GR129 Paliseul - Herbeumont

September 6, 2021
September 2021

near Les Reffes, Wallonia (Belgique)

Na 2 maand terug de draad heropgepikt. Omdat het station van Paliseul echt wel een eind weg ligt van de GR heb ik besloten om in te pikken in Ofagne. Google Maps leidde me langs mooi GR-waardig traject.
Onder een stralende zon trok ik verder langs de GR129. Dat het in de bossen een stuk frisser is vind ik niet erg. Vlak na de Ruiseau Des Aleines is een leuke picknic plek. Onderweg proviant inslaan is niet mogelijk. Je passeert op dit stuk geen enkele winkel, bakker...
Het hoogtepunt (letterlijk) was La Roche des Fées, waar ooit een kasteel stond. Maar daar blijft niet veel meer van over.
Ik had deze etappe wat onderschat want er volgde nog een 2e pittige klim net voor Herbeumont. Ik besloot route stukje in te korten door een kortere weg naar m'n airbnb te nemen. Ik verbleef in een cyclodge. Een aanrader, maar wie niet vast slaapt neemt best oordopjes mee. Super ontvangen geweest door host Clémence. Zowel avondmaal, ontbijt en picknick waren top. Buitendouche was eens iets anders, ecotoilet met zaagsel ook :-)