GR 92-ETAPA 4: Roses - Sant Pere Pescador

Photo ofGR 92-ETAPA 4: Roses - Sant Pere Pescador Photo ofGR 92-ETAPA 4: Roses - Sant Pere Pescador Photo ofGR 92-ETAPA 4: Roses - Sant Pere Pescador

April 19, 2022
April 2022

near Roses, Catalunya (España)

Etapa totalment planera amb Inici d'etapa a la parada del bus de la companya Sarfa on he arribat procedent de Figueres. La parada d'inici d'etapa a Roses està tot just davant la Ciutadella i la platja Nova de Roses i amb final a Sant Pere Pescador on agafarè de nou un bus de la companya Sarfa per tornar a Figueres on l'estació d'autobusos i la de Renfe estàn pràcticament juntes. Normalment l'etapa acaba al centre d'informació de "El Cortalet", però en el meu cas l'he allargat fins a Sant Pere per raons de logística, donat que a Sant Pere sí hi ha parada de bus. Comencem a caminar i deixem Roses per endinsar-nos per camins on anirem travessant camps de conreu i zones humides fins arribar a Castelló d'Empúries. Un cop vist el més important del poble, ens retrobem de nou amb els camps de conreu i pastura de bestiar fins arribar al punt d'informació de "El Cortalet" , punt d'inici i informació per tal de visitar els aiguamolls de l'Empordà. Anem resseguint un dels trajectes i anirem passant per punts d'observació d'aus fins arribar a la Gola del Fluvià, on ens retrobem amb la platja. Travessem el riu i anirem seguint el seu curs fins a arribar a Sant Pere Pescador, on disposem de parada de bus Sarfa.
Durant el trajecte, s'han de fer un parell de trams curts de carreteres secundàries.
Tot i haver indicadors, penso que és important portar gps o mapa.
La informació que aporto és orientativa.

Videos del GR -92 complet al meu canal de youtube: MALACO74

Etapa totalmente plana con inicio en la parada de bus de la compañía Sarfa ubicada delante de la Ciudadela y la playa nova de Roses y con final en el pueblo de Sant Pere Pescador. Normalmente la etapa acaba en el centro de información de "El Cortalet", pero en mi caso la alargo hasta Sant Pere por razones de logística, dado que en Sant Pere sí hay parada de bus de la compañía Sarfa.
Comenzamos a caminar y dejamos Roses para adentrarnos en zonas de campos de cultivo zonas húmedas y pastura de ganado hasta llegar a Castelló d'Empúries. Una vez visitado lo màs importante del pueblo, nos reencontramos con campos de cultivo y pastura de animales hasta llegar al punto de información de "El Cortalet" , punto de inicio y información para visitar els aiguamolls de l'Empordà.
Vamos siguiendo uno de los recorridos y pasaremos por diferentes puntos de aivstamiento de aves hasta alcanzar la costa con la desembocadura del río Fluvià.
Atravesamos el río y seguimos su cauce hasta llegar al pueblo de Sant Pere Pescador, donde hay parada de bus de la compañía Sarfa.
Durante el trayecto, se hacen un par de tramos cortos por carreteras secundarias.
Todo y haber indicadores, se recomienda llevar gps o plano.
La información que aporto es orientativa.

Videos del GR -92 completo en mi canal de youtube: MALACO74

PictographRiver Altitude 3 ft

El Fluvià

PictographRiver Altitude 5 ft

Riu Fluvià (Sant Pere Pescador)