Grand Lac del Mont Avic des del vessant de Champorcher

Photo ofGrand Lac del Mont Avic des del vessant de Champorcher Photo ofGrand Lac del Mont Avic des del vessant de Champorcher Photo ofGrand Lac del Mont Avic des del vessant de Champorcher

August 18, 2022
August 2022

near Grand Mont Blanc, Valle d’Aosta (Italia)

Interessant recorregut per la zona lacustre del Mont Avic. Se surt del primer aparcament després de "Le Petit Mont-Blanc" seguint l'itinerari 10 (direcció N) que va pujant per sobre del torrent de Muffy. Un cop arribat al primer llac (de Muffy) seguim en direcció NW cap el col Blanc. D'aquí baixem al refugi de Barbustel (itinerari 102 i 5C, direcció NW) i continuem en direcció W, passant pels bonics llacs Noir i Cornu (2200 m). Els darrers 300 m es pugen superant el petit circ que forma el torrent de Chalamy, per on s'escola l'aigua provinent del Grand-Lac. Es torna pel mateix camí d'anada. A destacar sobretot les vistes sobre el Cervino, Dent d'Herens i Mont Rosa des dels voltants del refugi de Barbustel.