GR11-19: Refugi Comapedrosa - Àreu

August 25, 2023
August 2023

near Arinsal, La Massana (Andorra)

Una de les etapes que ens feien més il.lusió

Sortint del Refugi Comapedrosa pujem la vall principal i girem a la dreta per una valleta amagada. Després de fortes pujades, passem uns petits estanyols i arribem a l'Estany Negre, molt maco.

Des de prop del llac surt un corriol que puja al Pic de Comapedrosa. Nosaltres seguim vall amunt, veient l'Estany Negre cada cop més baix. Dalt de la Vall es gira a l'esquerra, per terreny fàcil, per arribar a la Portella de Baiau, on hi ha espectaculars vistes dels LLacs de Baiau, just a sota nostre, amb el refugi metàl.lic al mig. Cap a l'altra banda, Vistes del Massís de la Pica d'Estats i la part alta de la Valll Ferrera.

La baixada per la canal cap els llacs és molt pendent i desfeta. S'ha d'anar amb molta prudència. Baixem a poc a poc, triguem 20 minuts a arribar a la base on hi ha un caos de roques que compliquen el pas, fins arribar a la vora del llac gran. En cas de neu són imprescindibles grampons i piolet.

Voltem el llac per la dreta sense passar pel Refugi, que queda més amunt, i en arribar a l'altre llac, agafem el camí marcat GR per començar la baixada de la VallFerrera.

Aquest final de la Vall és espectacular, un circ d'altes i dretes muntanyes.

Comencem la llarga baixada per la VallFerrera, primer per pastures, més avall per boscos, on el camí és més complicat, i finalment arribem al Pla de Boet on veiem el Refugi Vallferrera a l'altra banda del riu.

Com que anem lents per la calor, decidim baixar per la pista cap a Àreu. Són 10 km, on es poden tallar algunes curves de la pista per corriols. Finalment, i caient quatre gotes, arribem a Àreu. Hem trigat 9h45, el terreny és complicat, pujant fins quasi 2.800. i la VallFerrera és molt llarga, total hem fet 21 Km

Etapa d'alta muntanya, espectacular i exigent. Molt recomenable.

Estanyols

Photo ofEstanyols a sota i ultima pujada per arribar a l’Estany Negre Photo ofEstanyols a sota i ultima pujada per arribar a l’Estany Negre

Estanyols a sota i ultima pujada per arribar a l’Estany Negre

Estany Negre

A dalt a l’esquerra el Port de Baiau. I vista del caminet que puja al Pic Comapedrosa

Arribant al Port de Baiau

Port i Llacs de Baiau

PictographRisk Altitude 9,117 ft

Canal de baixada de la Portella de Baiau

Molt dreta i descomposta. Molta precaució. Amb neu imprescindible piolet i grampons

Cap al final de la canal

Photo ofA la vora del llac. Es veu el refugi metàllic dalt del turonet Photo ofA la vora del llac. Es veu el refugi metàllic dalt del turonet

A la vora del llac. Es veu el refugi metàllic dalt del turonet

Photo ofPlà d'Arcalís. Seguim esquerra a la vora del riu Photo ofPlà d'Arcalís. Seguim esquerra a la vora del riu Photo ofPlà d'Arcalís. Seguim esquerra a la vora del riu

Plà d'Arcalís. Seguim esquerra a la vora del riu