GR R2 Etapa 1 La Providence - Gîte Roche Écrite 2023-07-28 8:19

Photo ofGR R2 Etapa 1 La Providence - Gîte Roche Écrite 2023-07-28 8:19 Photo ofGR R2 Etapa 1 La Providence - Gîte Roche Écrite 2023-07-28 8:19 Photo ofGR R2 Etapa 1 La Providence - Gîte Roche Écrite 2023-07-28 8:19

August 20, 2023
July 2023

near La Providence, Réunion (Réunion)

GR R2 Etapa 1 La Providence - Gîte Roche Écrite 2023-07-28 8:19

Vàrem decidir-nos per fer el GR R2 al complert, sense emprar ni bus, ni taxi al mig del recorregut... per tant començàrem a La Providence, i sabíem que tindríem una pujada propera als 1.900 metres de desnivell. Té tres trams molts diferenciats.
El primer molt interessant, et dona pistes del que anirem trobant els propers dies. Hem saludat un bon nombre d’habitants de La Réunion que son senderistes i aquest és un camí fàcil des de la capital, amb bones vistes, en Clément ens ho va dir. Si podeu no us el perdeu. El segon tram es d’asfalt, i comença amb un punt d’aigua, la veritat és que s’agraeix, doncs ja has fet una bona tirada i encara et queda una pujada al mig de la selva. Es pot agafar una drecera, però ens han comentat que està molt enfangat i sent el primer dia hem preferit mantenir les botes seques i els pantalons el més nets possibles. El tercer tram és realment bonic, ja t’incorpores de ple en la zona forestal selvàtica, grans falgueres arborícoles. Força fang, però de bon caminar. Finalment arribem a la Plaine des Chicots, on hi ha la Gîte de la Roche-Ecrite.

Hem tingut, per primer cop, l’oportunitat de veure de prop parelles d’ocells de “Tec-tec”, la femella sense colors i el mascle amb un ventre ataronjat. Tenen molt poca por, són curiosos, i s’acosten molt i molt. Habitualment per parelles. Són endèmics, i tot i que estan protegits, hi ha a per tot!! Espectaculars els boscos d’araucàries i de falgueres arborícoles, que tan sols havia vist a Nova Zelanda, de fet són originaries d’aquestes illes.

Excel·lent atenció per part de la família que fan de guardes, amb cinc nens petits. Bon menjar -que serà l’estàndard-: una beguda de rom i fruita de benvinguda, un primer plat (aquest cop sopa), arròs blanc, grana bullida (aquest cop llenties)-, una carn o peix (aquesta nit salsitxes de pollastre), tot picant i empebrat i un pastís espectacular. El dormitori fred, la dutxa -ni provar-la-, però tot net i acollidor.

Hem fet una volta aprofitant la posta de sol pels voltants, i ha un antic pavelló de caça.

La ruta del GR R2 al complert, està disponible a: GR R2 La Providence - Roche Écrite - Piton des Neiges - Nez Coupé de Sainte-Rose - Basse Vallée

Salut i Cames!!

Photo ofInici GR R2 - La Providence - Saint Denis Photo ofInici GR R2 - La Providence - Saint Denis Photo ofInici GR R2 - La Providence - Saint Denis

Inici GR R2 - La Providence - Saint Denis

PictographRiver Altitude 5,971 ft

Ravine Fleurs Jaunes

PictographMountain hut Altitude 6,040 ft
Photo ofGîte de la Roche Ecrite - Plaine des Chicots Photo ofGîte de la Roche Ecrite - Plaine des Chicots Photo ofGîte de la Roche Ecrite - Plaine des Chicots