Photo ofGreece, Mount Athos, Άγιον Όρος,Αρσανάς Καρουλίων,Άγ. Βασίλειος, Καρμήλιο Όρος, Παναγία, Κορ. Μεταμόρφωσης του Σωτήρος(2033μ) Photo ofGreece, Mount Athos, Άγιον Όρος,Αρσανάς Καρουλίων,Άγ. Βασίλειος, Καρμήλιο Όρος, Παναγία, Κορ. Μεταμόρφωσης του Σωτήρος(2033μ) Photo ofGreece, Mount Athos, Άγιον Όρος,Αρσανάς Καρουλίων,Άγ. Βασίλειος, Καρμήλιο Όρος, Παναγία, Κορ. Μεταμόρφωσης του Σωτήρος(2033μ)

August 22, 2018
August 2018

near Skíti Agías Ánnis, Mount Athos (Greece)

Ώρες διαδρομής : 8 h
βαθμός δυσκολίας : 2
Απόσταση : περίπου 10 χιλ/τρα.
Το ξεκίνημα του ταξιδιού μας άρχισε από την Ουρανούπολη, από όπου μετά την παραλαβή των διαμονητηρίων, επιβιβαστήκαμε στο Καραβάκι με προορισμό τον Αρσανά των Καρουλίων.
Το καραβάκι μετά από τρεις ώρες ταξίδι έφτασε στον Αρσανά, όπου αποβιβαστήκαμε για να περπατήσουμε μια διαδρομή μέχρι την Κορυφή του Άθω.
Έτσι άρχισε η πορεία μας με ανηφόρα και αμέτρητα σκαλοπάτια, πέρασμα από ιερά Ησυχαστήρια των Κατουνακίων, τη διασταύρωση με το μονοπάτι για την Μικρά Αγία Άννα και ακολούθως το κακοτράχαλο μονοπάτι μέχρι την διασταύρωση για τον Άγιο Βασίλειο.
Στη συνέχεια το μονοπάτι μας έβγαλε μπροστά από το Κυριακό της Σκήτης του Αγίου Βασιλείου. Δυστυχώς όμως αυτό ήταν κλειστό, με συνέπεια να μην μπορέσουμε να το επισκεφτούμε.
Πιο πάνω στη πορεία μας μετά από 400 μέτρα περίπου, βρήκαμε τη διασταύρωση με το μονοπάτι που ανεβαίνει στο Καρμήλιο Όρος.
Κάναμε μια παράκαμψη και ακολουθήσαμε το ανηφορικό μονοπάτι, για να επισκεφτούμε το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία που βρίσκεται στην κορυφή του βουνού.
Από τη θέση αυτή η θέα είναι ανεπανάληπτη, μια πανοραμική εικόνα που με την βοήθεια κάποιων γνώσεων για την περιοχή, μπορείς να έχεις μια πλήρη αντίληψη του ανάγλυφου του εδάφους των πέριξ.
Στην κορυφή του όρους στέκεται το πετρόκτιστο απέριττο εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία, εκτεθειμένο στους ανέμους και τη βροχή.
Αφήσαμε πίσω την κορυφή του Καρμήλιου Όρους και συνεχίσαμε στο μονοπάτι για τον Σταυρό.
«Σταυρός» λέγεται η θέση όπου συναντιόνται τα μονοπάτια που έρχονται, από την Μονή της Μεγίστης Λαύρας, την Αγία Άννα, τον Άγιο Βασίλειο, τα Κατουνάκια,την Κερασιά και τα Καυσοκαλύβια.. Από το σημείο αυτό αρχίζει και το μονοπάτι που κατευθύνεται στην Παναγία και την κορυφή του Άθω.
Φθάνοντας στον Σταυρό πήγαμε 30 μέτρα ανατολικότερα, στη βρύση που υπάρχει εκεί, προκειμένου να ανεφοδιαστούμε με νερό για το υπόλοιπο της διαδρομής μας.
Mετά από τρεις ώρες πορεία φτάσαμε στο υψόμετρο των 1500 μέτρων στη βάση του κώνου της κορυφής.
