Gosol - Tuixent pel Pla del Prat (GR150 vell)

Photo ofGosol - Tuixent pel Pla del Prat (GR150 vell) Photo ofGosol - Tuixent pel Pla del Prat (GR150 vell) Photo ofGosol - Tuixent pel Pla del Prat (GR150 vell)

October 12, 2008
October 2008

near Gósol, Catalunya (España)

Presentació
Travessa seguint l'antic traçat del GR-150, entre Gósol i Tuixen, amb molt boens vistes primer sobre Cadi i Pedraforca i sobre Port del Comte al tram final de la ruta prop de Tuixent. Terreny boscos, que alterna trams de pista, potser masses pel peu gust, amb altres de corriol, amb un tram en que cal que en compte no perdre el camí de baixada del Prat cap el Fiter pel bosc de Ventajola.

Senyalitzacio. Marques blanques i vermelles fins al Coll de la Mola. Després més espaiades i amb senyals mes velles de baixada del Prat.

Dificultat: Baixa. Sense passos complicats. Desnivell de 530, pujats i 735 baixats, amb pendent més forts de baixada que de pujada. La'única dificultat és cal estar atents per no perdre el camí de baixada després del Prat. Com que a wikiloc no contempla la dificultat baixa, la qualifico de moderada perquè fàcil no és, pero si totalment apta a gent acostuma a caminar i fer muntanya.

Descripció:
Bonica i variada travessa de Gósol a Tuixent pel Coll de la Mola, seguint el GR-150. Sortint de Gósol pugem al Coll de la Mola passant pert l'ermita de Sant Maria. Un cop al Coll de la Mola ( 1819 m.) amb vistes als Cloterons, que ens queda a la dreta i amb la serra del Verd a l'esquerra, aqui el GR es diversificava en dos. Agafem la variant clàssica que surt a la dreta, per pista, enllaçant el camí de la Mola amb el del Prat. A l'arribar el Prat s'acaba la pista i agafarem un corriol, l'antic GR-150, amb marques velles per baixar pel bosc de Ventajola. Hi ha una tram una mica perdedor que cal no perdre el corriol, que mes avall es recupera amb més claredat. abans de sortir a una pista que aviat deixarem per baixar per un altre corriol que ens fa de drecera per sortir a una nova pista, que ja no deixarem fins arribar a l'entrada de Tuixent. Cal estar atents a seguir les senyals del GR, que a més, son velles i despintades.

Actualització 2021. S'ha comprovat el recorregut fet l'any 2008, sobre la cartografia actualitzada de World Base Maps Topo , pel que els corriols utilitzats es mantenen a la cartografia, pel que hi ha garanties de poder fer la ruta sense problema a perdre el camí.

UTM ETRS89 - 1409 m - 12:06:45 - 31 T 389279 4676917 (42.236593,1.658104) - inici
UTM ETRS89 - 1811 m - 13:51:35 - 31 T 386607 4676173 - Coll de Mola, cota màxima
UTM ETRS89 - 1210 m - 16:28:22 - 31 T 381933 4676343 - fi

- Itinerari (lineal E-W):
Gósol, el Clot de la Llacuna, Granja del Congost, el Congost, sender, la Santeta, pista Camí Vell de Santa Margarida, Santa Margarida, sender Camí Vell de la Mola, línia A.T., Coll de Mola, pista, Costa del Tonedor, pista Camí de Mola, Baga de les Costasses, Fenerals, Pista de Prat, Pla de Prat, sender, Ventjola, pista, la Cornella, el Fiter, Tuixent.

- Parc Natural Cadí-Moixeró.
- Itinerari coincident amb trams del GR - 150
- Mapa Ed. Alpina: Serra del Cadí Pedraforca. Parc Natural Cadí-Moixeró. Serie E-25. Escala 1: 25.000

ALTRE INFORMACIÓ:
Aquest recorregut s'ha realitzat sobre el terreny i amb base a dos dispositius GPS, GARMIN G66 i OREGON700 i han sofert un procés de depuració correcció per oferir un suficient grau de fiabilitat.

Cal tenir en compte que els dispositius GPS o telèfons poden perdre el senyal en zones d'orografia complicada i desviar-se del recorregut seguit sobre el terreny.

Es considera que el recorregut aquí detallat és per seguir-lo amb GPS, que és molt necessari, per no dir imprescindible per evitar pèrdues o embarrancades.

La descripció és una orientació per on va el recorregut proposat i un petit resum dels principals llocs de pas, per saber que ens trobarem i decidir si realitzem aquesta activitat. En cap cas és una guia de la ruta.

Cal tenir en compte que sempre la dificultat sempre és subjectiva i està en base al nivell de cadascú. Partim de la base que està adreçat a muntanyencs, excursionistes i senderistes iniciats i coneixedors de la muntanya i amb condició física adequada per l'activitat a realitzar.

L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut, dels incidents que puguin succeir, dels canvis que hagi pogut sofrir el recorregut del dia de la seva realització, ni de les condicions meteorològiques en que es realitza.

Aquesta és una informació que es posa a disposició dels apassionats de la muntanya, de manera altruista, amb la finalitat de divulgar les activitats de muntanya, la natura i el territori que ens envolta, amb respecte i conservació de l'entorn.