GR577 Marche-en-Famenne - Rochefort

Photo ofGR577 Marche-en-Famenne - Rochefort Photo ofGR577 Marche-en-Famenne - Rochefort Photo ofGR577 Marche-en-Famenne - Rochefort

November 1, 2020
August 2020

near Famenne, Wallonia (Belgique)

Vanaf de camping steeds rechtdoor de weg volgen naar het centrum van Marche - en - Famenne. In het centrum komt de GR577 op de weg uit. GR577 het centrum in volgen. Let er op dat je niet op de GR151 loopt, zoals wij deden.
Lang het centrum uitlopen, een drukke weg via een brug oversteken en stilaan tussen de huizen uit, de weides inlopen.
Nogmaals een drukke weg oversteken richting Aye. De route komt niet in het dorp maar loopt verder in ZW-richting om in het dorpje Humain uit te komen. Van daaruit langs de velden steeds in westelijk-zuidwestelijke richting. De route bereikt de Trappistenabdij van Rochefort. Van hieruit een heuvelrug over en afdalen naar Rochefort. De GR blijft op de rechteroever van de rivier en vermijdt op deze manier het centrum.
De camping ligt vlak aan de route juist voor de GR aan de hoofdweg Rochefort - Jemelle komt.

Abdij Rochefort

Abdij. Geen toegang, geen bevoorrading. Kleine parking voor het poortgebouw.

Camping Marche-en-Famenne

Hoofduitgang camping, dalende weg naar het centrum volgen, einde weg linksaf en dadelijk verkeerslichten aan een spoorwegbrug. steeds rechtdoor de dalende weg volgen

Camping Les Roches, Rochefort

Ligt net buiten het centrum, aan de Lhomme. Het GR-pad loopt vlak langs de ingang van de camping.

Foute route bij splitsing met GR151

Loop de Rue du Commerce verder af, wandel niet de Rue de Savoyards in, tenzij voor een bezoek aan het centrum. De splitsingen van de GR 577 en de GR 151 zijn niet zo goed aangegeven in het centrum!

GR577 - na foute route GR 151

Van de GR 151 af en terug op het GR 577-pad. Splitsingen in het centrum zijn niet zo goed aangegeven!

GR577 - verbinding met camping

Vanaf de camping, de dalende weg volgen. Onder de spoorwegbrug door en Rue des Tanneurs volgen tot Rue du commerce. Op het kruispunt van beide wegen loopt ons traject terug op de GR577. De GR577 loopt rechtdoor via de Rue du Commerce het centrum door.

Kasteel Humain

Kasteel met een belangrijke rol in WOII. Niet te bezoeken, geen bevoorrading.