Gornji Dušnik - Gornjodušnička pećina - Trem - Gornji Dušnik

Photo ofGornji Dušnik - Gornjodušnička pećina - Trem - Gornji Dušnik Photo ofGornji Dušnik - Gornjodušnička pećina - Trem - Gornji Dušnik Photo ofGornji Dušnik - Gornjodušnička pećina - Trem - Gornji Dušnik

September 26, 2021
September 2021

near Gornji Dušnik, Central Serbia (Serbia)

Trek kreće iz sela Gornji Dušnik (Opština Gadžin Han).Parkirali smo kod ribnjaka i interesantnog spomenika palim borcima u oba svetska rata. Tu je i putokaz koji vas usmerava dalje. Uglavnom je staza dobro obeležena. Ipak, ako želite da posetite Gornjodušničku pećinu (ako se može nazvati pećinom, više je manja uvala u steni) vodite računa da ne prođete skretanje jer nema jasnog obeležja gde se odvojiti, osim jedne daske od dobrih metar i po zakačene u omanjem drvetu sa desne strane puta (na oko 2km od početka treka). Staza do nje je kratka, par desetina metara, ali strma (sipar) i obrasla šibljem pa budite pažljivi. Sledeće problematično skretanje nalazi se na 4,5km od početka treka, stotinak metara pre Lovačkog doma. Tu se staza odvaja desno i nastavlja kroz šumu. Postoji manji putokaz ali u ovo doba godine ne baš tako uočljiv od lišća i drugog rastinja. Po izlasku iz šume sve je dalje jasno, staza je vidljiva, i prilično dobro obeležena.
U povratku, kad se dobro izmorite, i spustite iz Gornjeg u Donji Dušnik preporučujemo da posetite kafanicu Zaplanjsko ognjište (nije plaćena reklama) :))