GR R2 Etapa 11 la Giffe du Diable - Gîte de Basse Vallée 2023-08-08 7:24

Photo ofGR R2 Etapa 11 la Giffe du Diable - Gîte de Basse Vallée 2023-08-08 7:24 Photo ofGR R2 Etapa 11 la Giffe du Diable - Gîte de Basse Vallée 2023-08-08 7:24 Photo ofGR R2 Etapa 11 la Giffe du Diable - Gîte de Basse Vallée 2023-08-08 7:24

2074
August 20, 2023
August 2023

near Roche Plate, Réunion (Réunion)

GR R2 Etapa 11 la Giffe du Diable - Gîte de Basse Vallée 2023-08-08 7:24

És una etapa inicialment plana, en zona plenament volcànica, amb vegetació baixa, recent conquerits els terrenys per la botànica, colors canviants d’ocre, a vermellosos, a negres i grisos, cada colada té un color característic... és espectacular. Arribats a la Giffe du Diable, i donat que fa bon temps, preferim dedicar uns minuts a tornar a contemplar de nou la Plaine des Sables... molt bonic, màgic.

Anem seguint la cresta, amb una bona panoràmica del volcà i de les diferents colades de lava. Els precipicis donen vertigen... i al davant sabem que hi ha una erupció en curs, tot i que no perillosa, doncs la lava va sortint en un túnel i tan sols ha arribat a menys de dos quilòmetres de la carretera. Altres anys l’ha travessada, i després cal esperar uns sis mesos fins a refer l’asfalt i restablir el tràfic.

Tot pla fins que arriba el moment de baixada, el paisatge canvia radicalment, per exemple ens anem trobant ciques, aquestes plantes anomenats fòssils vivents. Aquí no hi ha esglaons formals, anem baixant entre roques, rieres... sempre sense cap possibilitat de perdre’s. Llarga baixada, també des de dalt del volcà ha començat a ploure, i fem tota la baixada amb pluja, a voltes poca i altres força. A mitja baixada saludem un grup d’espanyols i catalans que hem conegut la nit anterior, molt agradables i simpàtics, van amb guia i han fet bona part del GR R2.

Finalment arribem a la Gîte de Basse-Vallée, que està tancada fins les 16:00!!, però podem dinar tranquil·lament a la seva terrassa. A les 16:00 arriba el guarda amb el seu fill, ens dona roba de llit, dormirem amb una habitació de dos lliteres i compartirem taula amb dues parelles que ja hem conegut abans i que han fet el GR R2 al complert com nosaltres. Una “dodo” i bona viandes, un interessant primer plat amb unes arrels al forn realment bones, de segon el clàssic: arròs, llenties i carn.

Ruta de Gite du Volcan a Jacques Payet passant per:
- Piton de Berth

La ruta del GR R2 al complert, està disponible a: GR R2 La Providence - Roche Écrite - Piton des Neiges - Nez Coupé de Sainte-Rose - Basse Vallée