گرده شرقی آزاد کوه .gpx

September 8, 2019
August 2019

near Kelāk-e ‘Olyā, Māzandarān (Iran)

بنام خدا
روز ۱۵ شهریور ۹۸ به اتفاق سه نفر از دوستان ساعت ۲ شب از تهران به مقصد کلاک حرکت کردیم . من هفته پیش این برنامه رو دو نفره اجرا کردم و این هفته راهنمای مسیر همراه دو نفر دیگه از دوستان بودم . ساعت ۶ و نیم به کلاک رسیدیم و حدود ۷ استارت زدیم . گزارش این برنامه رو هفته قبل هم نوشتم و تنها فرق این برنامه این بود که زمان پیمایش خیلی بیشتر شد . یکی از دوستان تقریبا سرعتش آهسته بود و به همین دلیل ساعت ۴ بعداز ظهر به قله رسیدیم . یک ساعت در قله بودیم و حدود ساعت ۹ و نیم به کلاک رسیدیم .
این برنامه به هیچ وجه برای کسی که ترس از ارتفاع دارد پیشنهاد نمیشه.
نفرات باید کاملا آماده و دست به سنگ و فنی باشند .
اصل گرده از پایین آبشار نزدیک اتراقگاه شروع میشه که کاملا فنی بوده و متاسفانه ما هم این قسمت رو نرفتیم . به امید خدا برنامه های بعدی این قسمت رو هم به گرده اضافه میکنیم. البته تو هیچ گزارشی پیمایش این قسمت رو ندیدم و ظاهراً مسیر معمول گرده همینی هست که ترک انداختیم.
(ترک مسیر مربوط به هفته قبل میباشد)