Grande Lance de Domène - 2790 m (19-10-2014)

October 19, 2014
October 2014

near Les Molettes, Région Rhône-Alpes (France)

Ascens a la Grande Lance de Domène, cim molts cops oblidat per la seva proximitat a la Croix de la Belledonne. Aquest cim, però, domina imponent el perfil del massís de la Belledonne des de la perspectiva Grenobloise.

Tot i ser lleugerament més curta i uns 130 m menys de desnivell a superar, aquesta excursió no té res a envejar a la de la seva germana gran. De fet, comparteix una bona part amb la via normal a la Croix però quan es separen els camins, l'ascens a la Grande Lance es torna, depèn de la ruta escollida, molt més salvatge.

Les rutes escollides per atacar i descendir del cim difereixen lleugerament de la "via normal".

L'ascens l'hem realitzat per l'antic camí, que comença al final del Lac du Grand Domènon, i que encara conserva algunes fites aïllades que de tant en tant ajuden a superar alguns esglaons d'una important tartera. El camí com a tal no existeix i en tot moment has de buscar el pas més fàcil. Tot i així, no és un camí complicat però el terreny no és el més còmode.

El descens l'hem fet seguint una variant de la via normal. La via normal està marcada amb pintura groga, però de baixada és força fàcil saltar-se el desviament degut a la quantitat de fites que et porten a aquesta variant. El camí seguit no té gaire dificultat, tan sols una petita grimpada i un camí menys marcat que la ruta habitual, però li dóna un plus afegit per fer més entretinguda la sortida.

L'excursió en general no té cap dificultat tècnica més enllà de saber moure's i orientar-se per alta muntanya. Això sí, cal tenir molt en compte que la distància total i el desnivell positiu són força importants i requereixen d'una mínima forma física.