάμιση ώρας, σε αλπικό τοπίο με λίγα πεύκα και έλατα που όμως στο τέλος της διαδρομής, αν βέβαια το επιτρέπουν οι καιρικές συνθήκες, ανταμείβεσαι με την εκπληκτική και μοναδική θέα που Θα απολαύσεις στην κορυφή.
Στην κορυφή υπάρχει ένας μεγάλος σιδερένιος Σταύρος στημένος στο ψηλότερο σημείο της και δίπλα ένα νεόκτιστο εκκλησάκι που είναι αφιερωμένο στη Μεταμόρφωση του Σωτήρος.
Μετα από την κοπιαστική ανάβαση, η κορυφή του Άθω θα σε πλημμυρίσει με ευφορία και θα αισθανθείς ικανοποίηση που πέτυχες το στόχος σου!
Ίσως εάν το πιστέψεις, σίγουρα θα νοιώσεις και μια αίσθηση Θείας ευλογίας που απλόχερα χαρίζει στους επισκέπτες του το «Περιβόλι της Παναγίας»!
Μην ξεχάσεις λοιπόν να μπεις στο εκκλησάκι, να ανάψεις ένα κερί και να προσευχηθείς, ευχαριστώντας τον Μεγαλοδύναμο που σε αξίωσε να πραγματοποιήσεις αυτή τη διαδρομή!
Υστερόγραφο:
Εμείς την διαδρομή την κάναμε σε δύο ημέρες ,την πρώτη ημέρα περπατήσαμε από το Κλέφτικο μέχρι την Παναγία και την δεύτερη ημέρα από εκεί ανεβήκαμε στην κορυφή του Άθω.

“Τhe eve of feast of Metamorphosis of Savior in 18 August , the visitors of Mouth Athos get used they go up in the top of Athos, so that they watch the night vigil that becomes in the homonym church of top (2.033 metres).
Thus are assembled a lot of faithful Greeks and Foreigners that after long walk in one of the most beautiful paths of Mouth Athos, reach in the intermediary station of small guest house of the temple Virgin Mary (1.500 meters). From that point in the same day of afternoon, begins the procession of holy icons that is accompanied by monks and pilgrims, with destination the top of Athos ".
The start of our way begins from the harbour of Oyranoypolis, after go aboard in the ship “Saint Anna” and passes all southern beach of peninsula of Mouth Athos, after three hours travel reaches in the cove ¨Kleftiko¨. This is found in south-eastern utmost the peninsula of Athos in the cape «Murderer», that is to say between arsana “Karoylion” and arsana Skitis of « Kaysokalybion”. In this cove it is difficult to touch the boat, more special the winter months ,when the weather does not allow him. The name “Kleftiko” took him from the homonym locality and the path that by the sea up to the region of “Kerasia”. For the top, as intermediary station of way exists the region of “Kerasia”, where we could night stop, this however is very difficult, because very little cells of the monks of region, they do not allocate the essential spaces for the hospitality of visitors. Afterwards the debarkation from the ship, our walk begins from the harbour and it is continued in distinct wide path with enough steps but very shady, because the tall and dense vegetation that surrounds it.
Attention in distance one end half k wide km, end altitude of three hundred ( 300) meters , in the right side of path we will find one small faucet with potable water. Follows the gate of region of “Kerasia” and cell “Ioannis of Theologian”, afterwards meets the first crossing. Westwards (W) it continues the path for Athos and Easternly (E) it is directed in cell “Saint Georgioy”. Afterwards for the top after we pass cell “ Virgin Mary” we meet the path that comes from the Abbey of “Megistis Lavras”, therefore we turn and we directed itself Westwards (W). After one km, course we reach in tap with potable water where it should without fail we are provided for all her rest our way. If we look at westwards (W) very near from this point, we will see a wooden “Cross”. It is the intersection where are met the paths, from the abbey of “Megistis Lavras”, “Saint Anna”, the « Saint basileios”, “Katoynakia” and of course behind the “Cross” that is the beginning of path that is directed in the top of Athos. Up to here we have covered roughly four (4) km and found itself in altitude of eight hundred (800) meters. From the place “Cross” in the beginning we will cover a forest with chestnut tree and going up more tally we will meet a rough piece of path that is enough inclination and tiring, however afterwards follows a forest of oak that the path goes up more smoothly, next to a stream. We will need roughly two end half (2,5) or three (3) hours, in distinct path in order to we reach from the “Cross”, in the base of top of Athos in the thousand five hundred meters of (1500 m.), where is found the shelter of “Virgin Mary”. This is a stone built house that in interior exists, a covered well with water, opposite a fireplace and in the depth an austere church dedicated in Virgin Mary. Behind exists booth with beds while in the back part exist the remaining spaces, the kitchen etc. Here likely we do not find potable water, because the reservoir that it gathers the water in the past few year does not function also the water of well of is doubtful quality. From the start ours way up to “Virgin Mary” we have covered seven and half (7,5) km, and the total time it is roughly five (5) with six (6) hours. The last piece of way is the ascent in the cone of top of Athos (2033 m.). It is a course, duration is one end half hour, in Alpine landscape with few pines and firs that however in the end of way, if of course they allow him meteorological, are rewarded with the astonishing and unique view that you enjoy in the top.
There, exists one big iron Christian cross set up in the taller point of top and back a new small Church that is dedicated in the Transformation of God.
The top of Athos will flood you with euphoria and felt satisfaction for the achievement of your route!
Perhaps if you believe in God, you will certainly feel a sense of Divine benediction that generously gives in his visitors the “Garden of Virgin Mary”!
Therefore, Do not forget to enter in the small Church, to turn on a candle and prayed, thanking Him, that allowing you to carry out this route!
We the way we made it in two days, the first day we walked from "Kleftiko" up to "Virgin Mary" and the second day from there we went up in the top of Athos.

