GR 4.3 - Serraïma-Cabrianes + des de/a 'Cabrianes enllaç'

Photo ofGR 4.3 - Serraïma-Cabrianes + des de/a 'Cabrianes enllaç' Photo ofGR 4.3 - Serraïma-Cabrianes + des de/a 'Cabrianes enllaç' Photo ofGR 4.3 - Serraïma-Cabrianes + des de/a 'Cabrianes enllaç'

May 9, 2024
May 2024

near Cabrianes, Catalunya (España)

VEURE TOTS ELS GR's DE CATALUNYA

El GR 4.3 és una variant del GR 4 que va de la cruïlla de l’etapa 8 amb la pista de Serraïma al principi de l’etapa 9, a tocar del pont sobre el Riu Llobregat, passant per la població de Sallent.
Procedent d'un GR europeu (el “E 7”), el Sender GR 4 és una travessa d’uns 172 kilòmetres, des de la frontera amb França fins a Montserrat, que s'inicia en el pont internacional de Puigcerdà, s'enfila per Alp fins a Coll de Pal i, després, baixa fins La Pobla de Lillet, prop de les Fonts del Llobregat, que pertanyen al municipi de Castellar de n'Hug. Tot seguit creua aquest riu i puja al Santuari de Falgars, des d'on es dirigeix a Sant Romà de la Clusa i Borredà, al costat mateix de la carretera que va de Berga a Ripoll. Des de Borredà el camí es torna a enfilar fins arribar a La Quar. L'itinerari continua per Sagàs, Sant Pau de Pinós i l'interessant monestir de Sant Benet de Bages, per tal de passar per Sant Vicenç de Castellet i pujar a Montserrat.
Aquesta travessa està dividida en 11 etapes, tot i que, per possibilitats de connexió amb Barcelona o de pernoctació, s’ha fet en 9 Jornades

Les 9 jornades en les que vam fer el recorregut “bàsic” del GR son les següents:
Jornada 1 - (Etapa 1) - Puigcerdà-Alp
Jornada 2 - (Etapa 2+3.1a) - Alp-Coll de Pal-La Pobla de Lillet
Jornada 3 - (Etapa 3.2a+4) - La Pobla de Lillet-Santuari de Falgars-Borredà
Jornada 4 - (Etapa 5+6.1a) - Borredà-Sagàs-Ctra. C62
Jornada 5 - (Etapa 6.2a+7.1a) - Ctra. C62-Sant Pau de Pinós-Ctra. BV4401
Jornada 6 - (Etapa 7.2a+81a) - Ctra. BV4401-Santa Maria de Cornet-Ctra. BP4313-(Avinyó)
Jornada 7 - (Etapa 8.2a+9.1a) - (Avinyó)-Ctra. BP4313-Cabrianes-Pont de Cabrianes
Jornada 8 - (Etapa 9,2a+10) - Pont de Cabrianes-El Pont de Vilomara -Sant Vicenç de Castellet
Jornada 9 - (Etapa 11) - Sant Vicenç de Castellet-Monestir de Montserrat
Que es complementen amb aquestes dues Variants, una d’elles amb dos etapes, “homologades” per la FEEC:
- GR 4.2/Etapa 1 - Coll de Pal-Bagà
- GR 4.2/Etapa 2 - Bagà-El Pla de Falgars
- GR 4.3 - Serraïma-Cabrianes

DADES BÀSIQUES DE LA JORNADA:
- Data de realització: 09/05/2024
- Track: Gravat amb GPS d’i-Phone directament a Wikiloc i “netejat” amb BaseCamp sobre mapes OTM (OpenTopoMap de Garmin)
- Recorregut: De la parada d’autobusos “Cabrianes enllaç” al GR 4.3 seguint el GR 4/e8 i tornada per la Variant
- Etapa del GR 4: Variant 4.3
- Tipus de traçat: Circular
- Inici i final de la Jornada: Parada d’autobusos “Cabrianes enllaç”
- Desplaçament d’anada des de Barcelona: Tren de Rodalies, línia R4, a Manresa i bus ALSA
- Desplaçament de tornada a Barcelona: Bus ALSA a Manresa i tren de Rodalies, línia R4
- DADES SEGONS “ibp index”: (Què és l’índex "ibp"?)
# Grau de dificultat: 57

Cal tenir en compte que la duresa o l’esforç d’una ruta serà igual a:
Index ibp + Estat de forma física + Ritme de carrera + Condicions climatològiques

# Distancia total: 18,34 km
# Velocitat mitja: 5,6 km/h
# Veure anàlisi "IBP" complet
- COMENTARIS A DESTACAR:
# En aquesta Variant hem seguit el track del GR 4.3 que es troba a la web de la FEEC, tot i que iniciant la Jornada a la parada d’autobusos a la via de servei de la C-16, per, seguint per la C-430, anar a buscar el remodelat pont que travessa el Riu Llobregat on just abans de creuar-lo trobem el traçat del GR 4/e9 per arribar pocs metres després de creuar el Riu a la cruïlla d’accés a Cabrianes, on, sense arribar a entrar al poble, comença l’etapa 8 de GR
# Seguim ara el traçat del GR 4/e8, pujant per una còmoda pista que sense deixar el Sender ens portarà fins a la cruïlla amb la pista de Serraïma, on comença el GR 4,3.
# Abans haurem passat per una curiosa construcció que resulta ser un antic Forn de Guix, pel Coll de la Pedra Esmoladora i per l’Ermita de Sant Martí de Fucimanya
# El traçat del GR 4.3 segueix, ara en clar descens, per la pista trobada a l’esquerra, que porta directament al poble de Sallent
# El Sender travessa la població de Nord a Sud, passant per diversos carrers en tot moment amb un marcatge “blanc-i-vermell” perfecte, cosa no gaire habitual quan un GR transcorre per un nucli urbà
# Finalment arribem al marge esquerre del Rui Llobregat, on coincidim amb el GR 210 “Camí del Llobregat”, GR no homologat amb el que compartim traçat fins al final del GR 4.3
# Arribem a la Carretera B-430, just abans del pont sobre el Llobregat, final de la Variant GR 4.3
# Creuem de nou el pont, ara en direcció contraria, per arribar de seguida a la parada d’autobusos “Cabrianes enllaç” (direcció Sud), a la entrada del barri miner de la Botjosa (municipi de Sallent), on acabem la Jornada