GR 3. Tram Campdevànol - Sant Joan de les Abadesses

Photo ofGR 3. Tram Campdevànol - Sant Joan de les Abadesses Photo ofGR 3. Tram Campdevànol - Sant Joan de les Abadesses Photo ofGR 3. Tram Campdevànol - Sant Joan de les Abadesses

April 2, 2023
April 2023

near Campdevànol, Catalunya (España)

GR 3. Tram Campdevànol - Sant Joan de les Abadesses

[CAT]
Etapa llarga i amb força desnivell que transcorre per paratges solitaris entre boscos de roures, faigs i pins. El camí està força ben marcat i no té dificultats especials.

La ruta comença a Campdevànol, a la plaça al costat de l'església, per seguidament creuar el riu Fresser pel Pont de la Farga. Se'n fa una part pel casc urbà, creuant el polígon industrial, fins arribar a l'inici de la pista forestal que es troba a la dreta de la carretera N-260 en direcció nord, pujant al costat del Torrent de Sant Martí.

Poc després es travessa el torrent i s'inicia la pujada per un corriol, passant pel costat de les ruïnes de Sant Martí de Baix. La pujada ofereix unes vistes fantàstiques sobre la vall de Ribes i del poble de Campdevànol. Després d'una forta pujada, hi ha un pas estret entre roques que ens conduirà a la Masia de Coronas. El camí segueix per una pista petita fins arribar al punt més alt d'aquesta etapa, on hi ha un petit mirador (1.440 m), i a partir del qual s'inicia la baixada fins arribar a Sant Julià de Saltor.

A pocs metres de Sant Julià de Saltor hi ha el Coll de Canyemars (1.375 m), a partir del qual la ruta segueix per una pista en suau baixada, tot i que aviat es deixarà per agafar un corriol pel bosc que va planejant amb lleugera pujada fins al Collet del Vent (1.384 m). A partir d'aquí es pren un corriol a la dreta pel bosc, baixant fins a passar pel costat de les ruïnes de l'ermita de Santa Maria de Vidabona i el Coll de la Fullosa.

Passat el Coll de la Fullosa, es deixa la pista principal agafant un corriol a la dreta, punt a partir del qual coincideixen el GR 3 amb el GR 1. El sender remunta fins a un collet poc marcat i s'inicia el descens final cap a Sant Joan de les Abadesses, passant per Solei Avall.

Finalment, el camí desemboca a la Via Verda anomenada "Ruta del Ferro", que ve des de Ripoll seguint el traçat de l'antiga via del ferrocarril tancada fa anys. El track segueix una part d'aquesta via, creuant el pont del Roser i finalitzant a l'antiga estació de Sant Joan de les Abadesses, reconvertida ara en un restaurant.

[ESP]
Etapa larga y con bastante desnivel que transcurre por parajes solitarios entre bosques de robles, hayas y pinos. El camino está bastante bien marcado y no tiene dificultades especiales.

La ruta se inicia en Campdevànol, en la plaza junto a la iglésia, para seguidamente cruzar el río Fresser por el Pont de la Farga. Se realiza una parte por el casco urbano, cruzando el polígono industrial, hasta llegar al inicio de la pista forestal que se encuentra a la derecha de la carretera N-260 en dirección norte, subiendo junto al Torrent de Sant Martí.

Poco después se atraviesa el torrente y se inicia la subida por un sendero, pasando junto a las ruinas de Sant Martí de Baix. La subida ofrece unas fantásticas vistas sobre el valle de Ribes y del pueblo de Campdevànol. Tras una fuerte subida, se encuentra un paso estrecho entre rocas que nos conducirá a la Masía de Coronas. El camino sigue por una pequeña pista hasta llegar al punto más alto de esta etapa, donde hay un pequeño mirador (1.440 m), y a partir del cual se inicia la bajada hasta llegar a Sant Julià de Saltor.

A pocos metros de Sant Julià de Saltor se encuentra el Coll de Canyemars (1.375 m), a partir del cual la ruta sigue por una pista en suave bajada, aunque pronto se dejará para tomar un sendero por el bosque que va llaneando con ligera subida hasta el Collet del Vent (1.384 m). A partir de aquí se toma un sendero a la derecha por el bosque, bajando hasta pasar junto a las ruinas de la ermita de Santa María de Vidabona y el Coll de la Fullosa.

Pasado el Coll de la Fullosa, se deja la pista principal cogiendo un sendero a la derecha, punto a partir del cual coinciden el GR 3 con el GR 1. El sendero remonta hasta un pequeño collado poco marcado y se inicia el descenso final hacia Sant Joan de les Abadesses, pasando por Solei Avall.

Finalmente, el camino desemboca en la Vía Verde denominada "Ruta del Ferro", que viene desde Ripoll siguiendo el trazado de la antigua vía del ferrocarril cerrada hace años. El track sigue una parte de esta vía, cruzando el puente del Roser y finalizando en la antigua estación de Sant Joan de les Abadesses, ahora reconvertida en un restaurante.

Trencall a la dreta

St. Julià de Saltor

Coll de Canyemars

Coll de la Fullosa. Trencall a la dreta

Trencall a la dreta

Photo ofAntiga estació de St. Joan de les Abadesses Photo ofAntiga estació de St. Joan de les Abadesses Photo ofAntiga estació de St. Joan de les Abadesses