1900 μέτρα

PictographMooring point Altitude 95 ft

Αρσανάς Αγίας Άννης

Το λιμάνι της Σκήτης της Αγίας ΄Αννας όπου πιάνει το πλοίο από την Ουρανούπολη ή την Δάφνη.

PictographMooring point Altitude 16 ft

Αρσανάς Κλέφτικο

Κλέφτικο ,λέγεται το μονοπάτι που ξεκινά από το λιμάνι της περιοχής του ακρωτηρίου Φονιάς και καταλήγει στην Κερασιά.

Βρύση Κλέφτικο

PictographTree Altitude 3,461 ft

Δάσος δρυός-Καστανιές

Περπατώντας στα μονοπάτια του Άγιου Όρους,σίγουρα θα παρατηρήσεις σε κομβικά σημεία των διαδρομών, επάνω σε δέντρα η σταυροδρόμια τις εικονίτσες της Παναγίας που σε συντροφεύουν και σε καθοδηγούν σε όλη σου την πορεία.

Διαστ κελί Αγ Γεωργίου

Διασταύρωση Κερασιά

Κελί Εισοδ Θεοτόκου

Κελί Ιωαν Θεολόγου

Λιμάνι χωμ

Μεταμόρφωση του Σωτήρος

Την παραμονή της εορτής της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στις 18 Αυγούστου , οι επισκέπτες του Αγίου Όρους συνηθίζουν να ανεβαίνουν στην κορυφή του Άθωνα, προκειμένου να παρακολουθήσουν την ολονύκτια αγρυπνία που γίνεται στο ομώνυμο εκκλησάκι της κορυφής (2.033 μέτρα). Στην κορυφή του Άθω υπάρχει το εκκλησάκι της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος το οποίο τα τελευταία χρόνια ξανακτίστηκε μεγαλύτερο. Στο ψηλότερο σημείο της υπάρχει ένας μεγάλος σιδερένιος σταυρός.

Μον αριστερά Κερασιά

Ξύλινος σταυρός Αγ Άννα

Πύλη Κερασιάς

Παναγία Άθως

Η Παναγία είναι ένα κελί σε υψόμετρο 1500 μ. όπου υπάρχει και μικρός Ναίσκος αφιερωμένος στην Παναγία. Το κελί είναι καταφύγιο για τους πεζοπόρους. Διαθέτει πόσιμο νερό από δεξαμενή και νερό από πηγάδι, όμως τελευταία ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες το νερό είναι λιγοστό.

Προς Αγίασμα Αγ Άννα

PictographReligious site Altitude 968 ft

Σκήτη Αγίας Άννης

Στο κέντρο της Σκήτης υπάρχει το Αρχονταρίκι με το Κυριακό (τον Ναό όπου εκκλησιάζονται όλοι μαζί οι μοναχοί της Σκήτης).

Σκαλιά προσκυνητάρι

Σταυρός Αγ Όρος

"Σταυρός" λέγεται η θέση όπου είναι η διασταύρωση όπου συναντιόνται τα μονοπάτια, από την μονή της Μεγίστης Λαύρας ,την Αγία Άννα, τον Άγιο Βασίλειο ,τα Κατουνάκια και βεβαίως το μονοπάτι που κατευθύνεται στην Παναγία και την κορυφή του Άθω.

Υπόστεγο

• Photo of richani27
    richani27 Mar 1, 2017

Très beau parcours

• Photo of Georgios Pezoporos
    Georgios Pezoporos Mar 2, 2017

Réunion en Août 2017 pour Athos!

• Photo of richani27
    richani27 Mar 2, 2017

Je serai à Mont Athos bien avant, le 4 mai 2017!

• Photo of Georgios Pezoporos
    Georgios Pezoporos Mar 2, 2017

Habituellement, je vais en Août pour la fête de la Transfiguration.
      Je vous souhaite d'avoir un bon temps et votre aide !!