GR92 / ST VICENÇ DELS HORTS - GARRAF

Photo ofGR92 / ST VICENÇ DELS HORTS - GARRAF Photo ofGR92 / ST VICENÇ DELS HORTS - GARRAF Photo ofGR92 / ST VICENÇ DELS HORTS - GARRAF

November 9, 2016
August 2016

•   4.7 1 review

near Sant Vicenç dels Horts, Catalunya (España)

Surto de la estació de FFCC de sant Vicenç dels Horts, i camino per un camí a la dreta de la via (Direcció BCN) fins arribar a un camí que puja cap a la dreta. Pujo seguint la línia de alta tensió fins al barri de St. Roc (Hi ha una bola blanca i vermella a dalt de una torre que fa molt bona referència), el passo per la dreta i seguim pujant rodejant el turó de St.Antoni fins arribar a la urbanització Cesalpina.

Començo a baixar direcció St.Climent de Llobregat. Tant a Sant Climent, com a la Cesalpina ens podrem avituallar, inclus agafar algun autobus, no se on... Arribo a St. Climent pel "Camí dels Cirerers" i creuo el poble fins arribar al cementiri, que per on continua el camí.

Seguiré pujant sense parar fins a Bruguers de seguida veig el castell que és una bona referència del cami que seguiré, El monestir de Bruguers és un bon lloc amb una font ) on parar a descansar i menjar alguna cosa. Compte amb la carretera de Begues! Segueixo pujant fins al castell d'Eramprunyà per un camí molt rocós (no arribaria a grimpar, però puja molt).

Passat el castell ens endinsem al massis del Garraf, segueixo pujant per rodejar El Puig de les Agulles per la dreta, fins casi dalt de tot. Baixo una mica, però de seguida pujo un altre cop a la Morella, que serà el punt més alt de la ruta.

Començo a baixar definitivament per anar a buscar una carretera tancada (militar?), i després la carretera del Rap Penat, fins a la Pleta (Gran edifici que és la oficina del parc del Garraf). Allà he de girar a la dreta per un camí que baixa fins a les pedreres (m'he equivocat de camí encara que estigués perfectament indicat). Arribo quasi a ran de mar encara a una alçada de 200m, on hi ha una baixada llarga, però suau fins el Garraf.

Etapa llarga i amb molt desnivell, la part del Llobregat més boscosa, i la del Garraf més rocosa (Com no!). El camins estan ben indicats amb fites i senyalització als encreuaments, cal anar amb compte per que hi ha llocs on es creuen molts altres recorreguts, i de no passar-se les fites que indiquen els corriols més petits.

He fet servir de referència el següents tracks:

Encara així ha sortit alguna diferència.

PictographIntersection Altitude 119 ft

LA MORELLA

• Photo of rora78@telefonica.net
    rora78@telefonica.net May 5, 2020

Bonica travessa per pobles desconeguts del baix Llobregat, horts i cultiu de cirerers.
    Solejat i calorós pas pel Parc del Garraf culminant el punt més alt de La Morella 587 mt.
    L'arribada al Garraf és per un camí feixuc de poc desnivell i dona'n molta volta.

• Photo of mighluss
    mighluss May 5, 2020

Gràcies pel comentari! Realment son dos parts molt diferentes, fins ruguers i la part del Garraf. Arribes casi al mar a molta alçada, i realment el camí de baixada es fa molt llarg, sobretot amb 30 Km als peus.