Grafwegen Reichswald Kranenburg

December 19, 2020
November 2020

near Grafwegen, Nordrhein-Westfalen (Deutschland)

Route van Wandelzoekpagina.nl Gestart net na de Bruuk vanwege corona, maar wandelen in Duitsland is geen probleem. Net voorbij de kroeg in Grafwegen in het bos bereiken we onze 1.000 km mijlpaal dit jaar! Gelukkig een paar aardige buurtbewoners die dat moment voor ons willen vereeuwigen. Verder langs de rand van de stuwwal, net op Duits gebied. Wel veel MTB ers op dit stuk. We klimmen steil de Lange Jan op, dit is het hoogste punt in deze wandeling. Verder door het bos slingerend weer naar beneden en weer in NL over een fietspad. Even later weer links het Reichswald in. Brede "duitse" paden recht toe recht aan door het bos. Na een paar km gelukkig weer een kleiner pad omhoog en slingerend naar Kranenburg. Mooie uitzichten over de dorpen in Duitsland. Over de duitse Postweg weer terug naar Nederland. Net over de grens via een klinkerweg naar De Horst en vandaar door de velden naar moerassig natuurgevied de Bruuk.
Een leuk wandeling met pittige stukjes