Gósol - Combinada Pedraforca 360º - Cim del Pedraforca

Photo ofGósol - Combinada Pedraforca 360º - Cim del Pedraforca Photo ofGósol - Combinada Pedraforca 360º - Cim del Pedraforca Photo ofGósol - Combinada Pedraforca 360º - Cim del Pedraforca

July 23, 2013
July 2013

near Gósol, Catalunya (España)

Donat que potser, pujar al cim és una ruta un pèl curta, hem decidit fer una combinació entre aquesta ruta i una altra ben coneguda com és la de Pedraforca 360º, que dona la volta completa a la muntanya, però sense pujar cap al cim. Així aconseguim gairebé fer la 360º completa, però a més a més, gaudim de pujar al cim d'aquest emblemàtic pic de Catalunya.
Sortim des del poble de Gósol, a 1425 m. Voltem la Costa de Mig Aire, passant per La Coma de Mi, pel GR-107/150, fins a la Collada de La Font Terrers, on deixarem el GR.Tot seguit, començarem la pujada cap el Torrent de la Coma dels Caners, que ens farà rribar fins a la Collada del Teuler, a 2.089 m.
Iniciarem, des d'aquest punt, una petita baixada que creuarà la Canal de la Gerdera i que ens durà finalment cap a la Canal del Coll de Verdet on trencarem amunt fins arribar al Coll de Verdet, a 2.255 m.
Des d'aquí, començarem a grimpar cap el cim del Pollegó Superior del Pedraforca, a 2.506 m. Cal anar amb compte, però seguint les fites no és gen complicat el camí fins al cim.
Baixarem per l'altra costat del Pollegó per poder arribar a l'Enforcadura, a 2.356 m, i des d'aquí, seguirem per la Tartera de Saldes en direcció cap el Refugi de Lluís Estasén. Cal que tingueu en compte que la de la Tartera és una baixada bastant tècnica, on sovint, anireu relliscant per terra, així que us recomano per aquell tram, portar pantaló llarg i guants per protegir les mans.
Des del refugi tornarem a prendre camí cap a Gósol, passant per la Tartera dels Cabirols, el Serrat de Campàs, el Coll de Jou, a 1.554 m, la Solana de Capdevila, la Rocallarga i La Costa de l'Espluga Rodona on baixarem per la Pista de la Gravera, que ens durà fins a la carretera on creurem per passar pel Coll del Cap de la Creu, a 1.444 m, i on tornarem a reprendre el GR-107 que ens durà aquests últims metres fins al poble.

• davidmc110 Sep 8, 2019

Hemos disfrutado de la ruta!!