GR129 Florenville - Gérouville

October 18, 2021
October 2021

near Florenville, Wallonia (Belgique)

Start van een 2-daagse waarbij ik 60 km GR129 wil afleggen. De lat ligt hoog, maar de wil is er om er voor te gaan.
Vertrokken met de trein in Brugge om 5u09 zodat ik rond 10u al kan beginnen stappen. Helaas kreeg de locomotief in Brussel Zuid z’n moter niet aan de praat. Even herplannen. Trein tot Marbehan en dan nog effe de TEC-bus op, die me meteen op de GR129 afzet.
11u … En route … Orval here we come. Wegens verloren tijd geen abdijbezoek maar wel een Orval Vert op terras van L’Ange Gardien. Een aanrader want deze is slechts 4,5 graden en super lekker. Enkel daar te verkrijgen van ‘t vat, nergens te koop.
Na dit hoogtepunt een saaie lange asvaltweg richting Pin. En dan eindelijk het bos in. Wel een pittige klim (174 hoogtemeters). Ik loop ook een eindje langs de spoorweg en laat me verdwalen van het ene bos in het andere. Tot ik er bij Gérouville uit ga om m’n bnb op te zoeken. Ik overnacht in Gîte du Charron, waar ik me laat soigneren door Béatrice en Philippe. Ik kreeg er een heerlijke warme maaltijd met alles erop en eraan. Na een heerlijke nacht ben ik terug fris man en heb ik deze 31 km goed verteerd. Op naar nog eens van dadde.