Gradjenik, Čardak

March 31, 2019
March 2019

near Ba, Central Serbia (Serbia)

31.03.2019.
broj učesnika 47

Trasa: selo Ba - izvor Ljiga - Kojići - Čardak - spomenik - Kadina Luka

Napuštamo Rudnik i autobusom stižemo do sela Ba. Kod velikog parkinga izlazimo iz busa i krećemo asfaltnim putem lagano uzbrdo ka crkvi na kraju sela i izvorišute reke Ljig gde je jedina KT Rajačke transverzale koju nismo obišli pre nekoliko godina.

Nastavljamo kolskim zemljanim putevima ka zaseoku Kojići. Izbijamo na novi asfaltni put i njime lagao stižemo do raskrsnice gde staza od Ljiga preko Čardaka vodi ka Rajcu. kreće malo jača uzbrdica, izlazimo na vrh, ali to još nije Čardak, sledi ponovo kraće spuštanje pa uspon preko kamenja i stena do vrha gde je krst. Ne možemo ni svi stati na vrh, utisci su fantastični, ko bi rekao da je uspon na vrh visok 645 metara ovako zanimljiv,

Spuštamo se, srećemo planinara Draška, on je jedan od inicijatora da se ova staza markira i održava. Kratak govor i upoznavanje sa istorijom ovog kraja. Spuštamo se do crkve u izgradnji, dalje je već lakše jer se hoda putem. U sledećem zaseoku smo se osvežili u jednom domaćinstvu, to nam je trebalo pred završni deo silaska do našeg busa koji nas je čekao u Kadinoj Luci.