Gradina (Umoljani) - Lukomir

April 22, 2018
April 2018

•   4.5 3 Reviews

near Umoljani, Federation of Bosnia and Herzegovina (Босния һәм Герцеговина)

Krenuli smo od privremenog stocarskog naselja Gradina koje se nalazi malo iznad sela Umoljani. Odatle se planinarske staza račvaju prema Lukomiru, jedna preko Obalja, a druga preko Studenog Potoka i stazom poviš kanjona Rakitnice. Mi smo krenuli markiranom stazom-putem prema Obalju, ali nismo koristili klasičnu planinarsku stazu, nego smo se kretali uzduz makadamskog puta koji vodi dolinom Dugo Polje prema Lukomiru.
Usput smo se pokusali popeti na vrh Lovnica koji se nalazi s desne strane puta krecuci se prema Lukomiru, ali zbog guste sume i velikog snijega nismo uspjeli.

Vratili smo se markiranom stazom iznad kanjona Rakitnice, sa prekrasnim pogledom na Kanjon i Visocicu i na kraju smo produzili dolinom gdje vijuga Studeni Potok nazad ka pocetnoj destinaciji.

Gradina

naselje Gradina polazni polozaj

Photo ofIzvor na putu Gradina-raskrsnica prema Lukomiru Photo ofIzvor na putu Gradina-raskrsnica prema Lukomiru Photo ofIzvor na putu Gradina-raskrsnica prema Lukomiru

Izvor na putu Gradina-raskrsnica prema Lukomiru

Photo ofDugo Polje - raskrsnica prema Lukomiru Photo ofDugo Polje - raskrsnica prema Lukomiru Photo ofDugo Polje - raskrsnica prema Lukomiru

Dugo Polje - raskrsnica prema Lukomiru

Voda na putu prema Lukomiru

Photo ofSkretanje za Lovnicu i dalje prema Konjicu Photo ofSkretanje za Lovnicu i dalje prema Konjicu Photo ofSkretanje za Lovnicu i dalje prema Konjicu

Skretanje za Lovnicu i dalje prema Konjicu

Skretanje za Lovnicu (odvajanje od puta prema Konjicu)

Skretanje

ovdje smo skrenuli lijevo na slijepi put, desno je put za Lovnicu ali je bilo previse snijega, pa smo skrenuli lijevo nadajuci se da cemo se vratiti , ali je put zavrsio u sumi i morali smo se vratiti s njim

PictographInformation point Altitude 4,400 ft
Photo ofOznaka raskrsnice prema Tarcinu, Rakitnici, Konjicu i selima okolnim Photo ofOznaka raskrsnice prema Tarcinu, Rakitnici, Konjicu i selima okolnim Photo ofOznaka raskrsnice prema Tarcinu, Rakitnici, Konjicu i selima okolnim

Oznaka raskrsnice prema Tarcinu, Rakitnici, Konjicu i selima okolnim

Voda pred Lukomir

Lukomir

cesma u Lukomiru

Stecci u Lukomiru

Photo ofPogled iznad kanjona Rakitnice - Mezar Photo ofPogled iznad kanjona Rakitnice - Mezar Photo ofPogled iznad kanjona Rakitnice - Mezar

Pogled iznad kanjona Rakitnice - Mezar

ovo je lokacija Mezara, ali slike su i iz okoline

Photo ofRaskrsnica za Umoljane - Studeni Potok Photo ofRaskrsnica za Umoljane - Studeni Potok Photo ofRaskrsnica za Umoljane - Studeni Potok

Raskrsnica za Umoljane - Studeni Potok

PictographInformation point Altitude 4,289 ft
Photo ofFarma kraj Studenog Potoka pred katunsko naselje Gradina Photo ofFarma kraj Studenog Potoka pred katunsko naselje Gradina Photo ofFarma kraj Studenog Potoka pred katunsko naselje Gradina

Farma kraj Studenog Potoka pred katunsko naselje Gradina

• Photo of emsudink
    emsudink Apr 23, 2018

Prelijepo vrijeme, društvo, proroda, čist zrak, planinska voda, zar je potrebno nešto više planinaru da mu bude lijepo.

• basilV Aug 30, 2018

We followed the main marked trail (not going up and down the mountain before entering Lukomir), which allowed us to make the hike in 6 hours total, including the steep walk from the Umoljani cemetery (where you park your car) to the starting point in Gradina. The part until Lukomir is an easy dirt road, the way back is through a more dificult narrow trail. Beautiful views, extremely quiet. We did not encounter any other hikers.

• Nedim Bedak Apr 14, 2020

cjelodnevni izlet. zahtijeva dobru fizicku spremu. tehnički nije zahtjevna tura