GR577 Melreux - Marche-en-Famenne

November 1, 2020
August 2020

near Melreux, Wallonia (Belgique)

Vertrek aan camping, Melreux verlaten richting Ny en Soy. Na ongeveer 1km verharde weg kruist het traject van dr GR577 de weg, rechtsaf een betonbaantje in. Langs een wad en steeds rechtdoor tot aan de Ourthe net voor Hotton. Langs de Ourthe tot aan de brug in Hotton. Let op : hier volgt de GPS-track een deeltje GR57. De GR577 loopt de brug over en rechtdoor het centrum uit. De GR57 loopt door een bosje stijgend richting het militaire kerkhof.
Eens de GR577 de hoofdweg verlaat loopt het door een valleitje een bos in. Na een klim een door enkele dorpjes.
Vervolgens een tijdje langs een weiderand om een eigenaardig kruispunt te bereiken. Afdalen richting Marche-en-Famenne. Eens de afdaling verdergaat in een bos, aan een rots (klimmassief speleo's) en een speleoclub-huis verlaat ons traject het GR-pad en loopt naar de camping.

De GR-route loopt aan de rots rechtdoor Marche-en-Famenne in.

Buiten GR - verbinding camping - GR-route

Vanaf de camping via Rue de Ny, na ongeveer 1km kruist de weg het GR-pad

Buiten GR - weg naar camping

Vanaf het huisje en rotsmassief van de speleo's - gelegen naast de route, bij het uitwandelen van het bos - de GR-route verlaten, en vlak langs het speleo-huis, klimmend langs de achterzijde de camping op.

Camping Marche-en-Famenne

Eurocamping Fabiola. via een klimmend pad gemakkelijk te bereiken vanaf het GR-pad

Camping Melreux

Camping La Brise aan de rand van Melreux. De camping ligt tussen de Ourthe en de spoorweg, vlakbij het station. Vlakbij is ook een supermarktje. 's Morgens kan je daar brood kopen.

einde verkeerd traject - GR577

Na de afdaling van de Rue de la Liberation, net voor het kruispunt met de Rue Emile Parfonry, komt ons traject terug op de GR 577 uit. Wandel verder achter enkele huisjes, naast een beekje. Weldra wordt het wegje een smal onverhard pad in een valleitje

Hotton brug - fout traject GR57

Vanaf de brug gaat de GR577 rechtdoor. Wie - zoals wij - het militaire kerkhof wil bezoeken volgt het traject van de GR57, dit gaat net over de brug linksaf en dadelijk aan de parking rechts een klein steegje in. Het pad stijgt vervolgens door een bos tot een vrij drukke weg. Nadeel is dat men terug moet afdalen via deze drukke weg.