Gölbaşı / Beynam Ormanı Çevresi (Uzun)

Photo ofGölbaşı / Beynam Ormanı Çevresi (Uzun) Photo ofGölbaşı / Beynam Ormanı Çevresi (Uzun) Photo ofGölbaşı / Beynam Ormanı Çevresi (Uzun)

June 30, 2019
June 2019

near Bayacıönü, Ankara (Türkiye)

Rota; "Beynam Şehitler Çeşmesi Mescidi" lokasyonundan başlıyor, burası hemen anayol kenarında bir çeşme ve mescit. İnsanlar burada küçük bir mola vermek veya çeşmesinden su doldurmak için duruyorlar. Aracınızı hemen buraya parkedip, anayol bariyerlerinin üzerinden geçip, hemen arkadaki patika başlangıcına geçebilirsiniz.

Rota başlangıcının az ilerisinde Kent Ormanı giriş kapısı bulunuyor, Beynam Ormanları'nın genelinde olduğu gibi burada da herhangi bir görevli mevcut değil. Ormanın içerisinden devam eden rota, haritada da görüleceği üzere bir bölümde ormandan çıkıyor ve tarlaların içinden geçiyor. Bu kısımda özellikle mevsim itibariyle dizleri aşan boyda otlar ve çalılar bulunduğu için geçişi bir hayli zor olan küçük bir kısım bulunuyor. Bu kısımlarda tozluk, baton vb gibi ekipmanlar olmadan geçilmesini önermem. Zeminin görülmediği bu kısımda yılan bulunma tehlikesine karşı dikkatlice ve batonlarla ses çıkararak geçilmeli.

Devamında, ufak bir eğimli kısımın ardından ormanın en güney sınırından bir patikaya girilerek devam ediyor. Bu kısımlarda, çok yakından, siz yürüdükçe havalanan Kartal ve Kekliklerle karşılaşabilirsiniz.

Daha sonrasında orman içi normal patikadan, piknikçilerin olduğu bölgeye kadar ulaşıyorsunuz. Beynam Ormanlarının, Beynam Köyü tarafındakli giriş kapısına yani asfalta kadar devam ediyorsunuz. Ancak iniş asfalt yoldan devam etmiyor, asfalt yolda çok az ilerledikten sonra, yine bir patikaya giriyorsunuz ve bu yol sizi aracı parketmiş olduğunuz, "Beynam Şehitler Çeşmesi Mescidi"ne geri döndürüyor.

Not: Rota ile ilgili sorusu olan ya da rotayı yürüyen arkadaşlar aşağıdaki yorum bölümünden görüşlerini iletebilirler.