Photo ofGranera: Castell, Còdol del Castellar (100 cims), Cingle Salomó, Pantà Marcet i Coves (Tutes, Salvatges i Salomó) Photo ofGranera: Castell, Còdol del Castellar (100 cims), Cingle Salomó, Pantà Marcet i Coves (Tutes, Salvatges i Salomó) Photo ofGranera: Castell, Còdol del Castellar (100 cims), Cingle Salomó, Pantà Marcet i Coves (Tutes, Salvatges i Salomó)

5 hours
May 4, 2024
May 2024

near Granera, Catalunya (España)

Hem seguit la ruta del track del wikiloquero "Aventura't", amb alguna petita diferència que no hem pujat ni al Castell, ja que esta prohibit el pas, al Forat Negre, i a la Cova del Penitent.
L'hem fet amb dos gossos, i no han passat gaire calor perque anàvem trobant molts bassals d'aigua de les pluges intenses de tota la setmana (finals abril/principi maig 2024) i portàvem força aigua perque la ruta es llarga i les fonts no sempre rajen. De fet una estava totalment seca i l'altre gairebé.

Ruta no recomanable en mesos de calor perque hi ha poques ombres (de juny a setembre).

Llarga (21,5km) caminada buscant els racons amagats i els més interessants de Granera (Moianès).
Comencem travessant els dos “barris” del poble fent pas per l’ermita de Santa Cecilia del s.XI molt bonica (aparcament on hem deixat el cotxe)
Passem també per l’església de Sant Martí del s.XI, el mirador de la Plaça de l’Era just a sota del Castell de Granera del s.XI, que no hem pogut veure perquè hi ha rètols de prohibit el pas de persones (també vehicles i bicicletes). Ens hem trobat una veïna que ens ha dit que era una propietat privada i que està prohibit el pas ni tan sols a peu.
Hem reculat uns cent metres i hem agafat la pista que surt del poble seguint el GR.

Gaudirem de les vistes des de dues talaies privilegiades com el cim del Còdol del Castellar, un dels 100 cims de la FEEC (833m) i el Cingle del Salomó, passarem pel petit Pantà del Marcet, ens refrescarem a la Font de les Febres (molt poca aigua tot i les últimes pluges) i explorarem un bon grapat de cavitats, algunes d’elles prou interessants i en general bastant amagades: Coves de les Tutes (potser les més interessants amb 73m de recorregut), Cova dels Salvatges, Balma i Coves de Can Salomó així com una gran roca amb les sempre curioses erosions per tafoni en el Cingle del Salomó.

Track de l'Aventura't

Ermita de Granera

Església de Granera

Photo ofCentre i Castell de Granera (restaurant Cal Campas) Photo ofCentre i Castell de Granera (restaurant Cal Campas) Photo ofCentre i Castell de Granera (restaurant Cal Campas)

Centre i Castell de Granera (restaurant Cal Campas)