Gósol – Cap del Verd

July 18, 2021
July 2021

•   4.7 1 review

near Gósol, Catalunya (España)

Caminada des de Gósol al cim del Cap del Verd, en la que sortint del centre d’aquesta població anem cap al barri de la Llacuna i enllaçant amb el GR-150, anem a trobar la desviació que puja primer cap a la Santeta i tot seguit a l’ermita de Santa Margarida. El camí va enfilant-se tot passant pel clot de Capblanc i arribant al coll de Mola, on deixem el GR-150, per seguir el camí que s’enfila cap al Portell de l’Ós.

Creuem el portell, on tenim bones vistes de la vall de Tuixén i de l’Alt Urgell, i seguint amunt, arribem el clot del prat Salvatge, on el camí va per zona herbada pel mig dels prats de la Font i els Cavallets, on hi ha moltes vaques i cavalls pasturant. El camí s’enfila per les pastures i ja s’endevinen les arrodonides formes del Cap del Verd, a on arribem en poca estona i podem gaudir dels seus miradors.

Dalt del cim, a més d’aprofitar per esmorzar, podem gaudir d’unes esplèndides vistes de 360 graus a la rodona, presidides per l’imponent mola del Pedraforca, amb molts cims del Pirineu, la serra del Cadí (Torreta del Cadí, Volturó, Costa Cabirolera, Comabona, etc.), la serra d’Ensija amb la Gallina Pelada, la vall de Lord, amb els cims del Port del Compte, la serra de Busa, el pantà de la Llosa del Cavall i les poblacions de Sant Llorenç de Morunys i la Coma i la Pedra.

Iniciem la tornada, baixant a la collada dels Belitres, a sota del cap d’Urdet, on anem a trobar el torrent Fosc, per baixar per la torrentera herbada plena de pedres, que ens obliguen a baixar amb precaució, fins arribar a la pista que va al coll de Gósol, que seguim a l’esquerra, tot davallant suaument i gaudint en tot moment d’unes imponents vistes sobre el Pedraforca i la vall de Gósol i Saldes.

Arribats a la Santeta, deixem la pista i seguint de nou el GR-150 arribem amb poca estona al poble de Gósol, on donem per acabada aquesta bonica i exigent caminada.

Sortida i arribada - Gósol

Ermita de Santa Margarida

PictographDoor Altitude 6,286 ft

Portell de l'Ós

Clot de Prat Salvatge

Plans de la Font

Cap del Verd

Photo ofMirador de la Vall de Lord i el Port del Comte Photo ofMirador de la Vall de Lord i el Port del Comte Photo ofMirador de la Vall de Lord i el Port del Comte

Mirador de la Vall de Lord i el Port del Comte

Collada dels Belitres

Torrent Fosc

La Santeta

• javierbis Aug 5, 2024

Excursión muy agradable y cómoda, impresionante vista del Pedraforca.

• Photo of erill
    erill Aug 11, 2024

Gracias javierbis por el comentario y valoración de la ruta. Celebro que la caminata te haya agradado y que hayas podido disfrutar de las buenas vistas que hay durante el recorrido, especialmente sobre el Pedraforca.