Gorgues de la Font de la Torre i Puig d'Adri - Canet d'Adri

February 14, 2022

near Canet d'Adri, Catalunya (España)

Sortint del paratge de davant de l'església, passarem davant del restaurant i travessarem la carretera i girarem a la dreta com ens indica el plafó turístic, en direcció al camí de la font de la Torre. Baixarem per un caminoi arreglat fins a les gorgues de la riera de Canet, úniques a la zona volcànica catalana de tipus alveolars, fruit de l'erosió i la posa al descobert de la seqüència de materials volcànics. S'hi ha construït una sínia, una passera i un circuit que facilita la visita per grups reduïts. Allà farem l'itinerari senyalitzat fins arribar a la resclosa i travessarem la riera, tot reculant per sobre del pont i, de pujada, tornarem a l'inici del caminoi específic.

Deixarem a l'esquena les gorgues i travessarem la pista cap a l'esquerra a 150 metres. Enmig del primer revolt, prendrem un camí que travessa la sureda de la Torre. Travessarem la carretera asfaltada i prendrem la pista del davant.

Passarem de seguit a la vora d'una caseta i emprendrem una forta pujada. Deixarem la pista i prendrem un corriol que surt de la part exterior de la corba i segueix la direcció de l'últim tram de pista. Quan trobem una zona de prats i antigues feixes, ens enfilarem per un corriol que ens permetrà vorejar un parell de camps que ens quedaran a mà dreta. Hem vorejat el puig d'Adri dins el pla d'Adri, turó volcànic cobert de bosc que ateny una altura de 408 metres, fruit dels corrents de lava basàltica que s'hi varen dipositar.

Seguint per la pista principal, i després de veure un cadenat, trobarem un camí a l'esquerra que baixa en direcció a tramuntana. Passant una antiga gredera arribarem a Adri. Continuarem per la carretera asfaltada fins arribar a un veïnat de cases, on deixarem l'asfalt per girar a la dreta en direcció a Canet. Just a l'inici de la pista veurem una gredera a mà dreta. Seguirem la pista principal fins al punt on haurem de girar a la dreta per arribar a Can Grau. Al davant d'aquest hi ha un petit camí que ens portarà a la part del darrera de l' església de Sant Vicenç, al punt de sortida.

Ajuntament de Cant d'Adri

PictographRiver Altitude 706 ft

Riera de Canet

PictographLake Altitude 720 ft

Gorgues de la font de la Torre