Το τοπίο σε αυτό το υψόμετρο είναι υπέροχο, γιατί συνδυάζει, την αλπική ζώνη της Κορυφής με τη χαμηλή βλάστηση,από πυξάρια και θάμνους, τα λίγα δένδρα Ρόμπολα, πεύκα και έλατα, με το μοναδικό κτίσμα της περιοχής που δεσπόζει όλων αυτών, το πέτρινο καταφύγιο με το ενσωματωμένο εκκλησάκι της Παναγιάς!
Το απόγευμα στο εκκλησάκι παρακολουθήσαμε την Παράκληση στην Παναγία και ανάψαμε τα πρώτα κεριά για τα «ταξίματα» που μας είχαν αναθέσει οι συγγενείς και οι φίλοι από τη Λάρισα.
Την επομένη ημέρα ανεβήκαμε στην Κορυφή του Άθω «Μεταμόρφωση του Σωτήρος» στα 2033 μ.
Στο ψηλότερο μέρος της κορυφής, βυθισμένος για να στηριχθεί στον βράχο, υψώνεται προς τον ουρανό και ξεχωρίζει, ο πελώριος σιδερένιος Σταυρός!
Δίπλα βρίσκεται το καινούργιο εκκλησάκι της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος που είναι πλέον τελειωμένο όπως επίσης τελειωμένοι είναι και οι λοιποί χώροι, ο πλακόστρωτος προαύλιος χώρος, με το πεζούλι και την ξύλινη περίφραξη, η δεξαμενή συλλογής υδάτων και ένα πέτρινο κτίσμα στη δυτική πλευρά του ναού.
Η θέα από την κορυφή του Άθω είναι μοναδική, γιατί από εδώ μπορεί κάποιος να δει, όλη τη χερσόνησο του Αγίου Όρους και περιμετρικά την ακτογραμμή του, τα γύρο νησιά, τις άλλες χερσονήσους της Χαλκιδικής μέχρι και τον Όλυμπο στο κέντρο της Χώρας.
Φαίνονται επίσης και τα κτίρια των περισσοτέρων Ιερών Μονών, τόσο αυτών που κείτονται στη νότια όσο και αυτών που βρίσκονται στη Βόρια πλευρά της χερσονήσου.
Μετά το άναμμα των κεριών και το προσκύνημα στο εκκλησάκι της κορυφής, κατεβήκαμε πίσω στο καταφύγιο της Παναγίας.
Εκεί οι Πατέρες είχαν ετοιμάσει για όλους τους προσκυνητές, εξαιρετική Αγιορείτικη ταχινόσουπα, την οποία απολαύσαμε στο προαύλιο της Παναγίας, συντροφιά με το δροσερό αεράκι της θάλασσας και με θέα τον Άθω και το γαλάζιο του Αιγαίου Πελάγους.
Το απόγευμα ανήμερα της εορτής της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος,κατεβήκαμε στη Σκήτη της Αγίας Άννης, όπου φιλοξενηθήκαμε από τον Γέροντα Ιωακείμ, στην Καλύβα της Υπαπαντής του Κυρίου.
Με τη δύση του Ηλίου που σύμφωνα με τη βυζαντινή ώρα σηματοδοτείται πάντα η 12η ώρα, άρχισαν οι ακολουθίες της Πανήγυρις της Εορτής της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος, τις οποίες παρακολουθήσαμε στο παρακείμενο κελί της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος όπου γιόρταζε το ομώνυμο Εκκλησάκι.
Το ξημέρωμα μας βρήκε γεμάτους ευχάριστα συναισθήματα, με αγαλλίαση και ηρεμία!
Παρόλο που παραμείναμε ξάγρυπνοι, νιώθαμε ευδιάθετοι και ξεκούραστοι!
Πράγματι σταθήκαμε πολύ τυχεροί που βρεθήκαμε αυτές τις ημέρες στο «Περιβόλι της Παναγιάς» σε αυτόν τον Άγιο και Ευλογημένο Τόπο!
Με τις σκέψεις αυτές έφτασε και η ώρα για να πάρουμε τον δρόμο της επιστροφής μας για τον έξω κόσμο.
Επιβιβαστήκαμε στο καραβάκι από τον Αρσανά της Αγίας Άννας και αποχαιρετήσαμε το Άγιο Όρος.

