Grand Galibier, sommets Est / Ouest

Photo ofGrand Galibier, sommets Est / Ouest Photo ofGrand Galibier, sommets Est / Ouest Photo ofGrand Galibier, sommets Est / Ouest

September 13, 2018
September 2018

•   4.5 2 Reviews

near La Charmette, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

El Grand Galibier és el punt culminant del massís dels Cerces i la muntanya potser més emblemàtica de Valloire. Pujarem als dos cims principals d'aquesta muntanya, els quals es porten només 9m de diferència, però degut a la verticalitat de les parets que hi ha des del coll que uneix ambdós cims fins al cim oriental, ens farà rodejar i remuntar gairebé 200m! Degut a això, el germà petit (cim est) és molt menys visitat que el principal tot i ser el més visible durant bona part del recorregut.

Iniciem la ruta a l'aparcament de Plan Lachat, just al costat de la carretera que va al Col de Galibier. Després veiem que molts cotxes també pugen fins a Les Mottets (waypoint) doncs la pista, tret del tram inicial, està molt bé. Això ens estalviaria uns 3km i uns 150m de desnivell. Des de les Mottets seguim un sender fins als voltants del Lac des Cerces, i allà ens trobem amb el GR del Tour du Mont Thabor, que ens durà al Col de la Ponsonnière. Deixem el GR però seguim sempre per sender marcat i evident fins al Col Termier.
Allà seguim a l'anada marques blaves, que ens porten per una zona més rocosa on farem algunes grimpades senzilles. Arriba un punt més pla i on veiem que més a l'esquerra sota nostre ve un senderó per la tartera, el qual farem servir a la tornada, i les marques van a buscar-lo. És en aquest punt (waypoint Déviation) on també ens hem de fixar en fites que van cap a la dreta i amunt. Aquestes ens conduiran entre pedregam i blocs fins a la pala pedregosa i finalment el cim del Galibier Est.
Desfem el camí fins gairebé la desviació, doncs abans d'arribar-hi ja veiem evident i senzill rodejar la base de les parets del Galibier Est i anar a buscar el camí que enfila al Grand Galibier Ouest. El camí és fàcil, amb alguna grimpadeta de I+ (una mica pulida pel pas de la gent) a la part final, però sense exposició. Ens quedem una bona estona disfrutant de les vistes del cim i identificant els cims que coneixem: Pelvoux, Barre des Ecrins, la Meije, Grandes Rousses, Aiguilles d'Arves, Mont Blanc, Grande Case, Dent Parrachée, Gran Paradiso, Mont Thabor, Rochebrune, Mont Viso...
La tornada és gairebé pel mateix camí, tret del tram on seguim el camí que baixa més per la tartera fins al Col Termier.

TEMPS TOTAL: 8h

Col Termier

Points bleus

Déviation sommets W/E

Grand Galibier (sommet Est)

Grand Galibier (sommet Ouest)

Roc Termier

Gràcies per la valoració! Salut

• Photo of RosaMC
    RosaMC Sep 13, 2023

Hem seguit el teu track sense fer el cim est.
    Gràcies per compartir la ruta i per la ressenya.
    Hem aparcat a Les Mottets (millor 4x4) i val la pena estalviar-se aquests 3 km.
    Un cim molt interessant i assequible per a persones acostumades a l’alta muntanya.

• Photo of osukarusan
    osukarusan Sep 14, 2023

Hola Rosa! Me n'alegro que us hagi agradat, en tenim molt bon record. És un bon cim, excel·lent mirador i ben destacat a la zona. Salut!