GR129 Messancy - Arlon

December 17, 2021
December 2021

near Messancy, Wallonia (Belgique)

Na een dubbel ontbijt in Appart'City Arlon (ééntje ervan gaat terug in m'n boterhamdoos) neem ik de trein van Arlon naar Messancy. De 24e en laatste etappe van m'n GR avontuur.
Een stralende dag midden december. Beetje fris maar met een blauwe hemel en af en toe een deugddoend zonnetje. Vanaf Messancy naar Sélange waar ik een bos in duik. Niet zo veel bos vandaag, vooral veel grote akkers en verzichten op de menu, alsook enkele windmolens waar ik vlak langs moest. Daarna de E25 oversteken naar Autelbas en iets verderop ook nog de Chaussee (d'Amour) N4 dwarsen. Ik wandel nu richting Eischen (Luxemburg). Vanaf het klooster ga ik terug klimmen en wandel ik letterlijk op de grens met het groothertogdom Luxemburg met een grenspaal als bewijs. Via Waltzing (randgemeente van Arlon) kom ik terug in de bewoonde wereld en wandel ik Arlon binnen. Als snel bereik ik het eindpunt, de bron van de Semois. Er waren herstellingswerken bezig aan het muurtje rondom de vijver/bron en helaas stroomde er niks uit de bron zelf. Van hieruit nog zo'n anderhalve kilometer naar het station waar m'n wagen op me staat te wachten. Einde van een super avontuur ... smaakt naar meer.