Route hours: 8 h
Degree of difficulty: 2
Distance: about 10 kilometers.
The beginning of our journey began from “Ouranoupolis”, where, after the reception of the a residence permit “Diamonitirio” , we boarded on the boat .
The boat arrived at “Arsanas”( Little harbor) of Caroulia, where we dis embarked in order to follow a route to Mount Athos.
So our journey started with uphill and countless stairs, passage from the sacred cells of the Cave of the Katunakia, the crossing with the trail for Little Agia Anna and then the trail to the crossing for the Holy Mount.
Then our path took us in front of the main church of the «Skete» (organized set of separate monastic units ) of St. Basil. Unfortunately this was closed, so we cannot visit it.
Further on our course, after about 400 meters, we found the junction with the path that goes up to the Mount “Karmilio”.
We made a detour and followed the uphill path to visit the chapel of Prophet Elias at the top of the mountain.
From this location, the view is unprecedented, a panoramic views that, with the help of some knowledge of the area, you can have a complete understanding of the landscape of the surrounding area.
At the top of the mountain stands the stone-built chapel of Prophet Elias, exposed to winds and the rain.
We left behind the top of Mount and continued on the path to the Cross.
"Cross" is the place where the paths that come, from the Monastery of the Great Lavra, Agia Anna, Agios Vasilios, Katounakia. From this point begins the path that leads to Panagia and Mount Athos.
Arriving on the Cross we went 30 meters eastwards, to the tap there, in order to refuel with water for the rest of our journey.
After three hours we reached the altitude of 1500 meters at the base of the peak of cone.
The scenery at this altitude is wonderful, because it combines the alpine zone of the Summit with low vegetation, spikes and shrubs, the few trees, pine trees and fir trees, with the unique building of the area that dominates all of them, the stone shelter with the built chapel of Virgin Mary !
In the afternoon in the church we follow the Prayer at Our Lady and we burnt the first candles for the oblations that our relatives and friends from Larissa had commissioned us.
The next day in the morning we climbed to Mount Athos "Metamorphosis of the Savior" in 2033 m.
On the tallest part of the summit, immersed in the rock, rising to the sky and standing out, the cruel Iron Cross!
Next to it, is the new chapel of the Transfiguration of the Savior. It is finished as well as the other areas, the paved courtyard, the terrace and the wooden fencing, the water collection tank and a stone building on the west side of the church.
The view from the top of Mount Athos is unique, because from here you can see the entire Mount Athos peninsula and its coastline, the surrounding islands, the other peninsulas of Halkidiki and Mount Olympus in the center of our country .
The buildings of most of the Holy Monasteries, both those on the south and those on the North side of the peninsula, also appear.
After candles lit and the pilgrimage to the chapel of the peak, we went back to the shelter of the Virgin Mary.
There, the Fathers had prepared for all the pilgrims, an excellent, Mount Athos tahini soup, which we enjoyed in the Virgin Mary courtyard, in the cool breeze of the sea, overlooking Athos and the blue of the Aegean Sea.
On the afternoon of the feast of the Transfiguration of the Savior, we descended to the «Skete» of «Agia Anna» where we were hosted by Elder Joachim in the Cell of “ The Supporter of the Lord”.
With the sunset, which according to Byzantine time is always marked by the 12th hour, the events of the Feast of the Feast of the Transfiguration of the Savior began, which we followed in the adjacent cell of the Transfiguration of the Savior, where it celebrated the homonymous Church.
The dawn found us full of pleasant emotions with exultation and psychic exaltation!
Even though we stayed awake, we felt comfortable and so rested!
Indeed, we have been very lucky to find these days, in the Sacred Cells! At Mount Carmel! In the Shelter of Our Lady! At the top of Mount Athos!
In this Holy and Blessed Place, "The garden of the Virgin"!
With these thoughts, the time has come to get our way back to the outside world.
We were taken by the “Arsanas “ of Agia Anna in the boat and we said goodbye to Mount Athos.

