Photo ofGorges (Gorgues) de Galamus-Pla de Brézou-Pech d'Aurox-Col das Souls-Ermitage St. Antoine de Galamus Photo ofGorges (Gorgues) de Galamus-Pla de Brézou-Pech d'Aurox-Col das Souls-Ermitage St. Antoine de Galamus Photo ofGorges (Gorgues) de Galamus-Pla de Brézou-Pech d'Aurox-Col das Souls-Ermitage St. Antoine de Galamus

April 28, 2011
April 2011

•   4 2 Reviews

near Saint-Paul-de-Fenouillet, Languedoc-Roussillon (France)

RECORDA si et posiciones sobre el nom de l'excursió es posarà de color blau, clica amb l'esquerra i enllaçaràs amb les fotos de l'excursió que estant al Picasa.
Sortida - arribada, Gorgues de Galamus , a prop de St. Paul de Fenouillet (Sant Pau de Fenollet), França. Per arribar agafar carretera que va a Foix per S. Pau de Fenollet, aquí agafar carretera de les Gorgues de Galamus.
Podeu començar l'excursió sortint de l'aparcament de les Gorgues, nosaltres vàrem sortir una mica abans amb la finalitat de repartir el tros de carretera entre l'anada i la tornada, concretament en un revolt molt tancat que per la seva cara nord-est surt una pista forestal (en aquest lloc tenim suficient espai per poder aparcar els cotxes al costat de la carretera).
Agafarem la carretera i la seguirem en direcció a Sant Pau de Fenollet fins a trobar una pista que marxa en direcció nord-est (estem sobre el GR, senyals de pintura blanca i vermella). Seguirem la pista que més endavant esdevindran camí i que ens pujarà, tot passant per el Col de Carbasse, al Pla de Brézou.
Al final del pla per la cara est deixarem el GR i agafarem el camí conegut com del Tour du Fenouilledes (senyals de pintura groga i blava). Si voleu no cal anar al final del Pla , el podeu creuar i pujar en direcció al nord, on trobareu el camí que ve de la punta del pla. El seguirem i ens pujarà (direcció oest) al caire de muntanya. El seguirem un tros i en arribar amb una tros conegut com la Sarraoute on és més net de vegetació, trobarem una bifurcació del camí (fites de pedra), la seguirem (direcció nord) i pujarem al pla del Pech d'Auroux .
És un bon mirador de les Valls del Agly. Per l'oest tenim l'imponent Pech de Bugarach. Per el nord, tenim la valls del Agly. Per el nord-est la gran rocada del Serrat Pounchut . Per
l'est la gran serralada del Serrat du Miech. Per el Sud, la Serra de Boucherettes i la vall de Sant Pau de Fenollet. Per el sud-oest el gran engorjat del les Gorgues de Galamus.
Retornarem a la cruïlla i seguirem el sender tot començant a baixar fins trobar una cruïlla. Deixarem la que baixa ja que ens portaria a Sant Pau de Fenollet i agafarem el camí que puja en direcció al nord-oest que ens portarà al Col das Souls. Després del Coll trobaren una nova cruïlla.
Despreciarem el que baixa en direcció al sud-oest, ja que baixa molt dret i directa a les Gorgues de Galamus. Seguirem el que marxa planejant en direcció al nord-oest que ens portarà per tota la solana de Galamus fins trobar una cruïllade pistes forestals. Aqui agafarem el camí que baixa al nord-est per tot el Bac de Merlano.
En arribar a baix el camí gira a l'oest i ens baixa a trobar la carretera que va al poble de Cubières sur Cinoble, al costat del Molí de Cubières. En aquest punt seguirem la carretera en direcció al sud. La carretera és el millor mirador de les Gorgues de Galamus, ja que passa al costat del precipici i a una certa altura.
Després d'anar seguint la carretera i gaudir del magnífic espectacle de l'engorgat, arribarem a un petit aparcament . En aquest punt surt el camí (està senyalitzat) que baixa dins d'un túnel i surt al lloc conegut com l'Ermitage de St. Antonine de Galamus. Després de visitar-lo, seguirem el camí que en direcció al sud en pujarà a l'aparcament de les Gorgues. Agafarem novament la carretera en direcció al sud per arribar al lloc on tenim aparcat el cotxe.
Cartografia IGN, mapa 2447OT Tuchan Massif des Corbières.

• Photo of alain.lepretre
    alain.lepretre May 27, 2019

Pas pu suivre le tracé, passé par une plus grande difficulté

• Photo of obiwan11
    obiwan11 May 16, 2022

superbe rando ! quelles vues magnifiques !
    Le pech d'auroux et l'ermitage sont extraordinaire.