GR 5: La Cure - Nyon

May 12, 2019
May 2019

near La Cure, Canton de Vaud (Switzerland)

La Cure - Nyon

• Photo of Ruudmeij
    Ruudmeij May 15, 2019

Op tijd opgestaan om de wandeling voor vandaag aan te vangen. Besloten om in 1 keer vanaf La Cure door te lopen naar Nyon. Het weer ziet er zonnig uit, nog wel aan de frisse kant maar voor ons de juiste wandel-temperatuur.
    We lopen vanaf de camping naar het treinstation wat aan de overkant van de weg ligt: naar het spoor toe lopen en voor het spoor rechts is de halte. Er staat een ticket machine om de tickets te kopen. Volg de instructies en betalen met de pin. Druk ongeveer 10 minuten voor aankomst van de trein op de stopknop (buiten aan de muur) om de trein te laten stoppen. 15 minuten later sta je in La Cure.
    De wandeling is in het begin heuvelachtig: dus een beetje klimmen en dan weer dalen. Vanaf Saint Cergue is het voornamelijk down hill. De weg moet regelmatig overgestoken worden.
    Als Nyon nadert doemen de Alpen op, een mooi (voor)uitzicht.
    In Nyon aangekomen loop je onder het station door op weg naar het meer. Daar is het eindpunt voor deze keer. De volgende keer gaan we de Alpen in. We zijn erg benieuwd hoe dat gaat verlopen.
    Met de trein (natuurlijk weer tickets kopen, de trein vertrekt vanaf spoor 21-22, een ondergronds spoor) terug naar Saint Cergue des Cheseaux.