Photo ofGreece Central Macedonia, mount Olympus, Γκόλνα, Τσουκνίδα, Ντελή, Κίοσκι Αγ Αποστόλων Λιτόχωρο Photo ofGreece Central Macedonia, mount Olympus, Γκόλνα, Τσουκνίδα, Ντελή, Κίοσκι Αγ Αποστόλων Λιτόχωρο Photo ofGreece Central Macedonia, mount Olympus, Γκόλνα, Τσουκνίδα, Ντελή, Κίοσκι Αγ Αποστόλων Λιτόχωρο

September 17, 2020
August 2020

•   5 2 Reviews

near Litóchoro, Central Macedonia (Greece)

Δεδομένα μονοπατιού:
Ώρες διαδρομής : 5 & 30΄ώρες
Βαθμός δυσκολίας : 2
Απόσταση : περίπου 12 χλμ.
Υψομετρική διαφορά : (+ 1000)
Πρόκειται για μία γνωστή διαδρομή που συνδυάζεται με μία άλλη διαδρομή σχετικά άγνωστη, για τους ορειβάτες που συνήθως ακολουθούν τις λεγόμενες κλασσικές διαδρομές του Ολύμπου.
Το ξεκίνημα μας γίνεται από το Κιόσκι που βρίσκεται στον ασφαλτόδρομο από το Λιτόχωρο προς τον Άγιο Ιωάννη, πάνω από την εκκλησία των Αγίων Αποστόλων στη διασταύρωση προς τον Προφήτη Ηλία.
Η διαδρομή γίνεται πολύ όμορφη μετά από άλλο κιόσκι που συναντάμε στο ξέφωτο που βρίσκεται κάτω από την κορυφή της Γκόλνας.
Ειδικότερα συνεχίζοντας βορειοδυτικά (NW) μετά το δεύτερο κιόσκι, συναντάμε στην αρχή ένα ξέφωτο με θέα προς την απέναντι όχθη του φαραγγιού του Ενιπέα, βλέπουμε την ορθοπλαγιά της Ζηλνιάς, το καταφύγιο του Μπουντόλα στον Σταυρό περιτριγυρισμένο από καταπράσινο δάσος ελάτης και οξιάς.
Ακολούθως συνεχίζουμε στο μονοπάτι με τα πανύψηλα μαυρόπευκα. Εάν συνεχίσεις ευθεία νοτιοδυτικά (SW) το μονοπάτι σε οδηγεί καθοδικά στο φαράγγι του Ενιπέα όπου διασταυρώνεται με το διεθνές μονοπάτι Ε4.
Εμείς στην διασταύρωση που στέφεται Νότια (S) ακολουθούμε ανοδικά το μικρό μονοπάτι που μας οδηγεί στην κορυφή Γκόλνα.
Την τελευταία φορά που πέρασα τη συγκεκριμένη διασταύρωση, έχει τοποθετηθεί ταμπέλα με την ένδειξη «Τσουκνίδα».
Πρώτα ανεβαίνουμε στην κορυφή Γκόλνα όπου υπάρχει υψομετρικό κολονάκι και μετά λίγο αριστερότερα υπάρχει το μονοπάτι που οδηγεί στην «Τσουκνίδα».
Πρόκειται για μια υπέροχη διαδρομή επάνω σε μία ράχη, μέσα σε δάσος με πανύψηλα μαυρόπευκα, έλατα και οξιές.
Μετά την θέση «Τσουκνίδα» μπορούμε για την επιστροφή μας, να ακολουθήσουμε το μονοπάτι που έρχεται από τη θέση «Ντελή» για το «Λιβαδάκι». Διαφορετικά να επιστρέψουμε από το ίδιο μονοπάτι προς την Γκόλνα.
Εμείς επιλέξαμε να ακολουθήσουμε το μονοπάτι για τη θέση «Ντελή».

This is a well-known route that is combined with another route relatively unknown, for the climbers who usually follow the so-called classic routes of Olympus.
The start is from the Kiosk located on the asphalt road from “Litochoro” to “Agios Ioannis”, above the church of “Agioi Apostoloi” at the crossroads to “Profitis Ilias”.
The route becomes very beautiful after another kiosk that we meet in the clearing located below the top of “Golna”.
In particular, continuing northwest (NW) after the second kiosk, we meet at the beginning a glade overlooking the opposite bank of the gorge of “Enipeas”, we see the right slope of “Zilnia”, the shelter of “Boudola” at “Stavros” surrounded by lush oak forest.
Then we continue on the path with the tall black pines. If you continue straight southwest (SW) the path leads you down to the gorge of “Enipeas” where it intersects with the international path E4.
We at the junction that is crowned South (S) follow upwards the small path that leads us to the top of “Golna”.
The last time I passed this intersection, a sign with the indication "stouknlda" has been placed.
First we climb to the top of Golna where there is an altitude column and then a little to the left there is the path that leads to "Tsouknida".
This is a wonderful route on a ridge, in a forest with tall black pines, firs and beeches.
After the place "Tsouknida" we can for our return, to follow the path that comes from the place "Deli" for "Livadaki". Otherwise you can come back from the same path to “Golna”.
We chose to follow the path for the place "Deli".

