GR 3 Etapa 9 - d'Adons a la Torre de Tamúrcia

Photo ofGR 3 Etapa 9 - d'Adons a la Torre de Tamúrcia Photo ofGR 3 Etapa 9 - d'Adons a la Torre de Tamúrcia Photo ofGR 3 Etapa 9 - d'Adons a la Torre de Tamúrcia

May 15, 2024
May 2024

near Xerallo, Catalunya (España)

D’Adons a la Torre de Tamúrcia: Etapa 9 del GR 3
Sortim del prat que hi ha davant les cases d’Adons (1325m) i enfilem direcció Sud cap al coll del Portús, una pujada continuada ens hi puja en poc mes d’una hora, deixant-nos al darrere unes espectaculars vistes del Pirineu. Un cop arribats al coll (1690m - 2.7Km)) un corriol a la dreta ens mena cap a un pas estret entre roques, es el pas del Portús, que ens permet baixar dels penya-segats de la serra de Sant Gervàs cap a la Terreta, nom en que es coneix aquest racó entre el Congost de Mont-rebei i l’embassament de Escales.
Seguint les fites que baixen pel dret des de les roques, arribem a un llom del serrat de la Cabanera (1385m), on un corriol a la dreta ens durà flanquejant fins a l’ermita de Sant Gervàs (1275m - 4.4Km).
Seguim aquest camí fins arribar a una pista on agafarem a la esquerra un corriol que baixa decidit fins el barranc de Sant Gervàs, encara abans farem un tros de pista, que deixarem per l’esquerra i seguirem travessant un parell de barrancs fins arribar al mes fons, el barranc de Miralles (960m - 6.5Km). D’aquí un costerut i curt corriol, ens durà fins a un còmode camí que ens menarà fins a la Torre de Tamúrcia.

Adons

Unes cases arrambades sota una roca amb lèsglèsia de Sant Vicenç, una pista per arribar-hi, i una zona d'aparcament, sense cap mena de servei, només una casa on venen xolís, un embotit típic de la zona

Pas del Portús

Al arribar al coll una escletxa entre roques, ens permet baixar a l'altre vessant de la serra de Sant Gervàs

1384m girem cap a la dreta

Punt alt a mitja baixada, després d'una baixada molt dreta, girem cap a la dreta per descendre flanquejant la falda de la muntanya.

Ermita de Sant Gervàs

Petita ermita de Sant Gervàs, a raser d'unes roques trobem aquesta petita ermita, rodejada de les restes d'un mas.

Coma les Moreres

Pista

PictographRiver Altitude 3,476 ft

PictographRiver Altitude 3,442 ft

Barranc

PictographRiver Altitude 3,360 ft

PictographRiver Altitude 3,136 ft

Barranc de Miralles

Travessdem el llit del barranc, avui posta aigua i hem de saltar el corrent

Seguint un amagat corriol, arribem a la pista que ens durà fins a la població.

La Torre de Tamúrcia

Població de la Torre de Tamúrcia. es pot visitar el casal dels voltors.