Gorg de Malatosca - Sant Joan de les Abadesses

May 13, 2024
May 2024

near Sant Joan de les Abadesses, Catalunya (España)

Ruta circular des de Sant Joan de les Abadesses passant per:
- Gorg de Malatosca (2.4 km)
- Parc de l'Estació (3.3 km)
- Pont Vell (3.8 km)
- Monestir de Sant Joan de les Abadesses (4.1 km)
- Oratori Mare de Déu de Lurdes (4.4 km)
- Font de Mas Pedrer (4.7 km)
- Ruines Cabana d'en Sequer (5.1 km)
- Ermita de Sant Antoni (5.7 km)
- Collet de Sant Antoni (5.9 km)
- La Guixera (9.1 km)

Sortim d'un aparcament al costat de la carretera en la corba de la Colònia Llaudet abans de Sant Joan de les Abadesses venint d'Olot. A sota hi tenim el camí que ens porta pel pont penjat que es veu des de dalt. Després del pont a mà dreta ens fa passar per La Batllia, una casa rural i el camí emporlonat ens portarà fins al trencant que ens fa baixar fins al gorg de Malatosca. Desfem el camí penjant i agafem el carril bici cap a Sant Joan, desseguida trobem l'antiga estació i baixem cap al poble passant pel pont. Ens dirigim cap al monestir i a partir d'aquí ens enfilem fins a l'ermita de Sant Antoni on dinem en el lloc de picnic. Havent dinat pel darrere de l'ermita hi ha el camí baixant que ens farà arribar al collet de Sant Antoni. Seguim recte amunt i desviant-nos a l'esquerre al cap de pocs metres. Ens desviem a l'esquerre en un pas barrat electric i al cap de poc a l'esquerre altre cop en el pas barrat elèctric. I seguim avall fins arribar a la carretera i agafem el carril bici fins als cotxes.