PictographCampsite Altitude 2,322 ft

Η συνημμένη φωτογραφία DSC00132 περιέχει τις συντεταγμένες του σημείου.

Photo ofΑρχή μονοπατιού κιόσκι Άγιοι Απόστολοι Photo ofΑρχή μονοπατιού κιόσκι Άγιοι Απόστολοι Photo ofΑρχή μονοπατιού κιόσκι Άγιοι Απόστολοι

Αρχή μονοπατιού κιόσκι Άγιοι Απόστολοι

Η φωτογραφία DSC00128 περιέχει τις συντεταγμένες του σημείου.

Διασταύρωση Νότια για κορυφή Γκόλνα DSC00335

Στο συγκεκριμένο σημείο το μονοπατι διασταυρώνεται νοτιοδυτικά με το μονοπάτι που πηγαίνει πρώτα στην κορυφή Γκόλνα και έπειτα συνεχίζει για την θέση Τσουκνίδα. Η συνέχεια του μονοπατιού μετά την εν λόγω διασταύρωση οδηγεί καθοδικά στο φαράγγι του Ενιπέα και συγκεκριμένα στο διεθνές μονοπάτι Ε4. Η φωτογραφία DSC00335 περιέχει τις συντεταγμένες του σημείου.

Διασταύρωση για Ντελή και Τρόχαλο

Υψόμετρο 1214 μέτρα.

Έξοδος σε χωματόδρομο

Photo ofΘέση Ντελή ,διασταύρωση προς Γκόλνα DSC00147 Photo ofΘέση Ντελή ,διασταύρωση προς Γκόλνα DSC00147 Photo ofΘέση Ντελή ,διασταύρωση προς Γκόλνα DSC00147

Θέση Ντελή ,διασταύρωση προς Γκόλνα DSC00147

Στο συγκεκριμένο σημείο, προκειμένου να επιστρέψουμε στο μονοπάτι της Γκόλνας, ακολουθούμε στη διασταύρωση το μικρό μονοπάτι που ενώνει τη θέση Ντελή με την Γκόλνα. Το μικρό μονοπάτι (περίπου ένα χιλιόμετρο) συναντάται με το άλλο, στο Κιόσκι του ξέφωτου που βρίσκεται κάτω από την Γκόλνα.

Θέση Τσουκνίδα DSC00130

Σε αυτό το σημείο συναντιόνται το μονοπάτι που διασχίζουμε με το μονοπάτι που που έρχεται από τη θέση Ντελή και έχει προορισμό το Λιβαδάκι. Οι φωτογραφίες DSC00129 και DSC00130 περιέχουν τις συντεταγμένες των σημείων.

PictographPicnic Altitude 2,673 ft

Θέση παγκάκι Γκόλνα DSC00311

Οι φωτογραφίες DSC00311 και DSC00336 περιέχουν τις συντεταγμένες του σημείου.

Κιόσκι ξέφωτο Γκόλνα

Κορυφή Γκόλνα DSC00315

Στο σημείο αυτό αρχίζει το μονοπάτι που οδηγεί στο Λιβαδάκι. Η Φωτογραφία περιέχει τις συντεταγμένες του σημείου.

Ξέφωτο, θέα στη Ζηλνιά

Πάρκινγκ Αγίου Ιωάννη DSC00133

Η φωτογραφία DSC00133 περιέχει τις συντεταγμένες του σημείου.

Κτήμα Φακή & είσοδος στο μονοπάτι

Ρέμα Ντελή

• Photo of mehdi.tabibvand
    mehdi.tabibvand Sep 19, 2020

Hello my friend, your trail is very nice and photos are wonderful, congratulations 🌹

• Photo of Georgia Katsimpoura
    Georgia Katsimpoura Nov 23, 2022

Very nice trail indeed. We hicked there today!

• Photo of mono-P-ati
    mono-P-ati May 13, 2023

Πολύ όμορφη διαδρομή με παραμυθένια τοπία τόσο στο Κιοσκι λίγο πριν την Γκολνα όσο και στην θέση Τσουκνιδα...