GR 5: Barr-Refuge de Gruckert

September 15, 2017
September 2017

near Barr, Grand-Est (France)

GR 5: Barr-Refuge de Gruckert

• Photo of Ruudmeij
    Ruudmeij Apr 28, 2018

Deze periode lopen we 14 tracks aaneengesloten, omdat het niet anders mogelijk is. Je bent echt meerdere dagen in de natuur. Dus openbaar vervoer is er niet. We hebben dus de rugzak gevuld incl. tent en kampeerbenodigdheden. Maar maken ook gebruik van hotels e.d.
    We zijn met de nachtbus van de maatschappij Flixbus vanuit Amsterdam vertrokken richting Strassbourg. We komen 's ochtends vroeg aan en lopen naar het treinstation, ruim een half uur lopen vanaf het busstation. Daar pakken we de trein naar Barr, ons startpunt.
    We hadden vooraf gereserveerd bij de Refuge de Gruckert om de eerste nacht door te brengen. Het was qua afstand een korte wandeling, maar de laatste kilometers moest stevig geklommen worden, wat ons de nodige tijd kostte. Aangekomen bij de Refuge duurde het nog tot ongeveer 17:30 u voordat er iemand aankwam. Deze man moest even een telefoontje plegen om ons verblijf te verifiëren. Gelukkig werd deze reservering bevestigd, alleen er zou pas iemand om 21 uur aanwezig zijn. Hij was er slechts om spullen af te leveren. Gelukkig konden we met hem wel de kamer regelen, zodat we konden slapen. Alleen moesten we zelf voor ons eten zorgen. Daar hadden we al rekening mee gehouden.