GR5 Liverdun - Brin-sur-Seille

October 27, 2016
October 2016

near Liverdun, Alsace-Champagne-Ardenne-Lorraine (France)

Op 27 oktober heb ik van Liverdun naar Brin-sur-Seille gelopen. Omdat deze etappe niet in een weekend te lopen is, vanwege het OV, heb ik er een paar overgeslagen, die ik de komende dagen ga lopen. Omdat er maar een bus terug gaat van Brin-sur-Seille naar Nancy, en dat om 18:00 uur, heb ik besloten wat later met de trein naar Liverdun te rijden.Ik vertrok om 08:02 met de trein van Metz naar Nancy en vandaar om 09:07 met de trein naar Liverdun. Het was eerst zoeken hoe ik de sporen bij Liverdun over kon steken naar de andere kant van het spoor, waar de wandeling begon. Het ging gelijk omhoog, maar het was niet steil. Het liep lekker en het was redelijk goed weer. Om 16:45 was ik in Brin, ik moest dus een uur en kwartier wachten, maar beter zo veel te vroeg dan 5 minuten te laat en een taxi naar Nancy te moeten nemen, die zeker 60 euro zou gaan kosten. Met bus 360 van het bedrijf TED naar Nancy gereden. Deze stopte aan de rand van het centrum, dus nog eens 20 minuten gelopen naar het station. Uiteindelijk had ik de trein van 19:20 en was ik om 19:58 in Metz.