GR 5 (etapa 3) - JORNADA 8 - CAN PERELLADA-GELIDA

April 20, 2019

•   4.7 1 review

near La Beguda Alta, Catalunya (España)

VEURE TOTS ELS GR's DE CATALUNYA

Vuitena jornada del GR 5, en la que hem fet l'etapa 3 de la FEEC, de Can Perellada a Gellida.

El GR 5 o Senders del Miradors neix a Sitges i arribar a Canet de Mar, població eminentment costanera, tot i que nosaltres l´hem fet en “direcció contraria”, començant a Canet i acabant a Sitges.
Des de Canet el Sender s’enfila per travessar el Parc Natural del Montnegre-Corredor, arribant a Sant Celoni i torna a pujar per endinsar-se al Parc Natural del Montseny. Un cop travessat aquest massís, el sender arriba a Aiguafreda, puja pels Cingles de Bertí seguint cap a Sant Miquel del Fai, Gallifa i Sant Llorenç Savall per anar al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l'Obac i seguir cap a Montserrat, muntanya sagrada de Catalunya. Després baixa al Penedès per finalment travessar el Parc Natural del Garraf, territori de naturalesa càrstica i vegetació peculiar, ple de dolines i simes i arribar a les platges de Sitges.
Aquest GR 5 té “homologades” per la FEEC 12 etapes, en les que es recorren uns 200 kilòmetres, tot i que nosaltres hem decidit fer tot el traçat en 10 Jornades, agrupant dos parells d’etapes, la sis amb la set i la onze amb la dotze, i ajustant l’inici i final de cada Jornada a les possibles connexions “des de/a” Barcelona amb transport públic.
Les 10 jornades son les següents:
- JORNADA 01 - CANET DE MAR- SANT CELONI (Etapes 12+11 de la FEEC )
- JORNADA 02 - SANT CELONI-MONTSENY (Etapa 10 de la FEEC)
- JORNADA 03 - MONTSENY-AIGUAFREDA (Etapa 9 de la FEEC)
- JORNADA 04 - AIGUAFREDA-SANT FELIU DE CODINES (Etapa 8 de la FEEC)
- JORNADA 05 - SANT FELIU DE CODINES-RELLINARS (Etapes 7+6 de la FEEC)
- JORNADA 06 - RELLINARS-MONTSERRAT-MONISTROL (Etapa 5 de la FEEC)
- JORNADA 07 - MONESTIR DE MONTSERRAT-CAN PERELLADA (Etapa 4 de la FEEC)
- JORNADA 08 - CAN PERELLADA-GELIDA (Etapa 3 de la FEEC)
- JORNADA 09 - GELIDA-OLESA DE BONESVALLS (Etapa 2 de la FEEC)
- JORNADA 10 - OLESA DE BONESVALLS-SITGES (Etapa 1 de la FEEC)

Dades bàsiques:
o Sant Llorenç d’Hortons

• Photo of jjsoriacaminar
    jjsoriacaminar May 8, 2022

Me gustado tu descripciones y es fácil de seguir gracia. Queria saber si has continuado la ruta a sigets en este sentido para bajarla pues me ha gustado tu descripciones unsaludo