Golem Korab 2764m . North Macedonia (Vârful Korab 2764m. Macedonia)

Photo ofGolem Korab 2764m . North Macedonia (Vârful Korab 2764m. Macedonia) Photo ofGolem Korab 2764m . North Macedonia (Vârful Korab 2764m. Macedonia) Photo ofGolem Korab 2764m . North Macedonia (Vârful Korab 2764m. Macedonia)

July 24, 2022
July 2022

near Žužnje, Општина Маврово и Ростуша (Северна Македонија)

details about this route on: jurnaldedrumetii.ro

Macedonia este o țară fără ieșire la mare, denumita uneori ca fiind o țară de  munți si lacuri. Sunt peste 50 de lacuri naturale si artificiale si 16 lanțuri montane, 13 dintre ele au vârfuri de peste 2000m, (după cum vezi pe harta de mai jos), iar 6 dintre ele depășesc 2500m cum ar fi: Munții Korab cu vârful omonim 2764m, Munții Šar cu vârful Titov Vrv de 2747m, Muntele Baba cu vârful Pelister 2601m, Jakupica cu vârful Solunska Glava de 2540m sau Nidze cu vârful Profitis Ilias de 2524m. Munții Korab fac parte din Parku Natyror Korab-Koritnik in Albania si din Mavrovo National Parc in Macedonia. Se învecinează spre est cu Munții Šar ce se întind intre Macedonia si Kosovo, iar la sud cu Munții Bistra si Deshat. Vârful Korab sau "Mali I Korabit", in albaneza, "Goleb Korab" (Korabul Mare) in macedoneană, este cel mai înalt vârf din Macedonia dar si din Albania fiind situat la granița dintre cele două state. In Albania vârful face parte din Parku Natyror Korab-Koritnik iar in Macedonia din Mavrovo National Parc, care este cel mai mare parc din Macedonia situat in partea de vest a tarii intre lacul Mavrovo si Albania.

Harta munților din Macedonia ce depășesc 2000m altitudine si delimitarea zonelor tectonice.