GR 170.1+GR 170.2 - Torà-Bon Pas-Mas Masquita-Tora

Photo ofGR 170.1+GR 170.2 - Torà-Bon Pas-Mas Masquita-Tora Photo ofGR 170.1+GR 170.2 - Torà-Bon Pas-Mas Masquita-Tora Photo ofGR 170.1+GR 170.2 - Torà-Bon Pas-Mas Masquita-Tora

May 17, 2024
May 2024

near Torà de Riubregós, Catalunya (España)

VEURE TOTS ELS GR's DE CATALUNYA

Aquestes Variants “1” i “2” del GR 170, fàcilment connectables entre si, permeten, aprofitant alguns trams les etapes 1, 2 i 3 del traçat bàsic del Sender, fer una interesant travessa circular amb inici i final d Torà.
El GR 170, nomenat “La Vall del Llobregós”, és una travessa circular d’uns 57 kilòmetres, amb principi i final a la Plaça de la Font a Torà.
La localitat de Torà és l’epicentre d’aquest sender circular dividit en tres etapes. El traçat del GR està dividit en dues grans zones delimitades per les serres de l’Aguda i Pinós. Al nord trobem el paisatge típic del Solsonès meridional, on predominen les obagues de bosc de pi i roure, que s’alterna amb camps de conreu. És la part més humida i on es concentren la major part de masies, camins i fonts del sender. Al sud d’aquestes serres el paisatge és típicament segarrenc. La plana del riu Llobregós, zona de conreu de blat i ordi, dona pas a les guixeres dels altiplans d’Ivorra, Palouet i Massoteres.
Aquest GR 170 té “homologades” per la FEEC 3 etapes, que s'han fet també en tres Jornades, tot i que amb alguns ajustos en el punt de inici i final.

Les Jornades son les següents:
Jornada 1 (Etapa 1) - Torà-Biosca
Jornada 2 (Etapa 2+3.1a) - Biosca-Cruïlla dels 3 camins-Ardevol
Jornada 3 (Etapa 3.2a) - Ardevol-Torà
Que es complementen amb aquestes quatre Variants “homologades” per la FEEC, que, per la seva proximitat i llargada, han estat fetes agrupades de dos en dos (“1”+”2” i “3”+”4”):
GR 170.1 - Torà-Cruïlla del Bon Pas
GR 170.2 - Torà-Mas Masquita
GR 170.3 - Torà (Pont de Fontanet)-Cruïlla Toll de l'Amic de la Riera de Llanera
GR 170.4 - Riera de Llanera-Mas Petja

DADES BÀSIQUES DE LA JORNADA:
- Data de realització: 17/05/2024
- Track: Gravat amb GPS d’i-Phone directament a Wikiloc i “netejat” amb BaseCamp sobre mapes OTM (OpenTopoMap de Garmin)
- Recorregut: De la parada d’autobusos de Torà i tornada, després de fer el traçat circular que Variants i part del traçat bàsic del GR faciletent
- Etapa del GR 170: Variants 170.1 i 170.2
- Tipus de traçat: Circular
- Inici/final de la Jornada: Parada d’autobusos de Torà
- Desplaçament d’anada des de Barcelona: Bus ALSA
- Desplaçament de tornada a Barcelona: Bus ALSA
- DADES SEGONS “ibp index”: (Què és l’índex "ibp"?)
# Grau de dificultat: 61

Cal tenir en compte que la duresa o l’esforç d’una ruta serà igual a:
Index ibp + Estat de forma física + Ritme de carrera + Condicions climatològiques

# Distancia total: 21,79 km
# Velocitat mitja: 5,1 km/h
# Veure anàlisi "IBP" complet
- COMENTARIS A DESTACAR:
# Per fer aquestes Variants hem seguit els tracks que es troben a la web de la FEEC, tot i que començant la Jornada a la parada d’autobusos, molt a prop del Camí a Palauet, on comença la primera Variant
# El traçat de la Variant GR 170.1 transita en tot moment per una pista agrícola, voltat de camps de conreu, desembocant finalment a l’enllaç amb el GR 170/e1, on acaba la Variant
# Seguim el Sender principal del GR, direcció a Biosca, població on entrem seguint el corriol que va paral·lel a la seva Riera
# Poc després de passar sota la Carretera C-1421a, trobem un clar, amb unes escales a l’esquerra, inici de la etapa 2 del GR 170, que continua seguint la Riera de Biosca
# Mas Masquita o la Mesquita, conjunt d’edificacions agropecuàries, inici del GR 170.2 deixant el traçat del GR 170/e2
# Seguim durant aproximadament un quilòmetre per pista asfaltada, fins arribar a Cabirols, mas i granja
# Estació fotovoltaica, a tocar de la masia de Can Millet
# L’Aguda petit nucli de població del municipi de Torà, amb el Santuari de Santa Maria i restes del Castell. A la sortida trobem l’Ermita de Sant Salvador, on deixem la pista agafant un corriol que comença a baixar, de forma contundent, cap a Torà
# Abans d’arribar al poble, acaba el traçat de la Variant GR 170.2, en la cuïlla on es troba amb el GR 170/e3
# Seguint aquest Sender de seguida s’arriba a la Plaça de la Font de Torà, final del GR 170. Nosaltres creuem la població fins a arribar a la parada d’autobusos, final de la Jornada