PictographMooring point Altitude 16 ft

Αρσανάς Καρούλια Κατουνάκια

Βρύση θέση Σταυρός

PictographFountain Altitude 437 ft

Βρύση Σκαλοπάτια

PictographTree Altitude 3,251 ft

Δάσος Δρυός- Καστανιάς

Photo ofΔιακλάδοση για Αγ. Άννα -Κατουνάκια Photo ofΔιακλάδοση για Αγ. Άννα -Κατουνάκια Photo ofΔιακλάδοση για Αγ. Άννα -Κατουνάκια

Διακλάδοση για Αγ. Άννα -Κατουνάκια

Διακλάδωση για Αγ. Άννα - Κατουνάκια ,Υψόμετρο 350 μ. Στα Κατουνάκια στο Ιερ. Ησυχαστήριον Γενεσίου της Θεοτόκου, έζησε και ασκήτεψε ο Πατέρας Μερκούριος, άριστος Αγιογράφος του Αγίου Όρους.

Photo ofΔιακλάδωση Δυτικά για Μ.Αγία Άννα, Αγία Αννα Photo ofΔιακλάδωση Δυτικά για Μ.Αγία Άννα, Αγία Αννα Photo ofΔιακλάδωση Δυτικά για Μ.Αγία Άννα, Αγία Αννα

Διακλάδωση Δυτικά για Μ.Αγία Άννα, Αγία Αννα

Photo ofΔιασταύρωση Δυτικά Καρούλια, Δανιηλαίοι Photo ofΔιασταύρωση Δυτικά Καρούλια, Δανιηλαίοι Photo ofΔιασταύρωση Δυτικά Καρούλια, Δανιηλαίοι

Διασταύρωση Δυτικά Καρούλια, Δανιηλαίοι

Διασταυρωση Ανατολικά Αγ Βασίλειος

Εκκλησάκι Προφήτη Ηλία

Θέση Σταυρός

"Σταυρός" λέγεται η διασταύρωση που συναντιόνται όλα τα μονοπάτια, από την μονή της Μεγίστης Λαύρας ,την Αγία Άννα, τον Άγιο Βασίλειο ,τα Κατουνάκια και βεβαίως το μονοπάτι που κατευθύνεται στην Παναγία και την κορυφή του Άθω.

Ιερό κελί Εισοδίων της Θεοτόκου

Καλύβα Εισοδίων της Θεοτόκου , στη παλαιά Σκήτη του Αγίου Βασιλείου, όπου ασκητεύει ο Πατέρας Αυγουστίνος και η συνοδεία του . Ο Αγιος Βασίλειος θεωρείται η έρημος της ερήμου του Άθωνα. Υψόμετρο 660 μ.

Ησυχαστήριο Οσίου Εφραίμ του Σύρου

Ησυχαστήριο Οσίου Εφραίμ του Σύρου , Υψόμετρο 250μ.

PictographReligious site Altitude 960 ft

Καλύβα Υπαπαντής Αγ Άννα

Κορυφή Μεταμόρφωσης του Σωτήρος

Κυριακό Αγίου Βασιλείου

Μονοπάτι για Προφήτη Ηλία

Μονοπάτι Δασωμένο

Μονοπάτι Δασωμένο, Υψόμετρο 470 μ.

Μονοπάτι συνέχεια

Παναγία

PictographTree Altitude 4,944 ft

Ρόμπολο

Συνέχεια Βόρειο Δυτικά

Συνέχεια Βόρειο Δυτικά Υψόμετρο 305 μ.