ΓΡΑΜΟΣΤΑ-κορ.ΦΑΡΜΑΚΗ-κορ.ΚΙΑΦΑ-ΓΡΑΜΟΣΤΑ

Photo ofΓΡΑΜΟΣΤΑ-κορ.ΦΑΡΜΑΚΗ-κορ.ΚΙΑΦΑ-ΓΡΑΜΟΣΤΑ Photo ofΓΡΑΜΟΣΤΑ-κορ.ΦΑΡΜΑΚΗ-κορ.ΚΙΑΦΑ-ΓΡΑΜΟΣΤΑ Photo ofΓΡΑΜΟΣΤΑ-κορ.ΦΑΡΜΑΚΗ-κορ.ΚΙΑΦΑ-ΓΡΑΜΟΣΤΑ

July 9, 2021
July 2021

near Grámos, West Macedonia (Greece)

Η διαδρομή μας ξεκινά από την εκκλησία της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στο χωριό της Γράμοστας. Εκεί ξεκινά μικρός χωματόδρομος που γρήγορα γίνεται μονοπάτι το οποίο κατευθύνεται προς το ποτάμι του Αλιάκμονα. Εκεί στρίβουμε δεξιά και για λίγο κινούμαστε παράλληλα με το ποτάμι μέχρι να βρούμε ασφαλή πέρασμα για να περάσουμε στην απέναντι πλευρά που θα πρέπει οπωσδήποτε να βγάλουμε τις αρβύλες μας. Στην απέναντι πλευρά υπάρχει μικρό μονοπάτι που ανηφορίζει μέχρι τον δασικό δρόμο που συνδέει την Γράμοστα με την Αετομηλίτσα. Στον δρόμο αυτό στρίβουμε δεξιά και τον ακολουθούμε μέχρι την δεύτερη στροφή του που τον εγκαταλείπουμε για μονοπάτι στα αριστερά που ανηφορίζει, συναντά για ακόμη μία φορά τον ίδιο δρόμο που τον διασχίζει και συνεχίζει την ανηφορική του πορεία και τελικά τερματίζει σε αυτόν αφού ο δρόμος έχει βγει στην άλλη πλευρά της ράχης για την Κιάφα. Στρίβουμε δεξιά στην ανηφορική πορεία του δρόμου και μόλις στα δεξιά μας τελειώσει η ζώνη με τις οξυές εγκαταλείπουμε τον δρόμο και στρίβουμε δεξιά σε μικρό μονοπάτι που μας οδηγεί στην ακμή της ράχης έχοντας δεξιά και αριστερά μας εκπληκτική θέα. Στην ράχη ακολουθούμε το μικρό μονοπάτι που κινείται κατά μήκος της και αφού περάσουμε την κορυφή Φαρμάκη και ένα μικρό ορεινό πέρασμα στο οποίο κάνουμε μία μικρή παράκαμψη προς τα αριστερά φτάνουμε στην κορυφή Κιάφα. Μετά κατηφορίζουμε προς το διάσελο μεταξύ των κορυφών Κιάφας και Περήφανου στο οποίο μόλις φτάσουμε σε αυτό, στρίβουμε δεξιά και ακολουθούμε άλλο μονοπάτι που κινείται περιμετρικά της Κιάφας στους πρόποδές της από την πλευρά της Γράμοστας. Το μονοπάτι αυτό καταλήγει σε δασικό δρόμο που κατηφορίζει με μικρή κλίση προς την Γράμοστα. Περνώντας μεγάλο ρέμα σε πλάτος, αμέσως μετά εγκαταλείπουμε τον δρόμο στρίβοντας αριστερά σε μονοπάτι που μας κατεβάζει προς τον Αλιάκμονα. Στην συνέχεια στρίβει ελαφρά δεξιά κινούμενο παράλληλα με το ποτάμι φτάνοντας σε διασταύρωση με το μικρό μονοπάτι που είχαμε χρησιμοποιήσει κατά την ανάβαση για να ανέβουμε από το μονοπάτι μέχρι τον χωματόδρομο για την Αετομηλίτσα. Σε αυτήν την διασταύρωση στρίβουμε αριστερά στο μονοπάτι που μας οδηγεί στο ποτάμι του Αλιάκμονα τον οποίο διασχίζουμε βγάζοντας τα παπούτσια και αφού διασχίσουμε τον ποταμό βρισκόμαστε σε λίγο στο χωριό της Γράμοστας. Η πεζοποριά μας τερματίζει στην εκκλησία του χωριού, από εκεί που ξεκίνησε και τώρα τερματίζει η κυκλική μας διαδρομή στον Γράμμο στην οποία γνωρίσαμε τις κορυφές Φαρμάκη και Κιάφα.