GR-109 Etapa 15 Castro Santa Eulalia de Oscos

Photo ofGR-109 Etapa 15 Castro Santa Eulalia de Oscos Photo ofGR-109 Etapa 15 Castro Santa Eulalia de Oscos Photo ofGR-109 Etapa 15 Castro Santa Eulalia de Oscos

October 8, 2019
October 2019

near Castro, Asturias (España)

Excursió feta el dia 02/10/2019
Avui he de marxar d'hora perqué, per anar bé, he d'està a Santa Eulalia no gaire més tard de les dotze.
M'he llevat a 2/4 de 6, per esmorzar no hi ha problema, si vols, a l'alberg te'l deixant preparat, també hi ha màquina de cafè i begudes.
Només sortir ja estava plovisquejant, el camí és dolent i en forta baixada fins el riu, per acabar-ho d'arreglar vaig tenir problemes amb el lot, un desastre fins que no es va fer de dia. Després dels dos ponts Wp1 i wp2 el camí millora una mica, al wp3 deixem la pista i agafem un sender a la nostre dreta, aquest sender va gairebé de pla flanquejant la muntanya i seguint la vall del riu Agüero, és un camí preciós. Al wp4 hi ha l'àrea recreativa de La Ferreira, just a tocar el riu. Aquí fem una estona de pista, però aviat tornem a pujar fins a l'ermita de Santa Maria wp5, aquí hi ha proliferació de marques de diferents camins, s'ha de creuar la tanca de la dreta i tirar amunt, tot seguit tornem a agafar el camí de flanqueig i a gaudir-lo, arribem a Ferreirela i ja per carretera a Santa Eulalia de Oscos, punt i final del Sender GR-109
Per resumir aquest sender, he de dir que val molt la pena fer-lo, els paisatges són extraordinaris, els pobles i poblets una delícia, com a part negativa diré que poder hi ha massa carretera, tot i que és gairebé de trànsit nul.
Per sortir de Santa Eulalia, no hi ha transport públic, vaig demanar un taxi que em portés a Vegadeo, són un 30 minuts i el preu 30€, a Vegadeo vaig agafar un bus de la companyia ALSA, que en poc més de dues hores em va portar a Avilés. A Avilés hi ha bus a l'aeroport d'Asturias cada hora. Bé fet i fet abans de les 11 del vespre ja era a casa.