Greece Central Macedonia, mount Olympus, Όλυμπος Πριόνια, Πετρόστρουγκα

Photo ofGreece Central Macedonia, mount Olympus, Όλυμπος Πριόνια, Πετρόστρουγκα Photo ofGreece Central Macedonia, mount Olympus, Όλυμπος Πριόνια, Πετρόστρουγκα Photo ofGreece Central Macedonia, mount Olympus, Όλυμπος Πριόνια, Πετρόστρουγκα

November 16, 2021
August 2021

near Litóchoro, Central Macedonia (Greece)

Η διαδρομή ξεκινάει από τα Πριόνια και μπορούμε να την θεωρήσουμε ως εναλλακτική της κλασσικής και γνωστής διαδρομής που ξεκινάει από την θέση "Γκορτσιά".
Στα Πριόνια το προσφορότερο μονοπάτι που πρέπει να ακολουθήσουμε είναι το μονοπάτι του "Γομαρόσταλου".
Στην αρχή είναι αρκετά ανηφορικό αλλά μετά τη διασταύρωση με το μονοπάτι του "Στράγγου", η διαδρομή γίνεται πολύ ομαλότερη.
Μετά την διασταύρωση με το μονοπάτι που κατευθύνεται στον "Στράγγο" περπατάμε σε στενή πλαγιά αλλά σε πολύ ευδιάκριτη διαδρομή με αρκετά σημάδια βαμμένα με άσπρο και κόκκινο χρώμα. Το μόνο μειονέκτημα της διαδρομής είναι ότι είναι μοναχική γιατί δύσκολα θα συναντήσουμε ορειβάτες, αλλά αυτό μπορεί να θεωρηθεί και ως πλεονέκτημα ανάλογα με τις επιθυμίες μας.
Μετά την βρύση του "Στράγγου", βγαίνουμε σε ανοικτό βραχώδες σημείο όπου το μονοπάτι διασταυρώνεται. Ανατολικά (Ε) με κατηφορικό μονοπάτι που καταλήγει στην δεξαμενή του Στράγγου δηλαδή συναντάει το μονοπάτι που έρχεται από την "Γκορτσιά".
Εμείς όμως συνεχίζουμε την πορεία μας βορειοδυτικά (ΝW) και αφού συναντήσουμε το μονοπάτι «Ανάθεμα», μετά καταλήγουμε στο Καταφύγιο της "Πετρόστρουγκας" όπου είναι και ο προορισμός μας.

The route starts from «Prionia» and we can consider it as an alternative to the classic and well-known route that starts from the place "Gortsia".
In «Prionia» the most suitable path that we must follow is the path of "Gomarostalos".
At the beginning it is quite uphill but after the intersection with the path of "Strangos", the route becomes much smoother.
After the intersection with the path that leads to "Strangos" we walk on a narrow slope but on a very clear route with several signs painted in white and red. The only disadvantage of the route is that it is lonely because it will be difficult to meet climbers, but this can also be considered as an advantage depending on our desires.
After the fountain of "Strangos", we go to an open rocky point where the path intersects. East (E) with a downhill path that ends at the Strangos reservoir, that is meets the path that comes from "Gortsia".
However, we continue our course northwest (SW) and after meeting the path "Anathema", we end up at the Shelter of "Petrostrouga" where our destination is.

Αρχή Μονοπάτι Γομαρόσταλου

Μονοπάτι Διασταύρωση με Κοφτό

DSC00136 Φωτογραφία με συντεταγμένες. Το Κοφτό μονοπάτι έχει απόσταση περίπου (250μ.) και υψομετρική διαφορά περίπου (150μ.) και μέση κλίση 35% . Ειναι ο συντομότερος δρόμος για το Οροπέδιο των Μουσών.

Photo ofΔιασταύρωση με τo μονοπάτι για Στράγγο Photo ofΔιασταύρωση με τo μονοπάτι για Στράγγο Photo ofΔιασταύρωση με τo μονοπάτι για Στράγγο

Διασταύρωση με τo μονοπάτι για Στράγγο

Το Μονοπάτι αυτό ενώνει τα δύο κλασσικά μονοπάτια που ανεβαίνουν στις ψηλότερες κορυφές του Ολύμπου, δηλαδή το "Διεθνές μονοπάτι Ε4"και το μονοπάτι της "Γκορτσιάς-Οροπέδιο των Μουσών". Το συγκεκριμένο μονοπάτι εχει αρχή την Θέση "Μαλαγιάς", όπου διασταυρώνεται με το μονοπάτι Ε4 κοντά στο καταφύγιο "Σπήλιος Αγαπητός" (Ζολώτα). Κατευθύνεται βοριοανατολικά (NE) και περνά το πρώτο λιβάδι του μονοπατιού "Γομαρόσταλος", συνεχίζει ανατολικά (E) στο μονοπάτι του "Γομαρόσταλου" και καταλήγει στο μονοπάτι της "Γκορτσιάς-Οροπέδιο των Μουσών" στη Θέση "Στράγγος".

Μονοπάτι Ρέμα 'Γκαβού'

Βρύση Αποστολίδη (Στράγγου)

Διασταυρωση μονοπατιού με μον. 'Ανάθεμα'

Photo ofΜονοπάτι για Γομαρόσταλο και διεθνές Ε4 Photo ofΜονοπάτι για Γομαρόσταλο και διεθνές Ε4 Photo ofΜονοπάτι για Γομαρόσταλο και διεθνές Ε4

Μονοπάτι για Γομαρόσταλο και διεθνές Ε4

Το μονοπάτι μέσω "Στράγγου" περνά το ρέμα του Γκαβού διασταυρώνεται με το μονοπάτι του "Γομαρόσταλου" και συνεχίζει μέχρι να συναντήσει στη θέση "Μαγαλιάς", το διεθνές μονοπάτι Ε4.

Θέση 'Στράγγος'

Ανεβαίνοντας το μονοπάτι απο την Γκορτζία περναμε την δεξαμένη στη οποία μεταφέρεται το νερό απο την πηγή του Στράγγου.

Διασταυρωση του μονοπατιού με το μονοπάτι της Γκορτζίας

Καταφύγιο Πετρόστρουγκας

• Photo of stergios zarogiannis
    stergios zarogiannis Jun 27, 2022

Την ακολούθησα πολύ όμορφη διαδρομή.